جک ریلی پارکینگ و در چند سال اخیر اتومات کردن در پارکینگ ساختمان‌ها مورد توجه افراد بسیار قرار گرفته است. افزایش تعداد ساکنان یک ساختمان و افزایش تعداد عبور و مرورها در کنار تمایل افراد برای آسان‌تر شدن کارها منجر به رونق گرفتن این نوع از درها در صنایع ساختمان سازی شده است. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

 درهای ریلی پارکینگ یکی از انواع درهای اتومات هستند که به صورت کشویی حرکت می‌کنند. ریل‌های اتوماتیک ممکن است به صورت عمودی و افقی قابلیت حرکت داشته باشند و بر اساس پهنای ورودی ساختمان به صورت دو لنگه یا تک لنگه در نظر گرفته شود. این درها با داشتن موتورهای متنوع می‌تواند برای انواع کاربرد ها استفاده شود. .برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

 ویژگی‌های جک ریلی پارکینگ

  • این جک‌ها به علت نصب نشدن در محیط باز باید در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد.
  • این نوع از جنک‌ها فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • کم اصطکاک‌ترین جک درب اتوماتیک هستند.
  • وجود سنسورها در ساختار جک‌های ریلی باعث می‌شود که از برخورد با موانع در مسیر درب کشویی جلوگیری شود.
  • تعداد تردد و میزان باز و بسته شدن در محدودیتی ندارد
  • با باز شدن در سر و صدای خاصی را ایجاد نمی‌کند.
  • در هنگام قطع مجهز خلاص کن دستی هستند.
  • این جک ها مجهز به فلاشرهایی هستند که در زمان تردد روشن می‌شوند. به این ترتیب افراد نزدیک به در متوجه تردد ماشین از آن خواهند شد.

 

 جک‌ ریلی پارکینگ در چه مواردی به کار می‌رود؟

 جک‌های ریلی برای درب‌های با وزن بالای ۶۰۰ کیلوگرم به کار می‌رود. در واقع این جنک‌ها برای کاربردهای سنگین و نیمه سنگین کاربردی هستند. معمولاً از این جک‌ها زمانی استفاده می‌شود که فضای لازم برای چرخیدن در حول لولا  وجود ندارد. در واقع کمبود فضا برای باز و بسته شدن در توسط جک‌های ریلی پارکینگی جبران می‌شود. باید توجه داشت که عملکرد در ریلی نیازمند فضایی به اندازه‌ای درب در سمت راست یا چپ دارد. اگر ورودی ساختمان شما چنین فضایی را می‌تواند تامین کند، توصیه می‌کنیم برای اتوماتیک کردن درهای خود حتما از این جک‌ها استفاده کنید.

بهترین تیغه کرکره برقی
مشاهده

 بر اساس وزن، جک‌های ریلی انواع مختلفی دارد.برای مثال بعضی از جک‌های اتوماتیک قابلیت تحمل وزن ۵۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم را دارد و می‌تواند در هر ساعت ۴۰ مرتبه باز و بسته شود.

 اگر درب منزل مسکونی شما در حال حاضر ریلی است به راحتی می توانید با نصب یک موتور ساده آن را اتوماتیک کنید. با آموزش نصب موتور ریلی در این مورد بیشتر آشنا شوید.

 موارد مهم نگهداری جک‌های ریلی

 برای اینکه جک‎های ریلی درب اتوماتیک پارکینگ شما طول عمر بیشتری داشته باشند،  بهتر است مواردی زیر را رعایت کنید.

  • برای چشمی‌های این جک‌ها در هنگام تابستان سایه بان تهیه کنید و در زمستان برای جلوگیری از یخ زدگی موتور دور آن را با پشم شیشه بپوشانید.
  • هر چند ماه یکبار چشمی‌ها را تمیز کنید و باتری ریموت کنترل را به موقع عوض کنید.
  • به نحوه‌ی باز و بسته شدن در و صدای آن توجه کنید. اگر باز و بسته شدن با صداهای غیر معمولی همراه است، حتما آن را پیگیری کنید.  معمولاً در چنین مواردی در تراز نیست و باید تعمیر شود.
  • در زمستان تمام قسمت‌های جک را با روغن مناسب روغن کاری کنید.

 رعایت این نکات طول عمر درب اتوماتیک شما را افزایش خواهد داد. از تعمیر موتور ریلی چه میدانید؟

قیمت جک‌های ریلی

 اولین نکته برای تعیین قیمت جک‌های ریلی وزن آنهاست.  در واقع برای ساختمان‌های مسکونی که معمولاً درب‌های کم وزنی دارد،از موتورهای با قدرت کم استفاده می‌شود. بنابراین قیمت جک ریلی چندان زیاد نخواهد بود.

 اما کارخانه‌ها یا انبارهای بزرگ درب‌های عریض و سنگین وزن دارند که قطعاً به موتورها و ریل‌های قویتری برای آنها نیاز است.  بنابراین در این افزایش قیمت نهایی کاملاً طبیعی خواهد بود  بنابراین هیچ وقت ارزان بودن موتور و جک برقی را ملاک و معیار خود برای انتخاب یک جک ریلی اتوماتیک در نظر نگیرید. شما باید به همه قابلیت‌ها توجه کنید. علاوه بر این باید بدانید که آیا این جک و موتور توانایی حمل درب مورد نظر شما را دارند یا خیر و چه مدت زمانی می تواند طول عمر داشته باشند.  فراموش نکنید که در بسیاری از موارد اجناسی که با قیمت کمتر فروخته می‌شوند کیفیت لازم را ندارد و بدنه این جک ها در برابر ضربه و نم و رطوبت استقامت کافی را نداشته و در مدت زمان اندکی نیاز به تعمیر یا تعویض خواهند داشت.

تعمیر و نصب کرکره برقی در تهران
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *