کارخانه تولید کرکره برقی

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در حوزه درب های اتوماتیک ، استفاده از کرکره برقی به عنوان یکی از انواع درب های اتوماتیک بسیار رایج شده است.

کاربرد درب های قدیمی و باز و بست آنها به روش سنتی دیگر منسوخ شده است و جای خود را به کرکره برقی که یکی از کاربردی ترین نوع از انواع درب های اتومات میباشد ، داده است.

کرکره برقی ، توسط یک موتور الکتریکی و با توجه به فرمانی که از ریموت دریافت میکند به طور عمودی بالا و پایین میشود.

شرکت ادادور در زمینه تولید و عرضه انواع تیغه کرکره برقی پیشگام است.در این مقاله قصد داریم به معرفی کارخانه تولید کرکره برقی ادادور و فرآیند تولید کرکره برقی بپردازیم.

آشنایی با فرایند تولید تیغه کرکره برقی در کارخانه شرکت ادادور

 

تولید کرکره برقی  شامل مراحل پیچیده و متعددی  است که از یک چرخه ی طولانی می‌گذرد تا به دست مشتریان می‌رسد.

  • تولید تیغه های کرکره برقی با مواد خام اولیه آلومینیوم میباشد که یا به صورت بیلت تبدیل میشوند و یا به صورت شمش.

مواد خام اولیه آلومینیوم کرکره برقی طی فرآیند آلیاژ سازی به آلیاژ ۶۰۶۳ که مناسبترین آلیاژ جهت تولید کرکره برقی می باشد تبدیل میشود.بیلت آلومینیوم با آلیاژ 6063 در اندازه های مختلف برش میخورند.

  • مرحله بعد از تبدیل مواد خام آلومینیومی به بیلت با آلیاژ 6063 ، این است که قالب تیغه کرکره برقی مورد نظر در داخل دستگاه تعبیه میشود ، بعد از آنکه بیلت و یا شمش در کوره گرمای لازم را دید ؛ درون دستگاه پرس اکستروژن قرار میگیرد و با فشار دستگاه ، بیلت به داخل کانتینر هدایت می شود و مطابق قالب ، تیغه کرکره برقی شکل گرفته و از دستگاه خارج می شود.
  • در این مرحله است که باید سایز و کیفیت تیغه های مورد نظر مورد بررسی قرار بگیرد. تیغه کرکره برقی تولید شده در سایز مشخص برش خورده و وارد مراحل بعدی خواهد شد.
  • مرحله چهارم مرحله ایجینگ است که یکی از مراحل بسیار مهم در فرآیند تیغه کرکره برقی محسوب میشود. در این مرحله حساس ، تیغه ها طی یک عملیات حرارتی استاندارد به سختی مورد نظر می رسد و تیغه هایی که ضخامت و سختی قابل قبول را نداشته باشند جدا سازی خواهند شد.به این عملیات اصطلاحا ، فرآیند ایجینگ گفته میشود.
  • در مرحله بعدی تیغه های تایید شده به بخش شستشو و آماده سازی جهت رنگ کاری هدایت میشود.در این بخش ،گرد و خاک و ناخالصی ها از سطح تیغه ها پاک می شود و آماده جهت رنگ کاری خواهد شد .این مرحله نیز بسیار مهم است چرا که در کیفیت نهایی کار تاثیر گذار است.
  • در این مرحله تیغه های کرکره برقی آماده جهت رنگ میشود .رنگ تیغه های کرکره برقی به روش کوره ای الکترواستاتیک میباشد.رنگ کوره ای الکترواستاتیک نوعی پوشش صنعتی می باشد که پس از اینکه بر سطح تیغه کرکره برقی پاشیده شد، داخل کوره رفته و حرارت سخت و یکپارچه تا دمای ۲۵۰درجه به آن داده میشود .

رنگ های پودری استفاده شده برای تیغه های کرکره برقی، قابل اجرا بر روی کلیه سطوح فلزی می باشند و این رنگ ها به صورت کاملا یکپارچه رنگ آمیزی میشوند.

 

رنگ های پودری دارای مزایایی هستند که عبارتند از:

 

تولید کرکره برقی

سازگاری با محیط زیست، تنوع رنگ و طرح، کیفیت و استحکام بالا، دارا بودن قابلیت شستشو و مقرون به صرفه بودن

هم چنین به دلیل انجام عملیات زیرسازی و پخت قطعات در کوره هایی با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد و استفاده از رزین های پلی استر، این رنگها در برابر گرما و اشعه UV از مقاومت بالاتری برخوردار می باشند.

نوع دیگری از رنگ های تیغه کرکره برقی ، رنگ دکورال است که بر روی تیغه های آلومینیومی کرکره برقی اعمال میشود.

رنگ تیغه های آلومینیومی کرکره برقی به صورت رنگ دکورال در واقع ، گونه‌ای از رنگ‌های پودری محسوب می شود که به عنوان لایه اول و پوشش سطح فلزی می باشد و پس از پخت این رنگ در کوره الکترواستاتیک، سطح فلز آماده دکور کردن است.

رنگ تیغه های آلومینیومی کرکره برقی

  • در این مرحله کنترل کیفیت از نظر ضخامت و یکدستی رنگ و همچنین کیفیت پخت ، میزان چسبندگی و استحکام رنگ ، مطابقت با رنگ مورد سفارش و… مورد بررسی قرار می گیرد. دقت و توجه کافی هنگام ساخت کرکره برقی و آزمایش و تست محصولات تولید شده ، یکی از مراحل مهم در تولید کرکره برقی است.
  • و در نهایت تیغه های کرکره برقی تولید شده پس از تایید نهایی توسط مهندسین متخصص در این زمینه ، در صورت لزوم لیبل مورد نظر مشتری روی آن زده خواهد شد ، بسته بندی ویژه حمل و نقل روی تیغه ها اعمال و برای ارسال آماده میشوند.

تیغه کرکره برقی از جمله محصولاتی است که برای تولید آن احتیاج به یک تیم حرفه ای و با تجربه و یک بخش تولیدی تخصصی دارد . کارخانه شرکت ادادور در زمینه تولید و عرضه انواع تیغه کرکره برقی فعالیت میکند.

 

جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع تیغه کرکره برقی با کارشناسان فروش شرکت ادادور در تماس باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *