کرکره برقی پنجره را در  این روزها ساختمان‌های زیادی را می‌بینید که برای پنجره‌های خود از آن استفاده می‌کنند.  درب‌های برقی پنجره علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و یکدست برای ساختمان مزایای بسیار زیادی را نیز به دنبال دارند. جلوگیری از عبور گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش خاصیت عایق بودن پنجره و همچنین افزایش امنیت ساختمان از جمله و مزایای بی‌شماره کرکره‌های برقی پنجره است.

  در این مقاله قصد داریم در مورد ساختار این کرکره‌ها و کاربرد آنها صحبت کنیم.برای خرید بهترین موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

 ساختار کرکره‌ برقی پنجره

 کرکره  برقی پنجره ها از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند.بخش اول موتور کرکره برقی و متعلقات آن است. موتور کرکره‌های برقی پنجره نسبت به انواع درب‌های برقی پارکینگ به علت ابعاد کوچکتر و همچنین تعداد باز و بسته شدن کمتر ضعیف‌تر است. این نوع موتورها معمولاً از نوع تیوبلار هستند.

 بخش دوم مربوط به تیغه‌های کرکره و متعلقات آن است. تیغه کرکره برقی برای پنجره  به دو دسته فوم دار و امنیتی تقسیم‌بندی می‌شود .که وابسته به کاربرد مورد انتظار می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

 درب کرکره‌ای پنجره در خارج از ساختمان و جلوی پنجره نصب می‌شوند و رول آنها به سمت بیرون جمع می‌شود. بدین ترتیب از اشغال فضای اضافی درون ساختمان جلوگیری شده و برای نصب پرده بر روی پنجره مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

 برای انتخاب کرکره برقی پنجره باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

 برای انتخاب کرکره برقی مناسب پنجره‌های خود باید با توجه به نوع کاربردی که از کرکره انتظار دارید نوع موتور و تیغه کرکره را انتخاب کنید.

موتور ساید بتا کرکره برقی
مشاهده

 انتخاب نوع موتور 

 همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد موتورهای کرکره برقی پنجره ها از نوع توبلار هستند.

 برای انتخاب یک موتور مناسب باید به نکات زیر توجه کنید:

 شکل ظاهری  کرکره

 از آنجایی که کرکره‌های برقی مستقیماً بر روی نمای ساختمان نصب می‌شوند، باید ظاهر مناسبی داشته باشند. بنابراین به هنگام انتخاب موتور کرکره برقی به نمای موجود ساختمان خود توجه کنید و سعی کنید موتوری را انتخاب کنید که ظاهر مناسبی را داشته باشد. البته معمولاً موتور‌های توبلار به صورت تو کار نصب می‌شود تا کمترین آسیب را به ظاهر نمای ساختمان برساند. با تعمیر موتور درب کرکره ای آشنا شوید.

 تعداد باز و بسته شدن

 معمولا درب برقی پنجره تعداد تردد بالایی ندارند .به همین علت نیاز نیست از موتورهایی با تعداد تردد بالا مثل موتورهای ساید استفاده کنید. با این وجود اگر فکر می‌کنید در کاربرد مورد نظر شما قرار است تعداد باز و بسته شدن کرکره زیاد باشد، حتما موتوری انتخاب کنید که توان این تعداد باز و بسته شدن را داشته باشد.

 صدای موتور

 استفاده از روش نصب توکار می‌تواند تا حد زیادی عایق صدا برای موتورهای درهی کرکره‌ای باشد. نصب تو کار علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا در نمای ساختمان، صدای موتور کرکره برقی را نیز کنترل می‌کند.

ابعاد و وزن تیغه‌های کرکره

 برای پنجره هایی با ابعاد معمولی موتورهای توبلار توانایی جابجایی تیغه‌های مربوط به را به سادگی دارند. اما اگر پنجره شما ابعاد بزرگی دارد، باید حتماً توان ‌موتور را بسنجید. معمولاً در چنین مواردی استفاده از موتورهای ساید پیشنهاد می‌شود.

همه چیز درباره باتری کرکره برقی
مشاهده

قیمت موتور

 مانند هر کالای دیگری قیمت تمام شده یک عامل حیاتی و مهم برای انتخاب موتور هایی که کرکره‌های برقی پنجره است.  اگر موارد قبلی را به خوبی مورد توجه قرار داده باشید، قیمت موتوری که انتخاب می‌کنید نیز بهینه خواهد بود. به عبارت دیگر اگر کرکره شما نیاز به باز و بسته شدن زیاد ندارد یا ابعاد آن زیاد بزرگ نیست، اصلا ضرورتی وجود ندارد تا از موتورهای ساید که قیمت بیشتری نسبت به موتورهای توبلار دارند استفاده کنید.

 انتخاب نوع تیغه کرکره

 انتخاب نوع تیغه کرکره بر اساس نوع کاربردی که از آن انتظار داریم انجام می‌پذیرد. برای یک انتخاب درست باید به موارد زیر توجه کنید.

 امنیت و ضد سرقت بودن کرکره

 جنس تیغه کرکره‌های برقی پنجره ممکن است از ورق‌های گالوانیزه، پلی کربنات‌های شفاف یا ورق‌های آلومینیوم باشد. وابسته به میزان امنیتی که از کرکره انتطار دارید، می توانید یکی از این تیغه‌ها را انتخاب کنید. تیغه‌های شفاف پلی کربنات از نظر امنیتی بهتر هستند.

 شکل ظاهری و هماهنگی با نمای ساختمان

 وابسته به شکل نمای ساختمان خود، نوع تیغه کرکره برقی را انتخاب کنید. این هماهنگی کاملا به سلیقه کارفرما وابسته است. انتخاب پلی کربنات ها یا ورق‌های آلومینیومی برای تیغه تنوع بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. ورق‌های آلومینیومی در انواع رنگ‌های کوره‌ای تولید می‌شود. پلی کربنات‌ها نیز در انواع شیشه‌ای، دودی، برنز و عسلی قابل تولید و تهیه هستند. از کرکره برقی سقفی و کاربردش چه میدانید؟

 میزان صدای تولید شده توسط تیغه‌های کرکره

اگر نسبت به سر و صدای ایجاد شده حساسیت ویژه دارید، باید به هنگام انتخاب نوع کرکره برقی به این نکته نیز توجه داشته باشید.معمولاً تیغه‌های آلومینیومی غیر فابریک و همچنین تیغه‌های سبک و تک جداره صدای بیشتری را تولید می‌کند. هرچه تیغه‌ها سنگین‌تر باشد،صدای تولیدی توسط آنها کمتر است.

تفاوت تیغه کرکره برقی ۸۰ و ۱۰۰ چیست؟
مشاهده

 ورود یا عدم ورود نور به داخل

 اگر تمایل دارید که با بستن کرکره‌ها از نور بیرون نیز بتوانید استفاده کنید، حتماً  کرکره‌های برقی شفاف را انتخاب کنید.

 این کرکره‌ها مخصوصاً برای افرادی که در خانه گل و گیاه نگهداری می‌کنند و می‌خواهند در زمان حضور نداشتن در منزل گیاهان آنها آسیب نبیند، بسیار مناسب است.

   اما اگر تمایل دارید که به هنگام بستن کرکره ها هیچ نوری به داخل نفوذ نکند بهتر است از کرکره های برقی با تیغه های آلومینیومی استفاده کنید.

 قیمت کرکره برقی پنجره

 وابسته به متریال به کار رفته شده در ساختار تیغه‌های کرکره های برقی قیمت تمام شده آنها متفاوت است. همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، هر یک از این متریال‌ها مزایا و معایب ویژه خود را دارد.وابسته به سلیقه و نیاز شخص می‌تواند به کاربرده شود. به طور کلی از نظر قیمت تیغه‌های کرکره برقی آلومینیوم از انواع تیغه‌های دیگر ارزانتر بوده و تیغه‌های کرکره پلی کربنات شفاف از انواع دیگر پر هزینه تر هستند.

سخن پایانی

برای انتخاب درب‌های کرکره‌ای پنجره سلیقه و نوع کاربرد مد نظر شما بسیار اهمیت دارد. انتخاب جنس مرغوب و کمک گرفتن از افراد متخصص برای نصب این کرکره‌ها در نتیجه نهایی تاثیرگذار است. هیچ‌گاه قیمت را تنها معیار انتخاب خود قرار ندهید. در بسیار از موارد اجناس ارزان از مرغوب نیستند و به سرعت کارایی خود را از دست می‌دهند.

۱ نظر در “کرکره برقی پنجره و نوع موتور آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *