قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

همانطور که میدانید یکی از اجزای اصلی و قسمت های مهم در یک ساختمان ، درب ورودی است چرا که بیشترین میزان تردد از این ناحیه صورت میپذیرد . در نتیجه بیشترین میزان توجه رو به خود جلب کرده است.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری، درب های اتوماتیک جای خود را به درب های دستی با عملکرد سنتی داده است.

درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد که یکی از پرکاربرد ترین های آن ، درب اتوماتیک شیشه ای میباشد ؛ که به دلیل دارا بودن مزایای بسیار، توانسته جایگزین درب‌های قدیمی و دستی شود.

شرکت ادادور با به کارگیری فناوری‌های روز و با طراحی‌های مدرن، در زمینه تولید و فروش درب اتوماتیک شیشه ای در خدمت مشتریان گرامی می باشد.

درب های اتوماتیک شیشه ای در واقع همان درب های شیشه ای کشویی یا ریلی هستند که به یک اپراتور جهت باز و بست اتوماتیک مجهز شده اند. این نوع از درب های برقی، امروزه بسیار رایج هستند و به خاطر جلوه زیبا و کارایی بالا در ساختمان‌های پرتردد، مانند ساختمان‌های اداری، تجاری و… استفاده می شوند.

البته درب برقی شیشه ای علاوه بر زیبایی محیط، کنترل تردد و ورود و خروج را نیز ساده تر می‌ کند. استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای به ویژه در ساختمان های پر رفت و آمد، مانند: بانک ها، بیمارستان ها، مراکز خرید و غیره، بسیار رایج شده است.
درب‌ اتوماتیک شیشه ای ، با استفاده از ریموت یا کلید قفل می‌شود که این خود موجب بالا رفتن امنیت خواهد شد.

 

درب‌ اتوماتیک شیشه ای

درب برقی شیشه ای دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی است که باعث شده در بین سایر درب های اتوماتیک جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

از جمله مزایای درب اتوماتیک شیشه ای عبارت است از:

  • سر و صدای کم در هنگام باز و بست و مناسب برای محیط های پرتردد
  • قابلیت کنترل از راه دور، تردد سریع و آسان برای تمام اشخاص از قبیل کودکان، سالمندان، افراد معلول و کم توان
  • تنوع در رنگ و مدل درب اتوماتیک شیشه ای
  • عدم اشغال فضای زیاد
  • امکان مشاهده دکوراسیون داخلی ساختمان و یا کالاها و محصولات داخل پاساژها، فروشگاه‌ها و مغازه ها
  • حداکثر عبور نور به داخل ساختمان و افزایش بهداشت محیط
  • مقاومت درب اتومات شیشه ای در برابر شرایط جوی ، نفوذ باران، باد، و گرد و غبار
  • دارای تکنولوژی‌های بهینه جهت کاهش مصرف و اتلاف انرژی
  • امکان نصب انواع اکسس کنترل ها و تجهیزات کنترل تردد
  • کنترل تردد و تامین امنیت برای درب ورودی به خصوص اماکن اداری و تجاری
  • جلوه و ظاهری زیبا و سازگار با هر نوع دکوراسیون
  • مجهز به قفل الکترومکانیکی جهت افزایش ضریب ایمنی

از جمله مزایای درب اتوماتیک شیشه ای عبارت است از

شایان ذکر است که درب اتوماتیک شیشه ای باتوجه به ویژگی های خاصی که در بین سایر درب های برقی به خود اختصاص داده است از قیمت بالاتری نیز برخوردار است .البته تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به صورت کامل در رابطه با قیمت درب اتوماتیک شیشه ای بحث خواهیم کرد.

جهت اطلاع از عوامل موثر بر قیمت درب اتومات شیشه ای تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

قبل از اینکه به بحث در رابطه با عوامل موثر بر قیمت درب اتومات شیشه ای بپردازیم ابتدا لازم است که اجزای اصلی درب اتوماتیک شیشه ای را برشماریم که بسیار تاثیر گذار در قیمت گذاری در برقی شیشه ای میباشند.

اجزای درب‌ اتوماتیک شیشه ای عبارتند از:

  • اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای :

مهم ترین جزء درب شیشه ای برقی اپراتور می باشد و شامل موارد زیر می شود:

– موتور

–کنترل باکس و مدار فرمان

– چشمی و سنسور

  • شیشه سکوریت یا اصطلاحا شیشه میرال
  • پروفیل

 

عوامل زیر بر قیمت درب شیشه ای اتوماتیک تاثیر گذار است:

 

نوع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای:

 

نوع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

اپراتور مهمترین بخش درب اتوماتیک شیشه‌ای است که در قیمت‌ و کیفیت‌های مختلفی تولید وعرضه می شوند و در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلفی موجود هستند.در واقع می‌توان گفت که بیشترین میزان قیمت دراجزای درب شیشه‌ای اتوماتیک را به خود اختصاص داده است.

نقش اصلی اپراتور، باز و بسته شدن خودکار درب اتومات شیشه ای در مدت زمان کوتاه و با عملکرد سریع است. اپراتور درب شیشه ای دارای انواع متعددی می باشد، قیمت و هزینه های هر یک نیز با توجه به نوع آن و همچنین ابعاد درب مورد نظر شما متغیر می باشد .

برند های مختلفی از اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای در بازار موجود است ازجمله: بریزی BREEZY ، هالوکس  HOLUX که از جمله اپراتورهایی است که قیمت نسبتا بالاتری نسبت به دیگر اپراتور ها دارد ، فک ایتالیا FAAC ،Barzante چین ،سسامو Sesamo  یونیک UNIQUE و…

شرکت ادادور ارائه دهنده اپراتور درب شیشه ای یونیک(Unique) میباشد.کنترل باکس این اپراتور  STWORLD  ساخت کره جنوبی با قابلیت پشتیبانی تا 3 میلیون تردد است.

نوع و برند موتور به کار رفته در اپراتور:

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای همراه با موتور عرضه میشود که قطعه اصلی آن میباشد. برای درب اتوماتیک موتور های مختلف با برند های گوناگون وجود دارد که محبوب ترین آن موتور دانکر آلمان است که از قطعات با کیفیت تشکیل شده است که کارکرد خوب و همچنین عمر طولانی دارد.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای، از نوع دی سی(DC) و 24 ولت است. موتورهای ارائه شده با اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای در چند برند مختلف عرضه می شوند که در قیمت درب اتومات شیشه ای موثر خواهد بود .

بنا به نظر مشتری هر یک از ۴ موتور ذیل می توانند همراه با اپراتور ارائه شوند:

1 موتور دانکر ساخت آلمان (dunkermotoren)

2موتور لنزه ساخت چین (Lenze)

3-موتور کورماس ساخت ترکیه (Kormas)

4-موتور ایبریا ساخت اسپانیا (Iberia)

در اماکنی که تعداد تردد بالاست، بهتر است از موتور براش لس(brush less) استفاده شود که نیاز به نگهداری و تعویض زغال ندارد.

 نوع سنسور چشمی درب اتوماتیک شیشه ای:

 

نوع سنسور چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

چشمی و سنسور ترکیبی به کار رفته در اپراتور های شرکت ادا دور، از برند های BEA بلژیک، HOTRON ژاپن، زن اند زن سیف (Zen & Zen Safe) و اوپتکس (Optex) می باشد که دارای کیفیت و قابلیت های بالایی است و عملکردی بی نقص را برای کاربر به همراه خواهد داشت.

 نوع و ضخامت شیشه سکوریت درب اتوماتیک:

شیشه های سکوریت در دو نوع کلی تولید می شوند:

شیشه سکوریت معمولی

شیشه سکوریت سوپر کلیر

شیشه سکوریت سوپر کلیر، در واقع همان شیشه سکوریت فوق شفاف است که به نسبت شیشه معمولی دارای شفافیت، کیفیت و قیمت بالاتری است. مسئله بعدی در رابطه با شیشه سکوریت، ضخامت شیشه است. شیشه های سکوریت مناسب درب های اتوماتیک شیشه ای به صورت استاندارد در ضخامت های 6، 8 و 10 میل تولید می شوند. بدیهی است که هرچه ضخامت شیشه بالاتر باشد، کیفیت کار بالاتر، درب سنگین تر و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

البته تقسیم بندی دیگری از شیشه وجود دارد که در قیمت نهایی درب اتوماتیک شیشه ای موثر خواهد بود ؛

  • شیشه ساده بی رنگ
  • شیشه سکوریت رنگی (دودی)
  • شیشه سندبلاست (مات)

که شیشه بی‌رنگ، ارزان‌ترین نوع می باشد.

 نوع پروفیل درب اتوماتیک شیشه ای:

بعد از انتخاب و آماده سازی شیشه سکوریت، درب ما نیاز به یک فریم یا چهار چوب دارد تا شیشه های برش خورده در داخل این فریم ها قرار گیرند. البته میتوان بدون فریم(Frame Less) نیز طراحی و اجرا کرد.

آلیاژ این فریم ها اصولا از استیل ضد زنگ ویا آلومینیوم است .

فریم هایی با پروفیل آلومینیومی به روش های الکترواستاتیک کوره ای یا آنادایز، رنگ آمیزی می شوند. رنگ کوره ای الکترو استاتیک سفید ارزانترین قیمت را دارد ، فریم های غیر سفید و آبکاری آنادایز شده رنج قیمت متوسط را دارد. ضخامت فریم هرچه بیشتر باشد ،آلومینیوم و مواد اولیه بیشتری در آن بکار رفته درنتیجه قیمت درب اتوماتیک شیشه ای را بالا می برد. ولی نمیتوان اینطور هم در نظر گرفت که همیشه فریم ضخیم مطلوب باشد. چرا که فریم های خیلی ضخیم دید مغازه و داخل ساختمان را کم می کند.

فریم با پروفیل جنس استیل اصولا از کیفیت بالاتر و بالتبع قیمت بالاتری برخوردار است و در رنگ های طلایی و نقره ای تولید و عرضه میشوند.

 سایز و ابعاد درب:

در صورتی که عرض و ارتفاع درب به ترتیب حداکثر ۱ و ۲.۴۰ متر باشد، از لت های استاندارد استفاده می شود، اما اگر اندازه درب، بزرگتر از این ابعاد باشد، از لت های غیر استاندارد استفاده می شود.استفاده از لت هایی با ابعاد غیر استاندارد باعث افزایش قیمت نهایی درب های شیشه ای اتوماتیک می شود.

*محل اجرای پروژه و هزینه حمل:

محل اجرای پروژه و هزینه حمل از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت درب برقی شیشه ای میباشد.

جهت استعلام قیمت درب اتوماتیک شیشه ای ، ابعاد مدنظرتان ،محل اجرای پروژه و جزییات درخواست خود را با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله ،با کارشناسان شرکت ادادور در میان گذاشته تا پیش فاکتور خدمتتان ارسال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *