کرکره برقی صنعتی

همانطور که میدانید ؛ کاربرد درب های اتوماتیک از جمله کرکره برقی ، با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارند بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.درنتیجه کمتر کسی را میبینیم که از کرکره دستی برای ورودی مغازه و یا پارکینگ خود استفاده کنند.

شایان ذکر است که قبل از انتخاب و خرید کرکره برقی ،باید به محل نصب آن و ابعاد درب توجه کرد ، چرا که انتخاب نوع تیغه کرکره برقی ، ضخامت و سایر جزئیات در بسیاری از موارد به دلخواه نیست و باید متناسب با ابعاد و شرایط محل انتخاب گردد. کرکره برقی صنعتی یکی از انواع کرکره برقی است و همانطور که از نام آن پیداست ، برای ورودی های بزرگ در مراکز صنعتی،کارخانه ها و سوله بسیار کاربرد دارند.

در این مقاله قصد داریم به تفصیل به بحث در مورد کرکره برقی صنعتی بپردازیم.با ما همراه باشید.

کرکره برقی صنعتی چیست؟

 

کرکره برقی صنعتی چیست

پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی را در ساختار صنعت به وجود آورده است که یکی از آن ها ،استفاده از درب های کرکره ای صنعتی میباشد.تا پیش از آن جهت باز و بست درب های سنگین و بزرگ مراکز صنعتی ، نیروی انسانی و با زحمت زیادی به کار گرفته میشد که این روش فاقد ایمنی بود . ولی امروزه با تولید و عرضه تیغه های کرکره برقی سنگین ، همچنین موتور کرکره برقی با قدرت و توان بالا ،درب کرکره ای صنعتی به بازار عرضه شده است که این مشکلات به حداقل رسیده است.

کرکره برقی صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده است از جمله :تیغه کرکره برقی ، موتور کرکره برقی ، ریل کرکره برقی و …

تیغه درب کرکره ای صنعتی:

تیغه درب کرکره ای صنعتی

 

کرکره برقی بر اساس نوع تیغه شامل تقسیم بندی زیر میشود:

کرکره برقی آلومینیومی

کرکره برقی فولادی

کرکره برقی پلی کربنات شفاف شیشه ای

کرکره برقی رول گیتر

همچنین موتور کرکره برقی که عضو اصلی سازنده کرکره برقی به حساب می آید و  وظیفه کنترل عملکرد کرکره برقی را بر عهده دارد نیز دارای انواع مختلفی است از جمله:

موتور ساید کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی

موتور سانترال کرکره برقی

 

نکته ای که وجود دارد این است که ؛ از هر تیغه و موتوری نمیتوان برای کرکره برقی صنعتی استفاده کرد.مراکز صنعتی و کارخانه ها اصولا در خارج از شهر هستند و خب وزش باد در این مناطق بیشتر ازمناطق مسکونی است ، در نتیجه استفاده از کرکره برقی سوراخ دار یا اصطلاحا پانچ و یا کرکره برقی رول گیتر به دلیل نفوذ گرد و غبار و ایمنی پایینی که دارند توصیه نمیگردد.

کرکره برقی فولادی یکی دیگر از انواع تیغه های کرکره برقی صنعتی است و نسبت به تیغه های آلومینیومی کرکره برقی از استحکام بالاتری برخوردار هستند ولی به دلیل استهلاک بالایی که دارند و عدم تثبیت رنگ در طولانی مدت ، مناسب درب کرکره ای صنعتی نمیباشد و بیشتر برای مناطق مسکونی و تجاری توصیه میگردد.همچنین شایان ذکر است از آنجا که ابعاد این درب ها بالاست و عریض هستند و همچنین میزان تردد در این مکان ها نیز زیاد است، وزن بالای کرکره به مرور به موتور کرکره برقی آسیب میزند .

پرکاربرد ترین تیغه کرکره برقی صنعتی جهت سوله های انبار و کارخانه، تیغه کرکره آلومینیومی می باشد.

تیغه آلومینیومی کرکره برقی در دو نوع تک جداره و دو جداره (تک پل ، دوپل و سه پل) موجود میباشد.تیغه آلومینیومی دو پل به دلیل مقاومت بالایی که دارند جهت استفاده در کرکره برقی صنعتی توصیه میگردد.همچنین تیغه آلومینیومی کرکره برقی در سایز های مختلفی از جمله 60 ، 80، 100 و 110 میلیمتر تولید و عرضه میگردد.از سایز 60 تیغه آلومینیومی برای ورودی های کوچک از جمله پنجره استفاده میشود.

تیغه 80 آلومینیومی برای درب هایی با ابعاد متوسط تا 18 متر مربع کاربرد دارند.سایز تیغه ای که مناسب درب ورودی مراکز صنعتی و فروشگاه های بزرگ است ،100و 110 میلیمتر میباشد.

موتور کرکره برقی صنعتی :

 

موتور توبلار صنعتی کرکره برقی

هنگامی که دهانه های کرکره برقی از ابعاد استاندارد بزرگتر باشند ، باید از موتور کرکره برقی مناسب با ابعاد بزرگ و سنگین استفاده کرد. کرکره برقی های صنعتی به دلیل وزن بالاو همچنین میزان تردد بالای روزانه و رفت وآمد مکرر وسایل نقلیه ای مانند کامیون، لیفتراک و… نیازمند موتور های قوی با ولتاژ کاری بالا هستند.

موتور هایی که به عنوان موتور های صنعتی شناخته شده و برای کرکره هایی با وزن و تردد بالا کاربرد دارند ، موتور ساید کرکره برقی است.

مزیت اصلی موتور ساید کرکره برقی، راحتی و سهولت در استفاده و کنترل آن است. موتورهای کرکره برقی ساید از مکانیزم های گیربکس و شفت برای تبدیل حرکت چرخشی موتور به حرکت خطی برای جابجایی کرکره ها استفاده می کنند.

موتور ساید کرکره برقی به دلیل داشتن قدرت و گشتاور بالا برای نصب در مکان هایی که کرکره به صورت مداوم باز و بسته می شود، مناسب است. موتور کرکره برقی ساید در توان های مختلف تولید شده و برای کرکره هایی با حداکثر وزن 1500 کیلوگرم نیز استفاده می شوند.

موتور ساید  کرکره برقی در توان های مختلف از 300 کیلوگرم به بالا (تا 1500 کیلوگرم) در برندهای مختلف در بازار موجود است . موتور ساید کرکره برقی برای استفاده در کرکره برقی های صنعتی ،توان 800 کیلوگرم به بالاست.

 موتور های ساید کرکره برقی در مدل های ups دار و بدون ups تولید و عرضه می شوند.بهتر است که در مراکز صنعتی از موتور ساید یو پی اس دار برای درب کرکره ای استفاده کنیم که بتوان در زمان قطعی برقی ، درب را در صورت لزوم باز و بست کرد.

نکته : جهت امنیت بالاتر و جلوگیری از سقوط کرکره لازم است سیستم موتور کرکره برقی مجهز به دستگاه پاراشوت باشد.

همچنین با توجه به تردد ماشین آلات و نفرات مختلف از زیر کرکره برقی صنعتی سوله و انبار حتماً لازم است برای آن فتوسل مادون قرمز بعنوان سنسور ایمنی نصب شود تا در صورتی که در زیر کرکره های برقی صنعتی شخصی یا وسیله ای قرار داشته باشد، از حرکت کرکره صنعتی جلوگیری شود.

 

ریل کرکره برقی صنعتی:

به دلیل تردد بالا در اماکن تجاری ، برای اینکه کرکره برقی از ریل خارج نشود و از استحکام بیشتری برخوردار شود و یا اصطلاحاً شکم ندهد بهتر است که از ریل های فولادی با لبه های بزرگتر و عمق بیشتری استفاده نمود.

برای دهانه های بزرگ ریل فولادی 10 سانت، 15 سانت و گاهاً 20 سانت توصیه می گردد. ریل های فولادی 15 و 20 سانت زوار آلومینیومی دوبل دارند، داخل یکی از زوارها واشر مویی و داخل زوار دیگری لاستیک مونتاژ می گردد. رنگ ریل های فولادی کوره ای الکترواستاتیک است. تنوع رنگ بسیار بالا، دوام و کیفیت و ماندگاری طولانی دارند.

 

قیمت کرکره برقی صنعتی

قیمت کرکره برقی صنعتی متناسب با ابعاد و طرح مورد نظر شما متغیر می باشد، ابتدا باید نوع و ابعاد مورد نظرتان را تعیین کنید.به دلیل بالا بودن ابعاد درب کرکره ای صنعتی و موتور قدرتمندی که باید برای آن استفاده شود ، کرکره برقی صنعتی از قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع کرکره برقی برخوردار است.

جهت اطلاع از قیمت ، نحوه خرید و نصب کرکره برقی صنعتی با کارشناسان فروش شرکت ادادور در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *