کافی است وقتی تصمیم به خرید و نصب جک پارکینگ گرفتید، سری به بازار بزنید و یا در وب سایت‌های فروش جک‌های درب ورودی به تحقیق بپردازید، آن وقت است که متوجه می‌شوید که با برندها و مدل‌های مختلفی مواجه هستید.

به طورکلی جک پارکینگ به دو دسته جک پارکینگ ایرانی و جک پارکینگ خارجی تقسیم بندی می‌شود. در هر یک از این دسته بندی‌ها، انواع جک‌ها با ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی وجود دارد.

سابقه خرید و نصب جک پارکینگ در ایران نیز خیلی طولانی نیست و شرکت‌های ایرانی اخیرا وارد حوزه تولید جک اتوماتیک پارکینگ شده‌اند. در ابتدا مردم اعتماد زیادی به این جک‌های ایرانی نداشتند، اما کیفیت و کارایی قابل توجه آن‌ها خیلی زود توانست نظر مردم را به خود جلب کند.

در این مقاله از ادادور قصد داریم به شما انواع مارک‌های برتر جک پارکینگ ایرانی و خارجی را معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با اندازه درب پارکینگ وزن درب، میزان تردد و بودجه‌ای که در اختیار دارید، برای خرید اقدام کنید.

بهترین مارک جک درب پارکینگ ایرانی

1.جک پارکینگ سیماران (Simaran)جک پارکینگ سیماران Simaran

این شرکت در ابتدا جک درب اتوماتیک را از ایتالیا با نام پروتکو وارد می‌نمود و بعدها توانست خود نیز وارد حوزه تولید جک‌های درب اتوماتیک ساخت ایران شود. سیماران تا کنون چهار مدل جک درب پارکینگ را در بازار ارائه کرده است. این چهار مدل به دلیل کیفیت چشمگیر، قیمت بالایی دارند.

تفاوت مدل‌های جک پارکینگ سیماران نیز به قطعه بازویی آن‌ها مربوط می‌شود.

2- جک پارکینگ میلان (Milan)جک بازویی میلان

این شرکت جک پارکینگ را از کشور ایتالیا ارائه می‌کند که صفر تا صد آن در داخل کشور مونتاژ و تولید می‌شود. قطعاتی که در داخل این سیستم جک پارکینگ به کار می‌رود، فوق العاده باکیفیت هستند و استاندارد بین المللی دارند.

انواع کرکره برقی آلومینیومی
مشاهده

البته در بازار جک ایرانی به نام سوزوکی نیز دیده می‌شود که تولید ایران است و لایسنس سنگاپور دارد.

3-جک پارکینگی بتا (Beta)جک درب اتومات بتا

شرکت بتا در ابتدا در حوزه طراحی و تولید بردهای الکترونیکی کار می‌کرد و روی بومی‌سازی آیفون و آنتن ایرانی تمرکز داشت. از سال 184 به بعد بتا به خواست مشتریان، با تیمی از متخصصین و کادر مجربی که داشت، عزم خود را جزم کرد تا در زمینه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی نیز قدم بگذارد. همین امر مقدمه ساخت یکی از بهترین جک‌های ایرانی به نام بتا شد.

4- جک پارکینگی سوپرلایف (SuperLife)جک بازویی درب پارکینگ سوپرلایف

یکی از برند های تولید کننده جک بازویی پارکینگ در کشور ما شرکت سوپر لایف است، جک پارکینگ سوپرلایف ساخت داخل با طراحی ایتالیایی می باشد که در کورس های مختلف در بازار عرضه می شود.

5-جک پارکینگ یوتاب (Uotab)

جک پارکینگی یوتابشرکت الکترو پیک جک های بازویی پارکینگ خود را با نام تجاری و برند یوتاب به بازار عرضه می کند.

6- جک پارکینگی پرشین پاور (Persian power 400)

سابقه شرکت پرشین پاور در زمینه طراحی و تولید الکتروموتورهای صنعتی و خانگی بسیار زیاد است. این شرکت از تجربه و هم چنین کارد مجرب و متخصص خود در زمینه مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی متالوژی و مهندسی صنایع کمک گرفت تا سیستم درب‌های اتوماتیک را طراحی و تولید نماید.

این شرکت توانست جک‌های درب پارکینگ را تولید و ارائه کند که به هیچ وجه از نمونه‌های خارجی کپی برداری نشده‌اند.

7-جک پارکینگ یال

جک پارکینگی یالاین شرکت دارای انواع جک پارکینگ درب‌های دولنگه، تک لنگه، درب‌های ریلی با قیمتمناسب می‌باشد و در بازار تولید درب اتوماتیک پارکینگ، بسیار خوش آوازه شده است. قیمت مقرون به صرفه آن‌ها در کنار کارایی و کیفیت و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروشی که دارند موجب شده است تا یکی از بهترین گزینه‌ها هنگام خرید درب پارکینگ باشد.

راهنمای نصب جک ریلی و تفاوت‌های آن با کرکره برقی
مشاهده

به طور کلی برند سیماران و یال از بهترین مارک‌های درب اتوماتیک پارکینگ محسوب می‌شود. دلیل این انتخاب هم به کیفیت بالا کالا و ارائه گارانتی آن‌ها باز می‌گردد.

بهترین مارک‌های جک پارکینگ خارجی و ایتالیایی

1- جک پارکینگ فک (Faac)جک پارکینگ فک

این شرکت جک‌های هیدرولیک و گیربکسی را ارائه می‌کند که نوع اول برای تردد‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بودجه مالی کافی دارید، بیش از هر چیزی به شما جک پارکینگی فک را توصیه می‌کنیم.

2- جک پارکینگ بنینکا (Beninca)

این شرکت محصولات مختلفی را در مکانیزم هیدرولیکی یا موتور گیربکس تولید می‌کند که از متداول‌ترین و شناخته شده‎ترین آن می‌توان به جک پارکینگ بنینکا اشاره کرد. کیفیت قطعات داخلی این جک‌ها بسیار بالا است و به همین دلیل مناسب پارکینگ‌ها با تردد بالا است.

3- جک پارکینگی نایس (Nice)

جک بازویی نایس جک پارکینگ

این شرکت از قدیمی‌های بازار جک درب پارکینگ به شمار می‌رود که در ایران نیز با استقبال بالایی مواجه شده است. از جایی که مکانیزم عملکرد این جک ماردونی و موتور گیربکس است، برای درب هایی که رو به بیرون باز می‌شوند و یا مکان هایی که گرد و غبار وجود دارد، توصیه نمی‌شود. اما در کل این جک‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در شرایط نرمال و برای درب‌های سبک با تردد پایین موثرتر عمل می‌کنند.

4-جک پارکینگی لایف (Life)

جک‌های ساخت این شرکت سیستم پرقدرتی دارند که می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای درب‌ها با تردد بالا مانند مجتمع‌ها و ساختمان‌های چندین طبقه باشند، حتی برای مراکز صنعتی که تردد بسیار بالا است نیز توصیه می‌شوند. تنها عیبی که به این جک‌ها وارد می‌شود وجود مکانیزم ماردونی است که همان طور که در بالا گفتیم برای درب‌های بیرون بازشو و یا درب‌هایی که بیش از 90 درجه باز می‌شوند، پیشنهاد می‌شود.

لوله شفت و درام کرکره برقی را بشناسیم
مشاهده

5- جک پارکینگی پروتکو (Proteco)

جک پارکینگی پروتکواگر با بازار جک پارکینگ آشنایی داشته باشید، می‌دانید که جک پروتکو بسیار شناخته شده است. شرکت سیماران گارانتی و پشتیبانی این جک‌ها را بر عهده دارد، این امر موجب می‌شود تا خیال مشتریان نیز راحت باشد. از این جک‌ها می‌توان در مجتمع‌های مسکونی با تردد بالا استفاده کرد.

6- جک پارکینگی بی اف تی (BFT)

این جک یکی از قدیمی‌ترین جک‌های پارکینگ است که مکانیزم عملکرد آن بسیار جالب است. موتور گیربکس این جک به ظاهر کم توان است اما برای جا بجایی درب پارکینگ قدرت فوق‌العاده‌ای دارد.

7- جک پارکینگی کالیپسو ویتو  (calypso V2)

جک پارکینگی درب اتومات وی تو کالیپسواین محصول شرکت ویتو است که از محبوب‌ترین درب‌های اتوماتیک پارکینگ به شمار می‌رود. مکانیزم عملکرد آن تلسکوپی است و استهلاک پایینی دارد، مخصوصا برای ترددهای بالا مانند مجتمع‌های مسکونی. این جک مجهز به سیستم هوشمند برخورد با مانع است و اگر فشار بیش از حدی به بازو وارد شود، سیستم عملکرد خود را متوقف می‌کند و حرکت را خود در جهت عکس ادامه می‌دهد.

8- جک پارکینگ جنیوس جنیوس (Genius)

این جک مقرون به صرفه مناسب افرادی است که یک سیستم جک پارکینگ با قیمت مناسب می‌خواهند که در عین حال کیفیت بالایی داشته باشد. این نوع جک برای درب هایی با تردد بالا مناسب نیست.

9- جک پارکینگ کامه (Came)

قیمت این نوع جک بسیار بالا است و برای شرایط خاصی به کار می‌رود مانند محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ها. مکانیزم آن الکترومکانیکی بوده و از قدرت بالایی برخوردار است.

10- جک پارکینگ فادینی (Fadini)

جک بازویی فادینی

مکانیزم عملکرد این جک الکتروهیدرولیک است و برای شرایطی که تردد و رفت و آمد بالا است می‌تواند موثر عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *