باز کردن کرکره برقی بدون برق به روش های مختلفی انجام میشود. گاهی پیش می آید که برق قطع شده و یا ریموت کنترل خراب شده و کار نمیکند.در این موقع نیز شما نیاز به باز کردن درب کرکره ای دارید. اما چگونه درب کرکره ای بدون برق باز یا بسته میشود؟ در ادامه با ما همراه باشید.برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

باز کردن کرکره برقی بدون برق

در موقع که  برق ساختمان یا منطقه قطع شده باشد و قصد باز کردن کرکره برقی بدون برق را داشته باشید باید اول از کنتور جریان برق را قطع کنید و یا توسط سیم اصلی، برق ورودی را از دستگاه جدا کنید.

سپس با کلید مخصوص در یا به اصطلاح آچار درپوش پلاستیکی قسمت مورد نظر را بردارید و ن کلید خلاص کن در را بچرخانید  و در این حالت نیز می‌توانید به صورت دستی به اندازه مورد نظر کرکره را بالا یا پایین ببرید.برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

استفاده از خلاص کن کرکره برقی راه دیگیری که در هنگام قطعی برق و یا بدون ریموت می تواند کرکره برقی را باز کنید یا ببندید. با خلاص کن ابزاری می توانید گیربکس کرکره برقی را آزاد کنید و درست مثل کرکره های سنتی درب برقی را ببندید.

در موقع استفاده از خلاص کن و باز و بستن کرکره برقی بدون برق باید  به این نکته توجه کنید که گاهی أوقات  ممکن است به کلید یدک خلاص، برای استفاده از بعضی ازمدل های خلاص کن با توجه به نوع درب برقی و نحوه استفاده از فاکتور امنیتی درب کرکره ای نیاز داشته باشید .

کرکره برقی رنگی و انواع آن
مشاهده

باز کردن درب کرکره ای با برق اضطراری

 یکی  دیگر از روش هایی که در زمان  قطع شدن برق و خرابی ریموت میتوانید درب کرکره ای را باز و بسته کنید استفاده از برق اضطراری است.مکانیسم UPS به این صورت است که به وسیله ی انرژی که در منبع تغذیه بدون وقفه خود ذخیره می‌کند،  قطع شدن برق را تشخیص می دهد و به صورت اتوماتیک عمل می کند.

میزان دفعات استفاده کردن از این انرژی ذخیره شده در این قطعه، بستگی به نوع آن دارد تامین کردن نیروی محرکه موتور وظیفه دیگرآن است.بسیاری از برج های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و تفریحی و اماکن عمومی

از کرکره‌های برقی‌ برای درب ها استفاده می‌شود که به تجهیزات UPS مجهز هستند و به طورمیانگین بین ۳ تا ۲۴ ساعت توان ذخیره انرژی دارند.

زمانی که برق ساختمان در حین باز و یا بسته کردن درب برقی قطع شود و درب نیمه بسته شده باشد این تکنولوژی به صورت اتوماتیک شرایط اضطراری  تشخیص  میدهد و می‌توان به وسیله‌ آن درب را به باز و یا بسته کرد. با انواع ریموت درب کرکره ای آشنا شوید.

باز کردن کرکره برقی با کلید خاص کن

دیگر از روش های باز کردن کرکره برقی در زمان قعطی برق به باز و بسته کردن با کلید دستی یا به اصطلاح خلاص کردن درب کرکره برقی به صورت دستی یکی میباشد.

برای خلاص کردن درب کرکره ای  به‌صورت دستی باید باید از طریق گیربکس و با استفاده از کلید مخصوص یا اچارآلن این کار انجام شود. به این صورت که موقع خلاص کردن دستی این کلید در محوریت گیربکس قرار بگیرد تا با چرخاندن آن درب باز یا بسته شود.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی
مشاهده

نحوه عمل کرد خلاص کن موتور توبولار کرکره برقی به این  شکل است که یک رشته زنجیر در انتهای موتور متصل شده که در واقع همان خلاص کن می باشد.

در بیشتر اوقات اگر چرخاندن این زنجیر به صورت ساعتگرد باشد حرکت کرکره به جهت بالا بوده و اگر چرخیدن در جهت پادساعتگرد  باشد کرکره در جهت پایین حرکت میکند.البته در برخی از مدل ها این جهت ها وارونه است

باز کردن کرکره برقی با موبایل

باز کردن کرکره برقی با موبایل توسط نرم افزارهای هوشمند یکی از روشهای عالی برای باز و بسته کردن کرکره برقی است. نرم افزارهای هستند که به منظور این کار طراحی شده اند و قابل خرید و نصب بر روی گوشیهای موبایل میباشند مانند Chamberlain و یا Parking home

استفاده از این نرم افزار ها بسیار ساده است و تنها با نصب بر روی گوشی هوشمند قابل استفاده است. پس  از  نصب و ساختن حساب کاربری و پرداخت هزینه های مربوطه کرکره مورد نظر را انتخاب کرده و میتوانید کنترل نحوی باز و بسته کردن آن را به دست بگیرید..

استفاده از این نرم افزارها برای بازو بسته کردن کرکره مشکلات امنیتی را تا حد زیادی کاهش داده و در در صورت نبودن برق به راحتی میتوانید از طریق این نرم افزارها کرکره را ببندید و یا باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *