در این مقاله می خواهیم به آشنایی با انواع کرکره برقی آلومینیومی و انواع تیغه کرکره برقی آلومینیومی و لوازم جانبی و متعلقات آن بپردازیم. همان طور که در جریان هستید، یکی از انواع کرکره برقی، کرکره برقی آلومینیومی است. تقریبا اکثر درب های کرکره ای و درب های برقی که برای پارکینگ، درب حیاط، مغازه و فروشگاه استفاده و نصب می شوند از این نوع کرکره برقی هستند.
نام هایی که معمولا به کرکره برقی اطلاق می شود:

انواع کرکره برقی آلومینیومی

– کرکره اتوماتیک
درب کرکره ای
– درب اتوماتیک
درب برقی
– درب ریموتی
– درب برقی کرکره ای و ….

بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم ۶۰۶۳، ماده خام برای تولید تیغه و پروفیل این نوع از کرکره های برقی است که یک آلیاژ آلومینیوم است که در صنعت ساختمان به کار می رود.(بیلت همان شمش است که به شکل استوانه ای و با سطح مقطع دایره ای تولید می شود). بیلت آلومینیوم وارد دستگاه اکسترود شده و شکل قالب دستگاه را به خود می گیرند. بنابراین هر سطح مقطع و پروفیل آلومینیومی به این شکل قابل تولید می باشد. در ابتدا به این نکته توجه کنید که به پروفیل های به کار رفته در کرکره برقی به اصطلاح بازاری و فنی تیغه(Blade) می گویند.

کاربرد کرکره برقی آلومینیومی

در ابتدا به کاربردهای درب کرکره برقی آلومینیومی می پردازیم:

درب کرکره برقی مغازه

۱- کرکره برقی مغازه و فروشگاه
۲- کرکره برقی پاساژ و مراکز خرید
۳- کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط
۴- کرکره برقی سوله کارخانه و انبار
۵- کرکره برقی پنجره و تراس
۶- کرکره برقی کاور و پوشش استخر
۷- کرکره برقی سقف متحرک
۸- کرکره برقی گاراژ
۹- کرکره برقی آشیانه هواپیما
۱۰- کرکره برقی ایستگاه آتش نشانی
و …
کیفیت متریال و ماده اولیه تولید تیغه کرکره برقی به صورت زیر می باشد:

بیلت آلومینیوم ۶۰۶۳ (شمش آلومینیوم 6063)

۱- بیلت و شمش آلومینیوم ۶۰۶۳:
استفاده از بیلت آلومینیوم ۶۰۶۳، (شمش و بیلت استاندارد و فابریک) برای تولید تیغه و ریل کرکره برقی و متعلقات و یراق آلات باعث افزایش کیفیت و استحکام محصولات تولیدی خواهد شد. بدین منظور شرکت های بزرگی در زمینه تولید شمش و بیلت استاندارد و فابریک فعالیت می کنند که یکی از بزرگ ترین های آنها، شرکت ایرالکو اراک است و با نام شمش آلومینیوم ایرالکو شناخته شده است . همان طور که حتما در جریان هستید، استان مرکزی قطب صنعت آلومینیوم کشور است.

شمش آلومینیوم ضایعاتی (بیلت آلومینیوم دی سی)

۲- بیلت و شمش ضایعاتی یا تبدیلی آلومینیوم:
یکی از روش های ارزان سازی در صنعت درب های اتوماتیک و کرکره برقی، استفاده از بیلت و شمش های آلومینیوم ضایعاتی یا تبدیلی است که به اصطلاح در بازار به آن ها دی سی (‌DC) می گویند، و دلیل آن هم این است که ماده اولیه این بیلت ها در کوره های دی سی ذوب می شوند.

انواع قطعات آلومینیوم کرکره برقی

1- یکی از قطعات آلومینیوم کرکره برقی تیغه کرکره برقی آلومینیومی می باشد که انواع آنها در زیر با هم مرور می کنیم.
تیغه همان پروفیل کرکره برقی است، که تشکیل دهنه بدنه کرکره برقی می باشد. کیفیت و امنیت کرکره برقی شما وابسته به کیفیت این جز و بخش از درب برقی است.

انواع تیغه های کرکره برقی آلومینیوم

تیغه قوس دار کرکره برقی

 

تیغه قوس دار کرکره برقی

این نوع از تیغه های کرکره برقی مشابه تصویر زیر دارای قوس هستند و سطح آن ها منحنی است، این قوس باعث افزایش استحکام و کاهش صدا و رول شدن ساده تر و روان تر تیغه کرکره برقی می شود. به این نکته توجه کنید که تیغه های قوسدار عملکرد بهتری دارند و برای درب های اتوماتیک معمول مناسب تر هستند.

تیغه تخت کرکره برقی

تیغه تخت کرکره برقی
مشابه تصویر بالا، این نوع از تیغه های کرکره برقی همان طور که از نامشان پیداست، دارای سطحی تخت هستند. از این نوع از تیغه ها فقط برای کاربردهای خاصی استفاده می شود.

تیغه انتهایی کرکره برقی

تیغه انتهایی کرکره برقی

تیغه انتهایی کرکره برقی در واقع نوعی تیغه تخت است که یک سر آن به تیغه قوس دار یا تخت متصل می شود و در قسمت انتهایی یا پایینی آن مشابه تصویر زیر، لاستیک انتهایی تی شکل (T) متصل می شود. این لاستیک که به تیغه انتهایی متصل شده و در راستای طول درب امتداد پیدا کرده، بر روی زمین قرار می گیرد تا مانع از ضربه خوردن تیغه و ورود گرد و خاک بشود. اگر به جای تیغه تخت انتهایی از تیغه قوس دار به عنوان تیغه انتهایی استفاده شود، به جای لاستیک تی باید از لاستیک جی شکل (G) استفاده کنید.

کرکره برقی ارزان و قیمت مناسب
مشاهده

تیغه لوکس کرکره برقی

تیغه لوکس کرکره برقی
تیغه لوکس کرکره برقی مشابه تصویر بالا، دارای عرض و ارتفاع ۴ سانتی متر هستند و با توجه به وزن و نمایی که دارند، استحکام و زیبایی کرکره برقی را افزایش می دهند. این نوع از کرکره برقی معمولا دارای قیمت بالاتری هستند، به همین دلیل به آنها کرکره برقی لوکس گفته می شود. امکان تولید این نوع از تیغه ها در رنگ های متنوع وجود دارد. برای اطلاع از قیمت تیغه لوکس کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

ریل کرکره برقی

2- یکی دیگر  از قطعات آلومینیوم کرکره برقی ریل کرکره برقی می باشد.

ریل کرکره برقی لبه 6
ریل های کرکره برقی آلومینیومی معمولا در عمق ۶ و ۱۰ سانتی متر (لبه شش و لبه ده) تولید می شوند. ریل های آلومینیومی در دو تیپ ساده و پشت قوطی دار تولید و عرضه می شوند. هم چنین در رابطه با وزن و ایمنی این نوع از ریل، ذکر این نکته ضروریست که ریل ها یا سبک هستند و یا سنگین که به صورت سفارشی تولید خواهند شد. این نوع از ریل های کرکره برقی قابلیت نصب نوار مویی پرزدار را نیز دارند. به ازای هر متر ریل ما به دو متر نوار مویی پرزدار نیاز داریم.

غضروف کرکره برقی

3 – از دیگر قطعات آلومینیوم کرکره برقی ، غضروف کرکره برقی می باشد. در زیر  تصاویری از تیغه غضروف کرکره برقی می بینیم.

غضروف کرکره برقی

تیغه غضروفی کرکره برقی

تیغه غضروفی کرکره برقی

تصویر و نقشه فنی یک غضروف ۳ سانتیمتری در زیر آمده است. به شکل قالب و فرم غضروف دقت کنید. غضروف و تیغه لوکس با هم متفاوت هستند. اگر به غضروف ها از سطح مقطع نگاه کنیم، شکلی شبیه به حرف اس (S) دارند. نکته دیگر این که، غضروف ها دارای وزن بالایی هستند و می توانند در رنگ های متنوع تولید شوند. استفاده از کرکره برقی غضروف دار چند مزیت دارد، افزایش استحکام و امنیت کرکره برقی، کاهش سر و صدای کرکره برقی، افزایش زیبایی کرکره برقی. برای اطلاع از قیمت تیغه غضروفی کرکره برقی می توانید با ما تماس بگیرید.

انواع تیغه های کرکره برقی قوس دار

در این بخش دسته بندی تیغه های کرکره برقی قوس دار بر اساس سایز و عرض تیغه را توضیح داده ایم:

۱- تیغه کرکره برقی ۶ سانتیمتری (۶۰ میلیمتری):

تیغه کرکره برقی ۶ سانتیمتری (۶۰ میلیمتری)

تیغه کرکره برقی ۶ سانتیمتری (۶۰ میلیمتری)

پروفیل این نوع از تیغه های کرکره برقی دارای عرض ۶ سانتی متر یا ۶۰ میلیمتر مشابه تصویر زیر هستند.
تیغه های کرکره های برقی شش یا شصت همان طور که در تصویر می بینید فاقد پل هستند. کاربرد این نوع و سایز از تیغه ها برای کرکره برقی پنجره یا نصب کرکره وانت، کامیون و کامیونت، ماشین و خودروهای باری است.

۲- تیغه کرکره برقی ۸ سانتیمتری (۸۰ میلیمتری):

عکس تیغه کرکره برقی ۸ سانتیمتری (۸۰ میلیمتری) تک پل و دو پل را در زیر می بینیم:

تیغه کرکره برقی ۸ سانتیمتری (۸۰ میلیمتری)

پروفیل این نوع از تیغه های کرکره برقی دارای عرض ۸ سانتی متر یا ۸۰ میلیمتر مشابه تصویر زیر هستند.
این نوع از تیغه های کرکره برقی در رنگ ها و زن های متنوع از ۴ کیلوگرم تا ۷,۵ کیلوگرم بر متر مربع در شرکت ادا دور تولید می شوند. کاربرد این نوع تیغه کرکره برقی عمومی بوده و در درب های کرکره ای برقی مغازه، فروشگاه، پارکینگ، درب حیاط و … به کار می رود. این سایز تیغه کرکره برقی عموما به صورت تک پل(یک پل) و دو پل و به صورت خاص، سه پل و چهار پل تولید می شوند.

۳- تیغه کرکره برقی ۱۰ سانتیمتری (۱۰۰ میلیمتری):

تیغه کرکره برقی ۱۰ سانتیمتری دو پل
پروفیل این نوع از تیغه های کرکره برقی دارای عرض ۱۰ سانتی متر یا ۱۰۰ میلیمتر مشابه تصویر زیر هستند.
تیغه کرکره برقی ۱۰ سانتیمتری دو پل، برای درب های با عرض و ارتفاع زیاد مناسب است. معمولا از تیغه های صد سانتیمتری یا ده میلیمتری برای درب کرکره ای برقی سوله، کارخانه، گاراژ و انبار استفاده می شود. این تیغه ها معمولا از تیغه های ۸ سانتی سنگین تر هستند. این تیغه ها معمولا دو پل و در رنگ و وزن های متنوع تولید می شوند. تیغه های صد نهایتا تا وزن ۸ کیلوگرم قابل تولید هستند.

موتور ساید سیم پیچ مس یا آلومینیوم
مشاهده

۴- تیغه کرکره برقی راک (Rock):

تیغه کرکره برقی راک

عکس تیغه کرکره برقی راک سه پلتیغه کرکره برقی راک دارای عرض 15 سانتی متر یا 150میلیمتر مشابه تصویر آمده در زیر هستند. وزن این تیغه ها تا ۱۱ کیلوگرم بر متر مربع می رسد و کاربردهای خاصی نیز دارند. این تیغه های راک معمولا ۳ پل هستند و کاربرد تیغه راک در آشیانه هواپیما، درب پارکینگ ها و گاراژ های بزرگ، درب سوله ها و انبار های با عرض و ارتفاع زیاد است.
چرا که زمانی که عرض دهانه درب کرکره ای زیاد باشد و ما از تیغه سنگین و قوی استفاده نکنیم، درب کرکره برقی به مرور زمان قوس یا به اصطلاح شکم می دهد و همین باعث عملکرد نامطلوب آن خواهد شد. هم چنین به این نکته توجه کنید که وزن کل کرکره برقی بر روی تیغه ابتدایی می افتد، به همین دلیل اگر این تیغه استحکام و قدرت کافی را نداشته باشد، عصایی و قلاب تیغه کرکره باز شده و کرکره سقوط خواهد کرد. بنابراین حتما در هنگام خرید و نصب کرکره برقی، از افراد دارای صلاحیت و تخصص مانند مشاوران ادادور در این حوزه مشورت بگیرید.

آیا کرکره برقی امنیت دارد

دسته بندی کرکره های برقی آلومینیومی از نظر امنیت و ایمنی به صورت زیر می باشد:
دسته اول: کرکره برقی با قیمت مناسب، اقتصادی و بازاری:
این نوع از کرکره های برقی آلومینیومی در وزن های نرمال و با رنگ های معمولا سفید در بازار موجود هستند. وزن این تیغه ها معمولا از ۳,۸ کیلوگرم تا ۴,۵ کیلوگرم بر متر مربع هستند. این وزن تیغه کرکره برقی، وزن نرم بازار است. چرا که به دلیل افزایش قیمت آلومینیوم، تولید آلومینیوم در وزن های بالا چندان به صرفه نیست. این تیغه های کرکره برقی با قیمت مناسب و اقتصادی، معمولا تیغه کرکره برقی دو پل یا تک پل هستند.

دسته دوم) کرکره برقی ضد سرقت و سنگین سفارشی:
این نوع از تیغه های کرکره برقی ضد سرقت معمولا سفارشی تولید می شوند. جهت افزایش استحکام و قدرت تیغه ها، وزن و فیلر تیغه ها افزایش یافته و یا تعداد پل آن ها، به سه یا چهار پل افزایش می یابد. بدین ترتیب تیغه کرکره برقی تولیدی دارای امنیت و استحکام بالاتری خواهد بود.

دسته بندی انواع کرکره برقی آلومینیومی از نظر ظاهری:
۱- کرکره برقی ساده سفید:
اکثر کرکره های برقی در بازار جزو این دسته هستند.

۲- کرکره برقی لوکس:
ترکیبی از تیغه کرکره برقی ۸۰ با کیفیت و سنگین با تیغه لوکس ۴ سانتی متری است. قیمت و وزن این نوع از کرکره برقی بالاست و معمولا رنگ تیغه لوکس با تیغه ۸۰ متفاوت است.

۳- کرکره برقی میکس و غضروف دار:

کرکره برقی میکس و غضروف دار
از ترکیب تیغه کرکره برقی ۸۰ با غضروف ۲ و ۳ سانتی کرکره برقی میکس و غضروف دار تولید می شود. از ویژگی های این نوع کرکره می توان به زیبایی، وزن بالاتر و صدای کمتر اشاره کرد.
کرکره برقی لوکس و میکس به دلیل زیبایی و کیفیت طرفداران زیادی دارند.

۴- کرکره برقی طرح چوب و دکورال و دکوراتیو:
کرکره برقی طرح چوب معمولا در دو سایز ۸۰ و ۱۰۰ تولید می شوند و طرح رنگ آمیزی شده بر روی سطح آنها شبیه به بافت چوب است. به همین دلیل به آنها کرکره برقی طرح چوب می گویند.

۵- کرکره برقی رنگی:

کرکره برقی رنگی
تنها تفاوت کرکره برقی رنگی با کرکره های برقی ساده سفید، رنگی بودن آنهاست. رنگ کرکره برقی می تواند با نمای ساختمان و دکور فروشگاه شما سازگار باشد. در بالا عکس کرکره برقی رنگی را مشاهده می کنید.

رنگ بندی تیغه کرکره برقی آلومینیومی

– کرکره برقی سفید
– کرکره برقی مشکی مات و براق
– کرکره برقی طلایی
– کرکره برقی قهوه ای
– کرکره برقی کرم و ….

انواع رنگ کرکره برقی

انواع پوشش رنگ کرکره برقی آلومینیومی را در این قسمت می بینیم:

-رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی

تقریبا تمامی تیغه های کرکره برقی به روش الکترواستاتیک رنگ شده و در کوره رنگ پخته می شود. در این روش تنوع رنگ زیادی وجود دارد.

-رنگ آنادایز کرکره برقی

رنگ آنادایز کرکره برقی (آنودایز)  نسبت به رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی، گران تر و نتیجه کار کیفیت و زیبایی بیشتری خواهد داشت. تیغه کرکره برقی رنگ شده به این روش دارای رنگی براق و شاین خواهد بود. امکان تولید کرکره برقی طلایی و نقره ای آنادایز در شرکت ادادور وجود دارد.

کرکره برقی مغازه و فروشگاهی
مشاهده

محاسبه قیمت کرکره برقی آلومینیومی

عوامل زیر در قیمت کرکره برقی تاثیر گذارند:
۱- ابعاد کرکره برقی
۲- کیفیت آلیاژ کرکره برقی
۳- برند کرکره برقی
۴- وزن کرکره برقی
۵- طرح و رنگ کرکره برقی
۶- موتور کرکره برقی
۷- آپشن های حفاظتی کرکره برقی
۸- امنیتی و ضدسرقت بودن کرکره برقی
۹- قفل کرکره برقی
۱۰- کیفیت نصب و خدمات پس از فروش کرکره برقی
۱۱- کیفیت و نوع ریل کرکره برقی
۱۲- خدمات ویژه کرکره برقی، مثل چاپ و …
۱۳- کاور کرکره برقی رول و باکس
۱۴- کیفیت مونتاژ کرکره برقی
۱۵- صدای کرکره برقی

کپس کرکره برقی

مونتاژ و تولید کرکره برقی آلومینیومی به صورت زیر می باشد:
بعد از به دست آندن ابعاد دقیق برش و ارتفاع کرکره برقی، تیغه ها و ریل ها برش خورده و آماده مونتاژ می شوند. تیغه های کرکره برقی به صورت کشویی در یکدیگر جا می خورند و برای این که ثابت شوند و حرکت افقی نداشته باشند، از قطعه ای پلاستیکی به نام کپس یا کفشک استفاده می شود. کپس ها سر و ته تیغه ها را به هم متصل می کنند و عموما با میخ کوب بادی به بدنه تیغه میخ می شوند. کیفیت مونتاژ و کپس کرکره برقی در دوام و عملکرد آن بسیار موثر است. کپس باید با توجه به سایز و عرض تیغه و تعداد پل آن انتخاب شود. در تصویر زیر چند مدل کپس نمایش داده شده است.

ماده اولیه کپس کرکره برقی:

کپس کرکره برقی

قیمت کپس کرکره برقی

انواع کپس کرکره برقی را در زیر می بنیم.

۱- کپس پِ.پِ (P.P)
۲- کپس ای بی اس (ABS)
قیمت کپس کرکره برقی ای بی اس، بالاتر می باشد و همچنین کیفیت بالاتری دارند.

تعمیر کرکره برقی آلومینیومی

تیغه و ریل کرکره برقی ممکن است به دلایل مختلف مثل، برخورد خودرو با کرکره برقی، سرقت، فرسودگی و ریزش رنگ، پارگی، خرابی و کنده شدن سرتیغه و تیغه انتهایی، سر و صدای زیاد، باز شدن و شکستن کپس تیغه ها، آسیب های فیزیکی و مکانیکی و … نیاز به تعمیر داشته باشند. ابتدا بایستی کار توسط نصاب و تعمیرکار کرکره برقی بررسی و برآورد شده، سپس لیست لوازم مورد نیاز تهیه و از کارگاه به محل پروژه جهت تعمیر کرکره برقی ارسال می شود.
جهت تعمیر و تعمیرات شبانه روزی کرکره برقی مغازه، پارکینگ و … می توانید با واحد فروش و تعمیرات شرکت ادادور در ارتباط باشید.

تعویض کرکره برقی آلومینیومی

همواره سعی می شود تا حد امکان، در صورت بروز مشکل در کرکره برقی، کرکره برقی شما تعمیر شود. اما در برخی موارد به دلیل اینکه آسیب های وارد به تیغه ها و ریل ها به گونه ای است که امکان تعمیرات کرکره برقی وجود ندارد، مثل ریختن رنگ ریل و تیغه کرکره برقی یا قر شدن آنها به گونه ای که از فرم اولیه خارج شده و کارکرد آنها دچار مشکل شده باشد و یا ایجاد سر و صدای بیش از حد و آزار دهنده، در این صورت گزینه بعدی تعویض تیغه ها و ریل های کرکره برقی است. در صورتی که قطعات شامل ریل و تیغه آلومینیوم باشند، شرکت قطعات آلومینیومی را به قیمت روز آلومینیوم ضایعاتی خریداری کرده و رقم آن را از فاکتور فروش کسر می کند تا هزینه کمتری به مشتریان محترم تحمیل شود.

تعویض کرکره برقی دست دوم

تعویض کرکره برقی کارکرده با نو:در صورتی که تمایل به تعویض کرکره برقی کار کرده و قدیمی و کهنه مغازه و پارکینگ تان را با کرکره برقی نو و جدید دارید، با کارشناسان فروش شرکت ادا دور در ارتباط باشید.

نصب کرکره برقی آلومینیومی

نصب کرکره برقی آلومینیومی

نصب کرکره برقی آخرین حلقه زنجیر در فرآیند تولید تا عرضه محصول است. هر چقدر کیفیت محصول بالا باشد ولی نصب به درستی و دقت انجام نشود، نتیجه نهایی مطلوب نخواهد بود. بنابراین برای نصب کرکره برقی بایستی از نصاب با تجربه کرکره برقی و درب اتوماتیک استفاده کنیم.

امیدواریم با ارائه این مقاله اطلاعات جامع و کاملی درباره کرکره برقی آلومینیومی به دست آورده باشید و همچنین پیشنهاد میکنم محصولات کرکره برقی آلومینیومی را ببینید و از قیمت آنها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *