قیمت کرکره برقی پارکینگ

اگر قصد خرید، نصب، تعمیر و اطلاع از قیمت کرکره برقی پارکینگ، درب حیاط ماشین رو و یا گاراژ منزل یا محل کارتان را دارید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله سعی شده به مزایای استفاده از این نوع درب اتوماتیک و کرکره برقی برای پارکینگ و درب حیاط پرداخته، و نکات مهم و کاربردی در انتخاب یک درب برقی مناسب را ذکر کرده و تجربه خودمان را در این باره با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذاریم. نکات مطرح شده می تواند هم برای مصرف کنندگان و ساکنین ساختمان مفید باشد، و هم برای سازندگان و مهندسین فعال در حوزه ساخت و ساز.

قیمت کرکره برقی پارکینگ

قیمت کرکره برقی پارکینگ

همان طور که در جریان هستید، یکی از کاربردهای کرکره برقی، استفاده از آن به عنوان درب پارکینگ و درب حیاط است. در ملک های جنوبی از کرکره برقی برای درب پارکینگ و درب حیاط استفاده می شود. البته امکان استفاده از آن در ملک های شمالی نیز وجود دارد و محدودیتی در این باره نیست. معمولا ملک هایی که پارکینگ آنها در طبقات منفی واقع شده، از کرکره برقی به عنوان درب دوم نیز استفاده می شود. استفاده از کرکره برقی به عنوان درب اتوماتیک و به عنوان درب دوم در ساختمان هایی که پارکینگ آن ها در طبقه منفی واقع شده و دارای رمپ می باشند، می تواند موجبات افزایش امنیت پارکینگ را فراهم آورد.

کرکره برقی درب پارکینگ

استفاده از کرکره برقی درب پارکینگ و درب حیاط مزایای زیادی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

کرکره برقی چاپ لیزری

کرکره برقی چاپ لیزری

۱- اشغال فضای کم تر به نسبت درب های آهنی لولایی
۲- هزینه و قیمت مناسب تر به نسبت درب های آهنی لولایی
۳- تولید و نصب سریع
۴- امنیت بالا(در صورت استفاده از تیغه های سنگین و با کیفیت، کرکره برقی ضدسرقت خواهد بود)
۵- عملکرد تمام اتوماتیک به وسلیه ریموت یا اپلیکیشن موبایل
۶- اصطحلاک و خرابی کم
۷- تنوع در رنگ و طرح

انواع کرکره برقی پارکینگ

حتما این سوال برای شما پیش می آید که از چه نوع کرکره برقی می توان برای درب پارکینگ و درب حیاط استفاده کرد. در لیست زیر به مدل هایی که برای این کاربرد مناسب هستند اشاره می کنیم.

کرکره برقی طرح چوب

کرکره برقی طرح چوب

۱- کرکره برقی آلومینیومی ساده، رنگی، لوکس، میکس، غضروف دار، یا کرکره برقی طرح چوب و دکورال یا دکوراتیو و …
۲- کرکره برق فولادی یا آهنی تک جداره ساده و فول پانچ یا رول پانچ (که تیغه های آن سوراخ سوراخ است به شکل دایره ای یا ستاره ای).
۳- کرکره برقی فولادی یا آهنی گالوانیزه فوم دار پیشرنگ(خودرنگ)، با رنگ کوره ای الکترواستاتیک و سمباده ای
۴- کرکره برقی پلی کربنات شفاف یا شیشه ای در رنگ و طرح های مختلف
۵- کرکره برقی رول گیتر با میلگرد هشت و دوازده (۸ و ۱۲)

درب کرکره برقی پارکینگ

در انتخاب درب کرکره برقی پارکینگ و حیاط بایستی به نکات زیر توجه کنید:

تیغه کرکره برقی پارکینگ

۱- کیفیت تیغه کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط:
جدای از رنگ، مدل و طرح کرکره برقی، کیفیت تیغه استفاده شده در درب کرکره برقی پارکینگ اهمیت بالایی دارد. چرا که تعداد باز و بسته شدن و بالا و پایین شدن کرکره برقی پارکینگ زیاد است. بنابراین بایستی از تیغه ای استفاده کرد که دارای کیفیت بالایی باشد. منظور از کیفیت بالا، تیغه ای است که از آلیاژ آلومینیوم استاندارد تولید شده باشد، دارای کیفیت رنگ بالایی بوده و سر و صدای کمی داشته باشد تا همسایگان از این بابت دچار دردسر و مشکل نشوند. توصیه ما استفاده از تیغه های با عرض ۸۰ میلیمتر یا ۸ سانتیمتر است. نکته مطرح شده در رابطه با کیفیت تیغه کرکره برقی پارکینگ در درجه اول اولویت خواهد بود، بنابراین سعی کنید یک نوع تیغه با کیفیت و درجه یک برای کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ساختمان تان انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و اعزام کارشناس جهت بازدید کار، می توانید با کارشناسان فنی و فروش شرکت ادا دور در ارتباط باشید.

راهنمای خرید انواع ریل کرکره برقی
مشاهده

ریل کرکره برقی پارکینگ

ریل آلومینیومی

۲- ریل کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط:

ریل آلومینیومی - ریل فولادی

ریل آلومینیومی – ریل فولادی

ریل فولادی

ریل این نوع از کرکره برقی هم می تواند آلومینیومی و هم می تواند آهنی(فولادی) باشد. اگر می خواهید امنیت درب پارکینگ و درب حیاط ساختمان شما افزایش یابد، بهتر است از ریل آلومینیومی سنگین یا ریل فولادی یا آهنی استفاده کنید. کیفیت و استحکام ریل تاثیر زیادی در امنیت و استحکام درب کرکره برقی شما دارد.

موتور کرکره برقی پارکینگ

۳- موتور کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط:
یکی از مهم ترین فاکتور ها در خرید و انتخاب یه درب کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ماشین رو، انتخاب یک موتور مناسب است. توصیه ما به شما دوستان این است که اگر، محدودیت فضا و ارتفاع دارید، از موتور توبلار یا موتور لوله ای یا توکار کرکره برقی استفاده کنید. در غیر این صورت، توصیه ما استفاده از موتور کرکره برقی ساید یا به اصطلاح موتور زنجیردار و گیربکس دار است. توان موتور کرکره برقی پارکینگ نیز با توجه به وزن درب کرکره برقی و درب حیاط ساختمان شما انتخاب می شود.

حال این سوال پیش می آید که چرا بهتر است از موتور ساید برای کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط استفاده کنیم در مقایسه با موتور توبلار، در زیر به چند نکته در این باره اشاره می کنیم:
1- قدرت و توان بالاتر موتور ساید:
موتور ساید کرکره برقی به نسبت موتور توبلار کرکره برقی دارای قدرت و توان بالاتری است. با توجه به اینکه تعداد باز و بست کرکره پارکینگ زیاد است، این قدرت زیاد می تواند یک مزیت محسوب شود. قدرت بالا در لیفت و بالا کشیدن کرکره برقی، از ویژگی های موتورهای ساید است.

۲- خنک سازی بهتر و کمتر داغ شدن سیم پیچی موتور ساید کرکره برقی:
موتور ساید کرکره برقی، بر خلاف موتور توبلار که درون لوله شفت نصب می شود و امکان تهویه هوا و خنک سازی ندارد، به دلیل مجاورت با هوای تازه، خنک شده و همین باعث خنک سازی بهتر و آسیب ندیدن عایق سیم پیچی می شود. گرمای ایجاد شده از طریق پوسته موتور به محیط منتقل می شود و به این صورت خنک سازی (Cooling) در موتور ساید کرکره برقی پارکینگ انجام می شود.

۳- اصطحلاک و خرابی کمتر موتور ساید کرکره برقی:
در مجموع موتور ساید کرکره برقی به نسبت موتور توبلار دارای اصطحلاک کمتر و در نتیجه خرابی کم تر خواهد شد و این خود مزیت بزرگی برای موتور کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط شما خواهد بود. در موتور ساید، توان موتور از طریق گیربکس به شفت منتقل می شود ولی در موتور توبلار، موتور مستقیم با لوله شفت و دارم درگیر می شود.

۴- هزینه نگهداری و تعمیرات کم تر موتور ساید کرکره برقی:
هزینه تعمیرات موتور ساید کرکره برقی به نسبت موتور توبلار کمتر است. دلیل آن هم قدرت بالاتر و خنک سازی بهتر موتور ساید کرکره برقی است. در صورت خرابی موتور ساید، با قطع برق موتور و باز کردن سه پیچ که پایه موتور ساید را به گیربکس یا صفحه پلیت موتور وصل می کند، می توان موتور را باز کرده و برای تعمیر به تعمیرگاه ارسال کرد. در صورتی که اگر موتور توبلار کرکره برقی شما خراب شود، کل کرکره برقی به همراه لوله شفت یا درام بایستی باز شود تا موتور از داخل لوله خارج شود.

حال که به این نتیجه رسیدیم موتور ساید برای کرکره برقی پارکینگ گزینه مناسب تری است، بایستی به یک نکته دیگر نیز توجه کنیم. اگر تعداد باز و بسته و بالا و پایین شدن کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ساختمان مسکونی، اداری یا ویلای شما زیاد است، یا به اصطلاح تردد کرکره برقی بالاست، توصیه می کنیم از موتور ساید کرکره برقی با سیم پیچ مسی استفاده کنید.
در اینجا حتما برای شما این سوال ایجاد می شود،

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم، کدام تیغه کرکره برقی بهتر است؟
مشاهده

موتور ساید با سیم پیچ مسی یا موتور ساید با سیم پیچ آلومینیوم

مزیت و تفاوت موتور ساید با سیم پیچ مس به نسبت موتور ساید با سیم پیچ آلومینیوم چیست؟

موتور ساید با سیم پیچ مسی

موتور ساید با سیم پیچ مسی یا موتور ساید با سیم پیچ آلومینیوم

با توجه به اینکه مس دارای مقاومت الکتریکی کمتری به نسبت آلومینیوم است، در صورت عبور جریان الکتریکی از سیم مسی، گرمای کمتری در ازای تلف شدن جریان الکتریکی ایجاد می شود. مزیت موتور ساید با سیم پیچ مسی نسبت به موتور ساید با سیم پیچ آلومینیوم همین نکته است. به این معنی که، موتور ساید کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ساختمان شما اگر دارای سیم پیچ مس باشد، در صورت تردد بالا و باز و بسته شدن درب کرکره برقی به صورت پشت سر هم و تعداد دفعات بالا، سیم پیچی موتور کم تر گرم شده و همین مسئله باعث افزایش طول عمر موتور ساید کرکره برقی شما می شود. چرا که اگر سیم پیچی موتور بیش از حد گرم شود، عایق سیم پیچ موتور آسیب دیده و باعث اتصال سیم پیچی ها به یکدیگر می شود، که در این صورت، به اصطلاح می گویند موتور سوخته است.

برخی از موتورهای ساید کرکره برقی با سیم پیچ مس موجود در انبار شرکت ادا دور:

موتور ساید کرکره برقی اکسس

موتور ساید کرکره برقی اکسس

موتور ساید اکسس

موتور ساید کرکره برقی اکسس(اکسز) ۳۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ کیلوگرم سیم پیچ مس

موتور ساید کرکره برقی نوبل

موتور ساید کرکره برقی نوبل ۳۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم سیم پیچ مس

موتور ساید کرکره برقی جاینت

موتور ساید کرکره برقی جاینت ۳۰۰ کیلوگرم سیم پیچ مس
و چند برند دیگر…

موتور ساید یو پی اس دار

موتور ساید کرکره برقی یو پی اس دار و باطری(باتری) دار چیست و چه مزایایی دارد؟
در صورت قطع برق‌، کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط، قابلیت اتوماتیک و برقی بودن خودش را از دست می دهد، یعنی بایستی به صورت دستی، با استفاده از مکانیزمی که بدین منظور در نظر گرفته شده، موتور ساید و توبلار کرکره برقی را بالا و پایین کنیم. برای جلوگیری از بروز این مشکل دو راهکار وجود دارد:

راهکار شماره ۱، استفاده از برق اضطراری:

بدین منظور می توان از موتور برق بنزینی یا دیژل ژنراتور ساختمان برای این منظور استفاده کرد. با استفاده از یک تابلو برق چنج آور(Change Over)، در صورت قطع برق، برق موتور کرکره برقی شما از منبع برق شهری به منبع برق اضطراری سوئیچ خواهد کرد.
راهکار شماره ۲، استفاده از یو پی اس و باطری(باتری) موتور کرکره برقی:
یو پی اس (UPS)، که در واقع منبع برق وقفه ناپذیر یا بی وقفه ای است، امکانی را فراهم می کند که بتوانیم برق را در باطری(باتری) ذخیره کنیم تا در شرایط قطع برق بتوانیم از آن استفاده کنیم. یو پی اس در واقع دستگاهی برای ذخیره برق و انرژی الکتریکی است. به همین دلیل در اصطلاح عامیانه به آن دستگاه ذخیره برق موتور کرکره برقی نیز می گویند. هم چنین به باطری یو پی اس، باطری پشتیبان یا بکاپ (Backup) نیز می گویند.
در مجموع ما دو نوع یو پی اس برای کرکره برقی داریم:

۱- یو پی اس با ولتاژ خروجی ۲۲۰ ولت ای سی (220V AC UPS):

موتور ساید یو پی اس دار

موتور ساید یو پی اس دار

خروجی این نوع از یو پی اس ۲۲۰ ولت ای سی یا همان برق شهر است. موتور کرکره برقی مناسب برای این نوع از یو پی اس، موتور های ۲۲۰ ولت موجود در بازار هستند.

۲- یو پی اس با ولتاژ خروجی ۲۴ ولت دی سی (24V DC UPS):
خروجی این نوع از یو پی اس ۲۴ ولت دی سی است. موتور کرکره برقی مناسب برای این نوع از یو پی اس، موتور های ۲۴ ولت دی سی موجود در بازار هستند.
یه نکته دیگر در رابطه با موتور ساید کرکره برقی این است که، سایز و قطر شفت مناسب برای موتورهای ساید با توان ۳۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم، ۱۱ سانتی متر یا ۴ اینچ است.

تعمیر و نصب کرکره برقی در تهران
مشاهده

در صورتی که رول کرکره برقی شما به خارج است یعنی موتور کرکره برقی شما در خارج از پارکینگ یا حیاط نصب شده باشد، برای اینکه موتور شما از دسترس سارقان در امان باشد و آب باران و گرد و خاک به داخل موتور نفوذ نکند، می توانید از باکس، کاور و قاب موتور ساید کرکره برقی که به آن پوشش موتور ساید کرکره برقی می گویند نیز می توان استفاده کرد.

لوازم جانبی کرکره برقی و متعلقات مورد نیاز در درب کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ماشین رو:
یکی از تفاوت های کرکره برقی مغازه و فروشگاه با کرکره برقی پارکینگ، این است که به دلیل تردد خودرو بایستی موارد ایمنی در مورد کرکره برقی لحاظ شود.

تجهیزات ایمنی کرکره برقی پارکینگ

تجهیزات اساسی و مهم برای درب کرکره ای پارکینگ و درب کرکره ای حیاط ماشین رو در زیر آمده است:

سنسور کرکره برقی

۱- سنسور چشمی مادون قرمز یا اینفرارد(Infrared) یا فوتوسل کرکره برقی:

سنسور کرکره برقی

سنسور کرکره برقی

سنسور کرکره برقی از دو قطعه تشکیل شده است. یک قطعه فرستنده و یک قطعه گیرنده. از این تجهیز برای تشخیص مانع استفاده می شود. نحوه عملکرد این سنسور چشمی به این صورت است که اگر مانعی بین دو چشمی قرار گیرد، پرتو مادون قرمز قطع شده و سیستم متوجه وجود مانع می شود و درب کرکره برقی پارکینگ ساختمان شما بسته نخواهد شد. بدین ترتیب از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری خواهد شد.
توصیه ما این است که حتما از چشمی مادون قرمز یا فوتوسل برای کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ماشین رو منزل یا محل کارتان استفاده کنید.

فلاشر کرکره برقی ( چراغ کرکره برقی )

۲- چراغ فلاشر (فلشر) یا چشمک زن کرکره برقی:

چراغ کرکره برقی

فلاشر کرکره برقی

یکی از تجهیزات لازم برای اعلام هشدارهای بصری و دیداری، استفاده از چراغ چشمک زن کرکره برقی است. این چراغ در زمان کارکرد کرکره برقی پارکینگ با فرکانس یک هرتز (1Hz) شروع به چشمک زدن می کند تا عابرین و رانندگان را از باز و بسته شدن کرکره برقی مطلع کند. ذکر این نکته ضروریست که معمولا ولتاژ فلاشر کرکره برقی (فلشر) ۲۲۰ ولت است.

این دو تجهیز نام برده شده در بالا، یعنی سنسور چشمی (فوتوسل) کرکره برقی و چراغ فلاشر چشمک زن، هر دو توسط کابل تلفن که توصیه ما این است که شیلدار و فویل دار باشد، به برد مدار فرمان یا رسیور موتور کرکره برقی و یا یو پی اس موتور کرکره برقی متصل می شوند. در این باره بایستی به این نکته اشاره کرده که، یو پی اس و برد مدار فرمان (رسیور) موتور کرکره برقی شما، حتما باید فول کانال باشد. برد مدار فرمان یا رسیور فول کانال کرکره برقی، مداری است که امکان اتصال سنسور چشمی یا فوتوسل و چراغ چشمک زن با فلاشر را دارد.
به این نکته توجه کنید که برد فول کانال موتور کرکره برقی پارکینگ یا درب حیاط ماشین رو باید قابلیت های زیر را داشته باشد:
۱- قابلیت اتصال سنسور چشمی یا فوتوسل کرکره برقی
۲- قابلیت اتصال چراغ فلاشر یا چشمک زن ۲۲۰ ولت کرکره برقی
۳- قابلیت اتو کلوز (Autoclose)
قابلیت اتوکلوز این امکان را به شما می دهد که برای بسته شدن درب کرکره برقی پارکینگ ساختمان خود، یک زمان مشخصی را جهت بسته شدن درب کرکره ای به صورت اتوماتیک تعیین کنید. معمولا زمان پیش فرض اتوکلوز ۳۰ ثانیه است، که می توان با توجه به شرایط پروژه و درخواست مشتری محترم آن را تغییر داد.
این قابلیت در بردهای مدرا فرمان قابل غیرفعال کردن نیز است. البته توصیه ما این است که این قابلیت را فعال کنید تا موجب افزایش امنیت ساختمان شما شود.
حال اگر قصد خرید، تعمیر، نصب و استعلام قیمت کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط منزل مسکونی، ویلا یا محل کارتان را دارید، با کارشناسان فروش شرکت ادا دور در ارتباط باشید.
شرکت ما در زمینه فروش و نصب درب کرکره ای و کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط ماشین رو متخصص و دارای سابقه طولانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *