حفاظ کرکره برقی برای افزایش امنیت برای منازل مسکونی مخصوصاً آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. اگرچه درب‌هایی به عنوان درب‌های ضد سرقت بر روی ورودی آپارتمان‌ها به کار می‌رود. اما همه ما می‌دانیم که این درها کاملاً امن نیستند و تنها نسبت به درهای معمولی کمی سخت‌تر مورد سرقت قرار می‌گیرد. بر همین اساس از گذشته بسیاری از افراد از کرکره‌های فلزی برای افزایش امنیت ورودی آپارتمان‌های خود استفاده می‌کردند. امروزه با گسترش استفاده از کرکره‌های برقی این محصول جایگزین کرکره‌های فلزی دستی قدیمی شده است. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

کرکره‌های برقی یک مزیت امنیتی نسبت به کرکره‌های سنتی دستی دارد و آن این نکته است که علاوه بر جا قفلی نصب شده بر روی درب، خود موتور و گیربکس کرکره برقی نیز قفل می‌شود و حتی اگر قفل کرکره باز شود باز کردن این حفاظ دشوار است.

بنابراین استفاده از حفاظ کرکره برقی برای ورودی درب‌های آپارتمانی و پنجره‌های در دسترس می‌تواند امنیت آپارتمان شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه‌ی این مقاله بیشتر در مورد این حفاظ‌ها و مزیت‌های آنها صحبت می‌کنیم.

 مزایای استفاده از حفاظ کرکره‌برقی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، مهمترین مزیت حفاظ کرکره برقی افزایش امنیت است. در کنار این مزیت، مزایای جانبی دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از انواع درب برقی محافظ می‌توانید به آنها دست پیدا کنید. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره می‌کنیم:.برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

  • کاهش ورود گرد و غبار مخصوصاً برای حفاظ‌های کرکره برقی که بر روی پنجره‌ها به کار می‌روند.
  • عملکردی شبیه عایق صوت و گرما درصورت به کار برده شدن بر روی پنجره‌ها
  • سهولت کاربرد
  • افزایش زیبایی ورودی آپارتمان و قابلیت تولید در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف
راهنمای خرید موتور کرکره برقی ساید
مشاهده

 انواع تیغه‌های کرکره برقی محافظ

در حفاظ کرکره برقی از تیغه‌های مختلف استفاده می‌شود. این تیغه‌ها بر اساس نوع کاربرد و سلیقه مشتری و میزان بودجه و هزینه مدنظر او به کار برده می‌شوند. این تیغه‌ها شامل تیغه‌های پلی کربنات، تیغه‌های رول گیتر و تیغه‌های آلومینیومی است. با انواع تیغه درب کرکره ای آشنا شوید.

 تیغه‌های پلی کربنات

پلی کربنات یک پلیمر بسیار مقاوم است که در ساخت تیغه‌های حفاظ درب کرکره ای به کار می‌رود. این پلیمر شفاف علاوه بر قابلیت انتقال نور و جلوگیری از ورود اشعه ماورای بنفش از مقاوم‌ترین و مستحکم ترین پلیمر‌ها است. تیغه‌های پلی کربنات ضد گلوله، ضد ضربه و ضد حریق هستند. بنابراین علاوه بر امنیت بالا به هنگام آتش سوزی یا زلزله دچار مشکل نمی‌شوند. از تیغه‌های پلی کربنات بیشتر برای حفاظ کرکره برقی پنجره استفاده می‌شود. اما در مورد درب هایی که ظاهر و همچنین امنیت بالای آنها مورد اهمیت است نیز کاربرد دارد.

 تیغه‌های رول گیتر

تیغه‌های رول گیتر نسبت به تیغه‌های پلی کربنات از امنیت کمتری برخوردارند. جنس این تیغه‌ها مفتول فولادی با روکش استیل است. این تیغه‌ها تو خالی بوده و تنها قابلیت امنیتی دارند. اگر تمایل دارید که حفاظ شما علاوه بر ویژگی‌های امنیتی عایق خوبی نیز باشد، استفاده از این تیغه‌ها توصیه نمی‌شود.

 تیغه‌های آلومینیومی

درب کرکره ای از جنس تیغه آلومینیومی عایق صوتی خوبی هستند. این تیغه‌ها دارای کفی پلی اورتان بوده که ماده ای کارآمد در ایجاد مانع صوتی است.

اگر کرکره‌های آلومینیومی به خوبی نصب شوند و از درزگیرهای سیلیکونی بین جعبه، دیوار و راهنماهای آنها استفاده شود،  کارایی بسیار خوبی هم از لحاظ امنیت و هم از جهت عایق بودن خواهند داشت. کرکره‌های آلومینیومی در شکل‌ها، طرح ها و رنگ های متنوع ارائه می‌شوند. بنابراین برای طراحی داخلی منازل  نیز بسیار کاربردی هستند.

کرکره برقی پنجره و نوع موتور آن
مشاهده

 تفاوت درب برقی ضد سرقت با درب کرکره ای معمولی

محافظ‌های کرکره برقی یا همان درب برقی ضد سرقت وظیفه افزایش امنیت را برای یک آپارتمان بر عهده دارند.  برای افزایش امنیت این کرکره‌ها جاقفلی در چپ و راست تیغه انتهای کرکره برقی قرار می‌گیرد. با نصب این جاقفلی و یک قفل فقط خودتان می توانید کرکره را بالا و پایین ببرید.

پس از پایین آوردن کرکره برقی توسط ریموت و قرار دادن قفل در جا قفلی جریان برق در مدار قطع خواهد شد. در واقع با بستن قفل جریان برق به موتور قطع می‌شود. در نتیجه دیگر ریموت کار نمی‌کند. حالا اگر بخواهید دوباره ریموت کرکره برقی به کار بیفتد باید قفل را باز کنید. به این ترتیب کرکره برقی شما نسبت به کرکره‌های برقی عادی از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

علاوه بر نصب قفل راهکارهای دیگری نیز برای افزایش امنیت کرکره‌های برقی محافظ به کار برده می‌شود. در این روش در دو طرف  ریل قرقره‌هایی نصب می‌شود. با این قرقره ها درب از ریل خارج نمی‌شود. حتی اگر ضربه شدیدی نیز به آن وارد شود آسیبی به کرکره نخواهد رسید.

معمولاً افرادی که دارای انبارها و خزانه‌های با ارزشی هستند یا کالاهای بسیار گران‌قیمتی را می‌فروشند، از این نوع کرکره‌های برقی استفاده می‌کنند. بانک‌ها، خزانه ها،طلافروشی‌ها، موزه ها و کلیه مکان‌های حساس امنیتی از این نوع کرکره برقی استقبال می کنند.

جالب است بدانید که برخی از کرکره‌های برقی محافظ به سنسور های مخصوصی مجهز هستند. به این ترتیب در صورت ورود شخص مشکوک به ساختمان در به طور خودکار بالا و پایین می‌رود.

کرکره برقی پلی کربنات شفاف شیشه ای
مشاهده

 موتور کرکره‌ برقی محافظ

به طور کلی برای کرکره‌های برقی موتور ساید و توبلار استفاده می‌شود. موتورهای ساید از نظر ابعاد بزرگ تر بوده و به همین خاطر در بیرون از آن نصب می‌شود. همچنین دارای قدرت بیشتری هستند و برای درب‌های با تردد بیشتر به کار برده می‌شوند.

از لحاظ شکل ظاهری موتورهای توبلار ظریفتر اند و بر روی شفت نصب می‌شوند.

اگر درب ضد سرقت شما تعداد تردد بالایی ندارد، ضرورتی برای استفاده از موتورهای ساید وجود ندارد. موتورهای توبلار نیز می‌توانند نیاز موردنظر شما را برطرف کنند.

 سخن پایانی

حفاظ کرکره برقی یک روش بسیار خوب برای افزایش امنیت آپارتمان‌ها است. این حفاظ‌ها علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر ظاهر زیباتری نیز دارند، به راحتی قابل شستشو هستند و به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند و از تنوع رنگی بالایی برخوردارند.  برای بهره بردن از همه‌ی این مزایا در قدم اول باید از محلی قابل اطمینان این کرکره‌ها را سفارش دهید. نصب و همچنین تعمیر و نگهداری کرکره‌های برقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  چرا که کمک گرفتن از افراد غیر قابل اطمینان یا غیر حرفه‌ای نتایج نامطلوبی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *