انواع سایبان برقی و مزایای آن

 

همه ما به خوبی میدانیم که قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید و گرما در فصل تابستان، همچنین در معرض باران و برف قرار گرفتن موجب آزردگی خاطر خواهد شد.

امروزه بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها ویا رستوران و کافی شاپ هایی که فضایی را به قسمت بیرونی رستوران یا کافی شاپ اختصاص داده اند ، شیرینی فروشی ، گل فروشی ویا میوه فروشی ها، برای اینکه در شرایط جوی خاص همچون باران و یا برف یا تگرگ ، و برای در معرض آفتاب و تابش مستقیم قرار نگرفتن ، از سایبان بهره میبرند.

سایبان برقی ، یک سازه ای متحرک جهت محافظت محیط تحت پوشش خود از آفتاب  تابش نور مستقیم خورشید ، همچنین شرایط جوی خاص در زمان بارندگی میباشد. امروزه استفاده از سایبان های برقی به جای سایبان های دستی بسیار رایج شده است.درواقع یکی از مهمترین تفاوت های بین سایبان های دستی و برقی ، الکترومکانیکی بودن آن است.پس استفاده از سایبان ها ، به دو صورت سایبان دستی و سایبان برقی میباشد.

عملکرد سایبان دستی به این صورت است که توسط یک  اهرم دستی و یا اصطلاحا هندل توسط نیروی انسانی باز و بسته میشوند ، این سبک از سایه بان فاقد موتور الکترومکانیکی جهت باز و بسته شدن است. سایبان برقی نقطه مقابل سایبان های دستی است. سایبان برقی با استفاده از نیروی الکتریسیته ، موتور مکانیکی را به حرکت دراورده و سایبان را باز و بسته میکند. درواقع کارکرد آن به صورت الکترومکانیکی است.

البته برخی همچنان از سایبان های دستی برای درب ورودی مغازه و فضای روبروی ویترین ویا رستوران خود استفاده میکنند که با رواج استفاده از سایبان های به جای مدل های متحرک دستی ، کاربرد آنها رفته رفته کمتر شده است.

 

سایبان برقی

این در حالی است که با استفاده از سایبان برقی تنها با فشردن یک دکمه میتوان سایبان را جابه جا کرد بدون اینکه نیاز باشد نیروی انسانی دخیل باشد که خب این یک مزیتی بسیار حائز اهمیت است .چرا که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، بشر به دنبال راهی برای رفاه و آسایش خاطر بیشتر در زندگی خود میباشد.

تیغه کرکره برقی آلومینیومی چیست؟
مشاهده

از دیگر مزایای استفاده و به کارگیری سایبان های برقی این است که ، به دلیل تنوع در مدل و طرح های مختلف ، مشتری میتواند با توجه به سلیقه خود ، هر رنگ و طرحی را که مورد پسندشان است و با محیط کاری همخوانی دارد ، انتخاب کنند.

 

مزایای استفاده از سایبان برقی :

 

مزایای استفاده از سایبان برقی

استفاده از رنگ های مقاوم در برابر پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی

اتوماتیک بودن و در نتیجه کاربرد بسیار آسان در باز و بست

تنوع بالا در رنگ و طرح های مختلف با توجه به سلیقه مشتری

کاهش هزینه های انرژی

باز و بسته شدن سریع و راحت

محافظت در برابر تابش مستقیم آفتا و گرما در فصول گرم سال و بروز شرایط جوی خاص مثل بارش باران ، برف و تگرگ

کاهش حرارت در ماه های گرم تابستان تا 20 درجه فارنهایت

جلوگیری از ورود گرد و غبار

زیبایی قابل توجه دکوراسیون و محیط اطراف و در نهایت جلب توجه مشتریان در فضایی مانند فروشگاه ها و مغازه ، رستوران و کافی شاپ

سایبان های برقی ،در مکان های مختلفی کاربرد دارند: به طور مثال سایبان برقی مغازه و فروشگاه ، سایبان برقی کافه و رستوران ، سایبان برقی تراس و بالکن ، سایبان برقی خودرو و …

سایبان برقی کافی شاپ و رستوران

 

سایبان برقی کافی شاپ و رستوران

با استفاده بهینه از فضای یک محیطی همچون کافی شاپ ها و رستوران ها میتوان محیط سرویس دهی به مشتریان را گسترش داد ، در نتیجه به سود دهی بالاتری نیز دست یافت . اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که باید شرایط تهویه ، گرمایش و سرمایش را در محیطی خارج از کافه و رستوران را برای مشتریان فراهم کرد که در معرض آفتا ، و بارندگی نباشند.

استفاده از سایبان برقی خاص این محیط ها میتواند بهترین راه حل باشد.سایبان چتری مدلی است که میتوان برای این محیط ها با توجه به سلیقه و طرح مورد نظر مشتری گرامی پیشنهاد داد.

 

سایبان برقی مغازه و فروشگاه

 

ریموت کرکره برقی و انواع آن
مشاهده

سایبان برقی ، یکی از راهکارهای در امان ماندن از تابش مستقیم نور خورشید در فصول گرم سال و محافظت از محصولات مغازه و فروشگاه در صورت وزش باد شدید و تغییرات آب و هوایی میباشد. فروشگاه های لباس و کیف و کفش نیز در فصول گرم و آفتابی اجناسشان آسیب میبینند و خسارت زیادی را متحمل میشوند ، در نتیجه استفاده از سایبان های برقی در فصول گرم سال و فصولی که بارندگی زیاد است و شرایط آب و هوایی خاص میشود ، یک نیاز حیاتی است.پس برای جذب مشتری و ایجاد رفاه حال آنان ، باید شرایط مناسبی را فراهم آورند.

سایبان برقی تراس و بالکن

سایبان برق تراس و بالکن

امروزه بسیاری از خانه ها ، چه به صورت ویلایی و چه به صورت آپارتمانی ، فضایی را در تراس و بالکن خوددارند که میتواند محیطی مناسب برای ریلکس کردن و استراحت کردن باشد.در نتیجه برای در امان ماندن از تابش مستقیم آفتاب و بارندگی میتوان از سایبان های مخصوص تراس و بالکن استفاده کرد.

سایبان خودرو:

برخی افراد که دارای خانه های ویلایی و حیاط دار هستند و مجبورند که اتومبیل خود را در فضای داخل حیاط پارک کنند ،همواره این دغدغه را دارند خودرویشان زیر آفتاب و یا شرایط جوی خاص ماندد بارزش تگرگ و یا برف و باران آسیب نبیند .در نتیجه بهترین راه برای رهایی از این معضل استفاده از سایبان برقی است.

البته این سایبان ها در حیاط و پارکینگ های روباز رستوران ها و کافی شاپ ها، هتل یا حتی بیمارستان ها نیز کاربرد دارند.

انواع مدل های سایبان برقی:

 

سایبان بازویی

سایبان بازویی یا سایبان فنری که نوعی از سایبان‌های متحرک  محسوب میشود، توسط بازوهای مکانیکی خود تغییر وضعیت پیدا میکند .سایه بان بازویی بیشتر برای مغازه ها و فروشگاه هاو یا حیاط و پارکینگ کاربرد دارند و جهت تبلیغات نیز میتواند گزینه مناسبی باشد.معمولا دو متر ونیم ، دومتر و هشتاد سانت و سه مترو سی سانتیمتر جاو آمدگی سایبان بازویی میباشد .شیب سایبان بازویی از ده درجه تا حدود 45 درجه قابل تنظیم است.

سایبان کالسکه ای

سایبان برقی کالسکه ای ، طراحی سنتی و کلاسیک دارد و با وجود اینکه شکل و شمایل قدیمی تری دارند ولی ازاستحکام بالایی برخوردار هستند و برای سایبان مغازه ها و فروشگاه ها ، گل فروشی و یا آنتیک فروشی ها کاربرد بسیاری دارند و از نظر هزینه ای نیز مقرون به صرفه هستند.

اهمیت نصب صحیح کرکره برقی
مشاهده

 

سایبان کرکره ای

سایبان کرکره ای به سایبان بازویی شبیه است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و نحوه باز شدن آن شبیه به کرکره های قدیمی مغازه است .سایبان کرکره ای گزینه مناسبی جهت تبلیغات میباشد.

اجزای اصلی سایبان برقی

موتور:

قطعا مهمترین جزئ از یک سایبان برقی موتور آن است که از نوع موتور توبلار یا موتور تیوبلار میباشد. که همراه با دو عدد ریموت میباشد.

پارچه:

جنس پارچه و روکش سایبان برقی باید از نوع برزنتی باشد ، چرا که بیشترین مقاومت را در برابر شرایط جوی داراست.پارچه برزنتی و نسوز از الیاف نخی ضد آب تولید می‌شوند از همین رو بهترین گزینه برای مناطقی است که بارش باران شدید دارد.

نوع دیگر پارچه فلکسی است که افرادی که می‌خواهند بر روی سایبان خود لوگو ویا طرحی را چاپ کنند می‌توانند از سایبان‌های با جنس پارچه فلکسی استفاده نمایند و هر طرح و رنگی را که مدنظر دارند را بر روی آن ایجاد کنند.

همچنین پارچه ترانزیتی نیز از انواع پارچه سایبان برقی است که به‌صورت تک رنگ تولید و در بازار عرضه می‌شوند. این جنس پارچه در برابر باران، برف و گرمای شدید بسیار مقاوم است.

اسکلت بدنه سایبان برقی:

اسکلت سایبان برقی از نوع فلزی است که بهتر است از نوع آلومینیومی باشد .چرا که آلومینیوم در برابر شرایط جوی خاص همچون بارندگی مقاومت بالایی دارد و زنگ نمیزند.

و در آخر این نکته شایان ذکر است که سایبان برقی تولید شده در شرکت ادادور ، بیشترین عرض آن تا حداکثر 6 متر است و حداکثر بازشو تا 3 متر.

کمترین عرض سایبان برقی 3 متر و بازشوی آن 2.20 تا 2.30 میباشد.

 

جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع سایبان برقی با کارشناسان فروش شرکت ادادور در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *