چشمی درب اتوماتیک شیشه ای که به فتوسل نیز شناخته می شود، سنسور تشخیص برای ورود و خروج افراد میباشد. چشمی یا فتوسل یکی از اجزای اصلی درب‌های اتوماتیک محسوب می شود. و نقش مهمی در میزان امنیت درب مورد نظر ایفا میکند. در ادامه با ما همراه همراه باشیدبرای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

عملکرد چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

چشمی‌های درب اتوماتیک شیشه ای دو قطعه سیاه رنگ هستند که در چهارچوب در قرار دارند. و به عبارتی این چشمی ها نوعی سنسور تشخیص مانع می باشند. این سنسورها از دو بخش جداگانه فرستنده که TX نام دارد و یک بخش گیرنده که به نام RX تشکیل شده است. یک جفت از این سنسورها که شامل یک گیرنده و یک فرستنده است در بیرون درب نصب شده و جفت دیگر آن در فضای داخل درب قرار دارد. نکته مهم در زمینه نصب چشمی درب اتوماتیک شیشه ای این است که هر دو جفت، باید دقیقا در مقابل و روبروی یکدیگر قرار بگیرند.برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

همان‌طور که اشاره شد چشمی‌ها از ۲سنسور در داخل و خارج از درب استفاده می‌شود که یکی از آنها قطعات امواج را ارسال  و دیگری آن را دریافت می‌نماید. وقتی که مانعی میان این امواج قرار بگیرد مطابق با نوع تنظیمات آن، فرمان ایست و یا توقف درب صادر میشود.

انواع چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

سنسور مادون قرمز اکتیو

سنسور  مادون قرمز اکتیو از نوع استاتیک است.نحوه ی عملکرد آن به این شکل است که نزدیک شدن فرد باعث میشود تا نور مادون قرمز شکسته شود و سپس سنسورها باعث باز شدن درب  می شوتد.این سنسورها قادر هستند تا به افراد را در سطح وسیعی تشخیص دهند.

کرکره برقی فول پانچ و ویژگی‌های آن
مشاهده

سنسور مادون قرمز پسیو

این سنسور  مشابه با مدل سنسور مادون قرمز اکتیو عمل میکند و تنها تفاوت آن با اکتیو این است که در مدل پسیو از برای باز وبسته شدن درب اتوماتیک از یک سیستم حرارتی استفاده می شود.

 سنسور مایکروویو

عملکرد سنسورمایکروویو به این شکل است که از خود موج الکترومغناطیسی منتشر کرده که با طول موج بیشتر از یک گیگاهرتز، فرکانس برگشتی آن با قرار گرفتن شخص در این قسمت از تحت پوشش تفاوت دارد وبه علت اینکه فرکانس به صورت متفاوت ارسال میشود ، سوئیچ دستور باز شدن درب را می دهد.بنابراین  اگر در ناحیه ی تحت پوشش حرکتی انجام نشود موج ارسالی ودریافتی یکسان بوده و درب بسته می ماند. با قطعات درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید.

بادیگارد BEA

بادیگارد BEA نوعی سنسور حضور هوایی است که مختص درهای اتوماتیک عابر پیاده میباشد و جهت جلوگیری از باز  و بسته شدن درب هنگام حضور فرد در محل مورد نظر  طراحی شده است و موقعی که با BEA SuperScan ترکیب می شود میتواند با استاندارد ANSI 156.10 برای ایمنی درب چرخشی مطابقت کند.

میکرو اسکن BEA LZR

LZR-Microscan BEA یک سیستم حسگر مبتنی بر لیزر است که مختص درب های اتوماتیک چرخشی است. این عمق الگوی قابل تنظیم دارد که بیش از استاندارد ANSI 156.10 8.2.2.3 میباشد و در تمام حالت های درب (کاملاً باز ، کاملاً بسته ، باز و بسته) پوشش 100٪ ارائه می دهد.

قیمت چشمی درب اتوماتیک

قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای به نوع کاربری درب خودکار و قیمت سنسورهای به کار رفته در آن بستگی دارد.  به طور مثال  اگر درب اتوماتیک شیشه ای در یک مرکز تجاری یا بانک نصب شود در آن محیط که تردد صورت میگیرد و از چشمی باید استفاده شود که دارای سنسورهای قوی باشد تا با تنظیم حساسیت چشمی ، عملکرد درب به درستی انجام شود.

موتور درب ریلی بتا
مشاهده

اما برای مکانهای کم  تردد  هزینه چشمی قیمت کمتری دارد و ازبا یک چشمی معمولی و قیمت مناسب نیز میتوان برای درب های اتوماتیک کم تردد استفاده کرد.

کیفیت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به نکات گفته شده که چشمی درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن است و به دلیل کاری که دارد، دارای استهلاک بالایی نیز می باشد و در انتخاب نوع و جنس آن باید دقت نمود. در حال حاضر نیز چشم هایی با قدرت تحلیل بسیار بالا در بازار عرضه شده است. با نحوی تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید.

دلایل عملکرد نادرست چشمی:

لرزش در محل نصب چشمی

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای به حرکت حساسایت زیادی دارد و هر عاملی که باعث شکسته شدن موج ارسالی و دریافتی آن شود سنسور را فعال میکند. یکی از این عوامل احتمال دارد که لرزش خود چشمی باشد که به علت های مختلف رخ میدهد مانند قرار داشتن چشمی در محلی نامناسب یا معیوب بودن سطح مقطع ریل و لرزش درب در حین حرکت لتهای متحرک .

نور زیاد اطراف

وقتی که  چشمی درب اتوماتیک در مجاورت نور شدیدی قرار بگیرد مانند لامپ های فلورسنت و یا تابش شدید نور خورشید باعث می شود تا در ارسال و دریافت امواج سنسور مشکل ایجاد شده و در نتیجه عملکرد آن دچار اختلال میشود

رطوبت محیط

وقتی که چشمی درب اتوماتیک شیشه ای در محیطی مرطوب باشد  به مرور زمان باعث میشود تا چشمی درست عمل نکند و یا آسیب ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *