تعمیر جک درب پارکینگ

در این مقاله قصد داریم به نکات و موارد مربوط به تعمیر جک درب پارکینگ بپردازیم:
یکی از راه های برقی کردن و اتوماتیک کردن درب های پارکینگ، نصب جک درب پارکینگ است. امروزه بدون درب های اتوماتیک زندگی ما با دشواری هایی روبرو خواهد بود و استفاده از درب‌های اتوماتیک در قسمت‌های مختلف ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مرسوم است. به همین دلیل استفاده و نصب انواع جک درب پارکینگ بازویی و ریلی اجتناب ناپذیر است. بنابراین بایستی در انتخاب و نگهداری از جک درب پارکینگ دقت کافی را به کار ببریم.
اصولا جک درب پارکینگ با توجه به اینکه در اماکن پرتردد و برای درب های سنگین استفاده میشوند ، دارای قطعات مقاوم ومحکمی هستند ولی مواقعی ممکن است قطعات حساس جک درب پارکینگ مانند قطعه‌های الکترونیکی و یا مکانیکی دچار اختلالاتی شوند.
همانطور که گفته شد جک درب پارکینگ در اماکن پرتردد مانند آپارتمان ها یا مراکز تجاری کاربرد زیادی دارد و همین بالا بودن میزان تردد خود به مرور موجب خرابی و ایجاد اختلال در سیستم جک درب پارکینگ خواهد شد .

تعمیر جک درب پارکینگ

ابتدا به به چند مورد از عمده دلایل خرابی جک درب پارکینگ میپردازیم:
1. پاک شدن حافظه ریموت ویا تموم شدن باتری آن
2. خرابی چشمی درب پارکینگ
3. قطع شدن کلی برق ساختمان و یا برق ورودی برد مدار فرمان جک درب پارکینگ
4. آسیب دیدن موتور و گیربکس جک درب پارکینگ
5. قطع شدن سیم ها
6. اختلال کارکرد سنسور تشخیص مانع
7. اختلال در میکروسوییچ ها

1. پاک شدن حافظه ریموت ویا تموم شدن باتری آن:
ابتدا چراغ ال ای دی ریموت را چک کرده اگر روشن نشد نشان دهنده این است که ریموت درب پارکینگ شما دچار اختلال شده است .در صورتی که آن LED روشن نشد یا کم سو بود، باتری را تعویض کنید.در صورت تعویض باتری نیازی به کد دادن مجدد نمیباشد.گاهی نیز در اثر اصابت ضربه به ریموت های بلوتوثی و یا دست خوردن ، کدهای آن پریده که در اینصورت نیاز است مجددا کددهی شود.
2. خرابی چشمی درب پارکینگ:

انواع درب های اتوماتیک
مشاهده

خرابی چشمی درب پارکینگ
از اجزای اصلی پک درب پارکینگ ،چشمی و یا فتوسل میباشد که در واقع مانع برخورد در پارکینگ به خودرو میشود.چشمی و یا فتوسل جک درب پارکینگ باید در ارتقاع 15 تا 30 سانتیمتری از سطح زمین روی دیوار خروجی درب پارکینگ نصب گردد.
خیلی مواقع ممکن است بعد از باز شدن درب پارکینگ توسط ریموت با فشردن مجدد آن جهت بسته شدن، درب باز میماند .در چنین مواردی ابتدا باید مطمئن شویم که برق ساختمان وصل است ،در صورت وصل بودن برق به سراغ ریموت میرویم چرا که ممکن است اختلالی در عملکرد ریموت بوجود آمده باشد ، در صورت عدم وجود مشکل در ریموت ، اشکال متوجه چشمی یا فتوسل جک درب پارکینگ خواهد بود .
شایان ذکر است که رفع اختلال در عملکرد چشمی باید توسط متخصص در حوزه تعمیرات مربوط به این موضوع انجام شود .
3. قطع شدن کلی برق ساختمان و یا برق ورودی برد مدار فرمان جک درب پارکینگ:

برد مدار فرمان جک درب پارکینگ
همانطور که گفته شد ، یکی از دلایل از کار افتادگی و ایجاد اختلال در عملکرد جک درب پارکینگ ممکن است به دلیل قطعی برق در ساختمان بصورت کلی باشد .پس بهتر است درچنین مواردی قبل از انجام هرگونه عملیاتی ابتدا از وصلی برق ساختمان مطمئن شویم.اگر مجددا بعد از وصل برق فیوز ساختمان پرید ، به این معناست که سیستم جک پارکینگی شما در جایی اتصالی دارد و چون شما با برق 220 ولت کار دارید پیشنهاد می کنیم به تعمیر کار جک پارکینگ تماس بگیرید.
4. آسیب دیدن موتور و گیربکس جک درب پارکینگ:

انواع حفاظ کرکره برقی
مشاهده

آسیب دیدن موتور و گیربکس جک درب پارکینگ
اگر بازوی جک درب پارکینگ 220 ولت است به وسیله خازنی که در مدار کنترل وجود دارد، آن را مستقیما به برق میزنیم اگر جک شروع به کارنکرد ممکن است که کابل خروجی تا جک دچار قطعی شده باشد که با تعویض کردن سیم مشکل حل می شود .همچنین یکی از دلایلی که مکن است است علت خرابی جک درب پارکینگ باشد این است که ،رله خروجی از مدار خارج شده باشد که در این صورت ،برد جک پارکینگ باید تعمیر گردد.
شایان ذکر است در صورت عدم دستیابی به دلیل اختلال در عملکرد جک درب پارکینگ ،باید جهت تعمیر یا گارانتی به شرکت خدمات دهنده ارسال شود.

5. قطع شدن سیم های جک پارکینگ:

قطع شدن سیم های جک پارکینگی
همانطورکه در قسمت های قبل جهت تشخیص و تعمیر جک پارکینگ توضیح دادیم ،اگر سیم خروجی به چشمی ها قطع شده باشد جک کار نمی کند درنتیجه قطع شدن سیم بازوها باعث از کار افتادن هر یک از بازو ها می شود که آن را نیز در قسمت های قبل توضیح دادیم.

البته باید بگوییم که در اکثر جکها سیم از زیر بازو خارج می شود و برخی نصابها فضای لازم را برای آن سیم در نظر نمی گیرند. این مورد باعث می شود با کارکرد جک با گذشت زمان، سیم زیرین ساییده شده و یا از داخل پاره شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *