به درب برقی که از پانل‌های شیشه‌ای متحرک ساخته شده باشد، درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌گویند. این درب‌ها یک قاب فلزی بسیار محکم و مقاوم دارند و در ابعاد و مدل‌های مختلفی در دسترس می‌باشند. استفاده از این درب شیشه اتومات برای قسمت ورودی ساختمان‌ها مختلف اداری، تجاری، مسکونی و حتی فروشگاه‌ها نه تنها به زیبایی محیط و فضای اطراف کمک می‌کند، بلکه ورود و خروج را ساده و بی‌دردسر می‌نماید.
مطمئنا تا به حال درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را در ورودی ساختمان‌های بسیاری دیده‌اید که باز نزدیک شدن به آن‌ها باز شده و با دور شدن از آن‌ها به طور خودکار بسته می‌شوند. امنیت این درب‌های اتوماتیک نیز بسیار بالا است چرا که با ریموت یا کلید قفل می‌شوند.
به دلیل مزایا بسیار زیاد این نوع درب‌ها در این مقاله از ادادور تصمیم گرفته‌ایم تا جزئیات بیشتری درباره آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

درب اتوماتیک شیشه‌ای چیست؟

درب اتوماتیک شیشه ای چیستاین روزها در اکثر مجتمع‌ها و ورودی ساختمان‌ها با هر نوع کاربری، درب اتوماتیک شیشه‌ای را مشاهده می‌کنیم و این نشان از محبوبیت بالای آن دارد.
اجزای این درب‌های اتومات عبارتنداز:

اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک
● شیشه سکوریت که در ضخامت و رنگ‌های مختلف در دسترس قرار دارد.
● اپراتور (این قسمت خود شامل موتور، باتری، قفل برقی، استابلایزر و یا منبع تغذیه و مرکز کنترل می‌شود)
● کاور آلومینیوم و یا استیل (بنا به سفارش مشتری و مطابق با نمای ساختمان)
● کاور پشت دهنه
همانطور که حدس زدید، اپراتور مهمترین بخش درب اتوماتیک شیشه‌ای را شکل می‌دهد که در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلفی قرار دارند و می‌توان گفت که بیشترین قیمت درب شیشه‌ای اتوماتیک را به خود اختصاص داده است. نقش اصلی اپراتورها، باز و بسته شدن خودکار در مدت زمان کوتاه و با عملکرد سریع است.
از نظر ظاهری نیز باید گفت که قاب این درب‌ها جذابیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند محیط اطراف را شیک و لوکس نمایان کنند.
مزایا و کاربرد درب شیشه‌ای اتوماتیک چیست ؟
کمزایای درب اتوماتیک شیشه ایاستفاده از این درب‌ها موجب صرفه جویی در مصرف برق می‌شود، چرا که اجازه نمی‌دهد در ماه‌های گرم سال، هوای خنک سیستم‌های سرمایشی و در ماه‌های سرد سال، هوای گرم سیستم‌های گرمایشی محیط داخل از بین برود.
همچنین می‌توان این درب‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که در برخی ساعات فقط به صورت یک طرفه باز شوند. به طور مثال زمانی که ساعات کاری بانک‌ها در ساعت 2 به پایان می‌رسد، این درب قابلیت تنظیم روی حالت یک طرفه دارد تا مشتریان جدید وارد بانک شوند، اما مشتریان قبلی که در بانک حضور داشتند بتوانند به راحتی خارج شوند.
ظرفیت و زیبایی و مدرن بودن درب شیشه‌ای اتوماتیک می‌تواند فضا را بسیار دلنشین کند و زیبایی ظاهری هر ساختمان را دو چندان نماید.
درب اتوماتیک شیشه‌ای یک جور عایق گرما و سرما نیز به شمار می‌رود و می‌تواند 35 تا 50 درصد در استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی نماید.
این درب‌ها قابلیت تنظیم زمان برای بسته شدن دارد.این موضوع مخصوصا برای مکان هایی حائز اهمیت است که نیاز است مدت زمان بسته شدن به دلیل ترافیک و تردد بالا، طولانی‌تر باشد، به این ترتیب می‌توانید زمان بسته شدن را طولانی تر تنظیم کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که این درب‌ها موجب افزایش ارزش مادی ملک شما می‌شوند.
انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک :
به طور کلی تقسیم بندی این درب‌ها به این ترتیب است:
● درب اتوماتیک شیشه‌ای ساده
● درب اتوماتیک شیشه‌ای کرو یا منحنی
● درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی

بهترین مارک جک پارکینگ در ایران
مشاهده

این درب‌ها به طور کلی نفر رو هستند و به گونه‌ای جنبه تکریم و احترام ارباب رجوع دارند و این امر می‌تواند حس رضایت را در مشتریان و ارباب رجوعان ایجاد نماید. برخی از این درب‌ها به صورت خودکار کار می‌کنند و برخی دیگر با ریموت از راه درو باز و بسته می‌شوند، در هر دو صورت راحتی و آسایش را هم برای مصرف‌کنندگان و هم افرادی که تردد می‌کنند به ارمغان می‌آورند.
امنیت بالای این درب ها، دلیل بارز دیگری است که موجب می‌شود تا درب شیشه‌ای اتوماتیک نسبت به سایر درب‌ها ترجیح داده شود.

درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو چست؟
برای آن دسته از فضاهایی که امکان نصب درب شیشه‌ای اتوماتیک استاندارد وجود ندارد، از مدل درب اتوماتیک تاشو به کار می‌برند که به دلیل داشتن شعاع عملکرد کمتر و جمع شدن درب روی دیوار، فضای کافی را برای عبور و مرور مهیا می‌کند و مخصوص فضاهای کم عرض مانند راهروها است.
این درب‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و صدا ندارند و از این رو گزینه مناسبی برای مکان‌های پر رفت و آمد هستند. از طرف دیگر این نوع از درب اتومات امنیت پیشرفته‌ای دارد، به گونه‌ای که اگر متوجه مانعی شود، درب را متوقف می‌کند تا از برخورد با آن جلوگیری نماید.
سرعت این درب شیشه‌ای اتوماتیک تاشو نیز بسیار مطلوب است و موجب می‌شود حتی در مکان‌های پرتردد نیز کارایی داشته باشد.

درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی چیست؟
درب‌های کشویی یک دو لنگهاین درب اتوماتیک به صورت خطی و در راستای محور افقی باز و بسته می‌شود. مزیت این درب‌ها این است که فضای زیادی را اشغال نمی کنند و می‌توان آن‌ها را به صورت فریم دار و بدون فریم (فریم لس) نیز طراحی و اجرا کرد.
این درب‌های کشویی شیشه‌ای نیز با توجه به عرض ورودی در انواع مختلفی در دسترس قرار دارند:
● درب‌های کشویی یک لنگه
● درب‌های کشویی دولنگه
● درب‌های کشویی سه تکه
● درب‌های کشویی چهار لنگه

متعلقات و لوازم جانبی موتور ساید کرکره برقی
مشاهده

این درب‌ها نیاز به لت ثابت دارند که می‌تواند یک دیوار یا یک پنل شیشه‌ای باشد. در فضاهایی که این امکان وجود ندارد، می‌توان درب‌های ریلی وسط بازشو استفاده کرد که به صورت سمت چپ یا سمت راست باز می‌شود.

از دیگر مزایای درب اتوماتیک شیشه ای چیست ؟

درب اتوماتیک شیشه ای چه مزایایی دارد● قابلیت تنظیم سرعت عملکرد با توجه به میزان ترافیک
● کنترل دما و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها در اماکن پرتردد
● عدم اشغال فضای زیاد
● زیباسازی نمای ظاهری ساختمان
● مناسب برای مکان‌های پرتردد
● سهولت و راحتی در تردد
● حداکثر عبور نور به داخل ساختمان و افزایش بهداشت محیط
● عایق حرارت و صدا
● امکان مشاهده دکوراسیون داخلی ساختمان و یا کالاها و محصولات داخل پاساژها، فروشگاه‌ها و مغازه ها
● عدم بازتابش نور
● امنیت بالا و قابلیت نصب و فعال سازی انواع قفل‌های الکترومکانیکی
● و غیره…
این روزها استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای بسیار فراگیر شده است و افراد بسیاری برای زیباسازی، امنیت و سهولت و راحتی در رفت و آمد خود و افراد دیگر تصمیم به استفاده و نصب این درب‌ها می‌گیرند. تیم متخصص ادادور و کارشناسان با تجربه آن آماده پاسخگوی به سوالات شما عزیزان و اجرای هر گونه درب شیشه‌ای اتوماتیک متناسب با فضای و شرایط مورد نظر شما می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *