موتور در کرکره برقی نقش بسیار مهم و کاملاً حیاتی دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت: در درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای عملکرد موتور کرکره برقی به گونه‌ای است که این قطعه با به چرخش درآوردن شفت کرکره برقی، حرکت رول تیغه‌ها به سمت بالا و پایین را به وجود می‌آورد و این اتفاق با قدرت دورانی موتور درب کرکره ای ایجاد خواهد شد. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

این احتمال وجود دارد که؛ موتور درب کرکره ای بعد از مدتی استفاده و با گذشت زمان یا به هر علتی، دچار مشکل و ایراد شود و نیاز به تعمیر پیدا کند.

در بازار اکثر موتورهای کرکره برقی در دو نوع توبولار و ساید هستند که شناخت و آگاهی کافی از نوع و نحوه عملکرد آنها به منظور تعمیر موتور کرکره برقی بسیار حائز اهمیت است.

به همین منظور ما در این پست تصمیم گرفتیم به بیان مطالبی درباره تعمیرات انواع موتور درب برقی بپردازیم.به منظور تعمیر موتور کرکره برقی در ابتدا نیاز است تا شما درباره اجزای موتور درب اتوماتیک و انواع آن اطلاعاتی داشته باشید.برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

اجزای موتور کرکره برقی:

هنگام تعمیرات مربوط به موتور درب کرکره ای نیاز است تا از قطعات و اجزای آن شناخت کافی داشته باشید.قطعات و اجزای موتور کرکره برقی به صورت زیر هستند:

مدار الکتریکی :

وظیفه مدار الکتریکی در موتور کرکره برقی قطع و وصل کردن موتور و همچنین کنترل برق ورودی و خروجی موتور است. مدار الکتریکی یکی از اجزای بسیار مهم در موتور کرکره برقی است که در قسمت سر موتور قرار دارد.

آموزش کد دادن به ریموت یو پی اس موتور کرکره برقی
مشاهده

در صورت بروز مشکل در موتور کرکره برقی، مدار الکتریکی از جمله قطعاتی است که باید بررسی شده و رفع ایراد گردد.

درپوش و سر موتور درب کرکره ای:

مدار الکتریکی در موتورهای کرکره برقی از نوع ساید در مقابل آب و ضربه آسیب‌پذیر هستند لذا این قطعه در یک پوشش قرار دارد.

در هنگام تعمیر موتور درب برقی باید این درپوش را برداشت و سپس تعمیرات لازم را انجام داد. استفاده از درپوش باعث زیبایی موتور و محافظت آن در برابر نفوذ آب می‌شود.

سیم پیچ موتور کرکره برقی:

تمام موتورهای وسایل برقی دارای سیم پیچ هستند. در واقع سیم پیچ یک بخش استوانه‌ای در موتور کرکره برقی است که داخل آن سیم‌های آلومینیومی و مسی تابیده شده به هم قرار دارند.

این دو سیم دارای رنگ‌های مشابهی هستند لذا انجام تعمیرات لازم بر روی این قطعه باید توسط یک تکنسین ماهر صورت گیرد.

کلاچ ترمز و خلاص کن زنجیری و دسته اهرم خلاص کن :

در موتور درب کرکره ای یک قطعه کامل وجود دارد که دارای بخش‌های خلاص کن زنجیری و اهرمی و همچنین کلاچ ترمز است. در هنگام تعمیر موتور درب کرکره ای بررسی این قطعه نیز ضروری خواهد بود.

لیمیت سوییچ موتور درب برقی

لیمیت سوئیچ یا میکرو سوئیچ یا قطع کن موتور کرکره برقی به منظور تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی به کار می‌رود. در موتورهای ساید کرکره برقی از این قطعه به منظور تراز کردن بالا و پایین درب کرکره‌ای استفاده می‌شود.

در صورت بروز مشکل در موتور درب برقی به منظور تعمیرات باید این قطعه نیز بررسی شود.

کرکره برقی مغازه و فروشگاهی
مشاهده

گیربکس موتور کرکره رول آپ:

مهم‌ترین قطعه در موتور درب برقی گیربکس آن است که وظیفه انتقال قدرت موتور به زنجیر صفحه پلیت را بر عهده دارد. با انتقال این نیرو، کرکره برقی می‌تواند به سمت بالا و پایین حرکت کند.

در هنگام تعمیر موتور کرکره برقی، بررسی این بخش نیز مهم خواهد بود.

کلید دستی یا شاسی اضطراری

در صورتی که درب کرکره ای به سیستم و تکنولوژی UPS مجهز نباشد در هنگام قطع شدن ناگهانی برق، شما باید از کلید دستی برای باز و بسته کردن درب کرکره برقی استفاده کنید.

کلید شاسی از جمله مواردی است که در هنگام بروز خرابی در درب کرکره برقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. موتورهای ساید دارای دو مدل مختلف کلید دستی یا شاسی اضطراری هستند.

هزینه تعمیر موتور کرکره برقی:

همان طور که پیش تر خواندید موتور های درب برقی انواع بسیار مختلفی دارند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.هزینه تعمیر موتور های کرکره برقی مختلف با یک دیگر متفاوت است.

ضمن این که مشکلاتی که باعث ایجاد اختلال در عملکرد کرکره برقی ها می‌شود نیز می‌تواند متفاوت باشد که با توجه به نوع آسیب وارد شده هزینه تعمیر موتور کرکره برقی نیز متفاوت خواهد بود.

در پایان یادآور می شویم که اگر نیاز به تعمیر موتور کرکره برقی دارید حتما برای این کار از متخصصین استفاده نمایید.گروه ادادور علاوه بر اینکه توانایی انجام این کار را به صورت ویژه دارد ، مشاوره رایگان هم به شما خواهد داد.

دیدگاهی در مورد “تعمیر موتور کرکره برقی و قیمت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *