کلید کنترل دستی بدون سیم موتور کرکره برقی

منبع تغذیه کلید کنترل دستی بدون سیم و ریموت کرکره برقی چیست (Wireless). موتور کرکره برقی یکی از لوازم جانبی و متعلقات موتور کرکره برقی، کلید کنترل دستی بیسیم یا بدون سیم وایرلس است. این نوع از کلید کنترل موتور کرکره برقی دقیقا مشابه یک ریموت لرنینگ با فرکانس ۴۳۳ مگا هرتز عمل می کند. در این مقاله سعی داریم به بررسی مشخصات فنی و نکات مربوط به نصب این نوع از کلید دستی بدون سیم موتور کرکره برقی بپردازیم.
پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه نیاز است در رابطه با این نوع از کلید و ریموت کرکره برقی بدانید.
در این مقاله به تمامی نکات و سوالات مطرح شده در زیر پاسخ داده خواهد شد:

کلید کنترل دستی بدون سیم موتور کرکره برقی

مزایای کلید کنترل دستی موتور کرکره برقی وایرلس

۱- کلید کنترل دستی موتور کرکره برقی وایرلس و بی سیم چیست و چه مزایایی دارد؟
این نوع از کلید کنترل موتور کرکره برقی، در واقع یک ریموت لرنینگ و کد لرن با فرکانس ۴۳۳ مگا هرتز است که دارای سه کلید می باشد. یک کلید بالا یا باز، یک کلید پایین یا بسته و یک کلید استپ و توقف عملکرد موتور.
این نوع از کلید همان طور که در تصویر می بینید، در فاصله ای مناسب از برد مدار فرمان و رسیو موتور کرکره برقی مثلا بر روی دیوار نصب می شود و شما می توانید بدون نیاز به ریموت درب کرکره ای برقی فروشگاه، پارکینگ و مغازه تان را باز و بسته کنید. این نوع از کلید که در واقع نوعی ریموت دیواری محسوب می شود، با استفاره از یک باطری سکه ای کار می کند. بعضی از موتور های کرکره برقی در جعبه شان یک عدد کلید کنترل وایرلس و بیسیم دارند و برای برخی از موتور ها در صورت نیاز، این کلید باید جداگانه خریداری شود.

آموزش باز و بسته کردن دستی کرکره برقی
مشاهده

کاربرد کلید کنترل دستی موتور کرکره برقی وایرلس

۲- این نوع از کلید و ریموت برای چه نوع موتور کرکره برقی مناسب است؟
این نوع از کلید کنترلی کرکره برقی قابلیت اتصال به موتور های کرکره برقی زیر را دارند:
۱-۲- موتورساید زنجیری و زنجیردار کرکره برقی
۲-۲- موتور توبلار لوله ای و توکار کرکره برقی
۳-۲- موتور سانترال ام سی و وسط کرکره برقی
با توجه به اینکه فرکانس کاری این نوع از کلید کنترلی از نوع لرنینگ و کد لرن است با فرکانس ۴۳۳ هرتز است، می تواند با انواع برد مدار فرمان و رسیور کرکره برقی سازگار شود. فقط کافیست فرکانس کاری این نوع کلید وایرلس با فرکانس مرکز کنترل یکسان باشد.
در واقع نوع موتور کرکره برقی شما چندان اهمیتی ندارد، بلکه نوع و فرکانس برد مدار فرمان موتور کرکره برقی شما است که اهمیت پیدا می کند.

منبع تغذیه کلید کنترل دستی موتور کرکره برقی وایرلس

۳- منبع تغذیه این نوع از کلید و ریموت کرکره برقی چیست؟
همان طور که در تصویر زیر می بینید، منبع تغذیه این نوع از کلید و ریموت دیواری بیسیم کرکره برقی، یک باطری سکه ای لیتیومی سه ولت است. در صورت ضعیف شدن برد ریموت و کلید، بایستی باطری کهنه را با یک باطری نو جایگزین کنید.

تعویض باطری کلید دستی وایرلس موتور کرکره برقی

۴- آموزش تعویض باطری کلید دستی وایرلس را ببینیم:

آموزش تعویض باطری کلید دستی وایرلس

آموزش تعویض باطری کلید دستی وایرلس

در این بخش از مقاله می خواهیم به آموزش تعویض باتری کلید دستی بدون سیم بپردازیم. بدین منظور، ابتدا بایستی کلید را باز کنید مشابه تصویر آمده در زیر. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، بر روی برد الکترونیکی کلید، فضایی برای جا زدن باطری سکه ای تعبیه شده است. می توانید باطری سکه ای قدیمی را درآورده و یک باطری نو را جایگزین آن کنید.
در هنگام خرید باطری نو، حتما به این نکته توجه کنید که نوع باطری و ولتاژ آن، بایستی دقیقا مشابه مدل باطری فابریک کلید بیسیم موتور کرکره برقی تان باشد.

کرکره برقی غضروفی چیست؟
مشاهده

آموزش کامل نصب و کد دادن کلید کنترل دستی بدون سیم موتور کرکره برقی

کد دادن کلید کنترل دستی بدون سیم موتور کرکره برقی

۵- آموزش کامل نصب و کد دادن کلید کنترل دستی بدون سیم موتور کرکره برقی را میبینیم
این نوع از کلید دستی کنترل موتور کرکره برقی، همان طور که از نامش مشخص است، بی سیم و وایرلس است. بنابراین در هنگام نصب نیازی به سیم کشی و سیم بندی ندارد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، این کلید بدون سیم را می توان به دو روش به دیوار نصب کرد. روش اول با استفاده از پیچ و رولپلاگ و روش دوم با استفاده از چسب دو طرفه.
برای کد دادن به کلید دستی کنترلی وایرلس بیسیم، گام به گام مراحل زیر را طی کنید:
۱- از این مطمئن شوید که برق موتور وصل است و چراغ ال ئی دی برد مدار فرمان موتور روشن است.
۲- سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی یا سیم آنتن رسیور موتور کرکره برقی، دکمه لرن (Learn) برد مدار فرمان را یک بار فشار دهید تا چراغ ال ئی دی برد شروع به چشمک زدن کند.
۳- سپس یکی از دکمه های کلید دستی را فشار دهید تا کلید مشابه یک ریموت کد بگیرد.
حال می توانید این کلید را به دیوار در یک مکان مناسب وصل کنید تا با استفاده از آن کرکره برقی تان را باز و بسته و کنترل کنید.

قیمت کلید کنترل دستی بی سیم وایرلس ۴۳۳ هرتز موتور کرکره برقی

جهت خرید، تعمیر، تعویض و نصب، و قیمت کلید کنترل دستی بی سیم وایرلس موتور کرکره برقی با کارشناسان فنی و فروش شرکت ادادور در ارتباط باشید.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *