معرفی کرکره برقی و اجزای آن

کرکره برقی درواقع شکلی مدرن از کرکره دستی است که با استفاده از یک موتور الکتریکی به وسیله فرمانی که از ریموت یا گوشی موبایل صادر می شود، باز و بسته می شود.درب ورودی ساختمان یکی از اجزاء مهم در ساختمان محسوب می شود و فرقی نمیکند که کاربری آن تجاری ،مسکونی ،اداری و … باشد.در واقع کرکره برقی نوعی درب اتوماتیک و درب برقی محسوب می شود.
ازخصوصیات یک درب کرکره ای برقی خوب علاوه بر امنیتی که باید برای ساختمان تامین کند ،ظاهر و جلوه زیبایی است که باید از خود نمایان کند.
همانطور که می دانید ، درب کرکره ای برقی که همان کرکره برقی محسوب می شود ، در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت و دوام بالایی دارند و به جهت امنیتی که تامین میکنند، قیمت پایین تری که دارند و … بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند. چرا که می توان از آنها با اطمینان خاطر بالایی استفاده کرد.

کرکره برقی چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد.
1. کرکره برقی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
2. انواع کرکره برقی از نظر نوع و متریال به کار رفته کدامند؟
3. کرکره برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟
4. قیمت کرکره برقی چگونه محاسبه میشود؟
5. خرید و فروش کرکره برقی به چه صورت امکان پذیر است؟

1. کرکره برقی چه ویژگی هایی دارد؟
• کرکره برقی‌ در مکان های مختلفی از جمله درب پارکینگ، درب حیاط، درب مغازه ها و فروشگاه ها، انبارها، گاراژ، پنجره ها و … کاربرد دارند
• قابل استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی
• باز و بسته شدن درب با دستور ریموت کنترل و گوشی تلفن همراه هوشمند به صورت اتوماتیک
• طول عمر بالا
• قابل سفارش درابعاد، رنگ و طرح های متنوع با توجه به سلیقه مشتری
• ضد سرقت و دارای امنیت بالا
• قیمت مناسب
• سرعت نصب و تولید بالاکرکره برقی آلومینیومی

2. انواع کرکره برقی از نظر نوع و متریال به کار رفته کدامند؟
کرکره های برقی از نظر نوع، تکنولوژی ساخت به کار رفته در آنها و متریال ساخت به پنج دسته کلی زیر تقسیم می شوند.
۱- کرکره برقی آلومینیومی
۲- کرکره برقی فولادی و آهنی تک جداره
۳- کرکره برقی فولادی گالوانیزه فومدار
۴- کرکره برقی پلی کربنات شفاف شیشه ای
۵- کرکره برقی رولگیتر میله ای
با توجه به شرایط پروژه، نیاز مشتری، بودجه تخصیص داده شده به کار و …. شما می توانید یکی از انواع کرکره برقی را انتخاب، خرید و نصب کنید.
حال به طور خلاصه به بررسی چند مدل کرکره برقی می پردازیم:

آموزش نصب چشمی کرکره برقی و جک پارکینگ بتا
مشاهده

– کرکره برقی آلومینیومی:
این مدل تیغه‌های کرکره برقی آلومینیومی بوده و مناسب مکان‌های پرتردد از جمله درب پارکنیگ ها، مغازه‌ها، سوله‌ها و مکان‌های صنعتی می‌باشد. این تیغه ها ساخته شده از بیلت آلومینیوم می‎باشند و مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه دارند. تنوع طرح و رنگ این کرکره‌های برقی ، مقاوم در برابر نور خورشید ، مقاوم بودن در برابر فرسودگی و طول عمر بالا ازجمله ویژگی‌های مثبت این تیغه است که آن را تبدیل به رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل تیغه برای استفاده در ساخت کرکره‌ها کرده است.

کرکره برقی آلومینیومی

– کرکره برقی فولادی و آهنی و گالوانیزه:

کرکره های برقی فولادی و گالوانیزه دارای وزن و استحکام بالایی هستند. اگر به دنبال کرکره برقی با وزن سنگین هستین تیغه های گالوانیزه میتوانند گزینه مناسبی باشند ولی برای مکان های پرتردد و شرایط اقلیمی خاص بهتر است استفاده نشود. در چنین شرایطی تیغه های آلومینیومی کاربرد بیشتری دارند.
نوعی از تیغه های گالوانیزه هم بصورت فوم دار هستند، در داخل این نوع از تیغه کرکره برقی فوم تزریق شده، در نتیجه کرکره برقی را در برابر صدا و دما عایق می‌‌کند. جنس این نوع از کرکره‌های برقی، فولادی منیزیم و گالوانیزه است.

کرکره برقی فولادی و آهنی تک جداره
کرکره برقی فولادی گالوانیزه فومدار

کرکره برقی فولادی گالوانیزه فومدار
کرکره برقی پلی کربنات شفاف شیشه ای:

تیغه‌های پلی کربنات، تیغه‌های شفاف و شیشه ای هستند. این تیغه‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای مکان‌های امنیتی هستند. سایر ویژگی تیغه های پلی کربنات عبارتند از:
• ضد زنگ
• ضد خش
• غیر قابل اشتعال
• موجود در دو نوع مات و شفاف
• ظاهر و جلوه زیباتر به نسبت سایر تیغه های کرکره برقی
این مدل از تیغه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و به دلیل ویژگی‌هایی که دارند نسبت به سایر تیغه های موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

 

کرکره برقی پلی کربنات شفاف شیشه ای
کرکره برقی رولگیتر میله ای ضد سرقت:

کرکره برقی رولگیتر میله ای ضد سرقت
با توجه به شرایط پروژه، نیاز مشتری، بودجه تخصیص داده شده به کار و …. شما می توانید یکی از انواع کرکره برقی را انتخاب، خرید و نصب کنید.
حال به طور خلاصه به بررسی چند مدل کرکره برقی می پردازیم:

همه چیز درباره باتری کرکره برقی
مشاهده

– کرکره برقی پلی کربنات:

کرکره برقی پلی کربنات

کرکره برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

3. کرکره برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟
موتور کرکره برقی، تیغه کرکره برقی، ریل، شفت، صفحه پلیت، اندکپ، جا قفلی، مرکز کنترل و یو پی اس و …. که در ادامه مقاله به معرفی انواع موتور کرکره برقی می پردازیم.
انواع موتور کرکره برقی عبارتند از :
– موتور توبلار یا تیوبلار کرکره برقی یا موتور لوله ای و توکار
– موتور ساید کرکره برقی یا موتور زنجیری و زنجیردار
– موتور سانترال کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی:

موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار یا موتور توکار کرکره برقی جز پر کاربرد ترین انواع موتور کرکره برقی محسوب می شود.این موتور برای کارکرد از برق شهر یا همان ولتاژ 220 ولت استفاده می‌کند .البته باید توجه داشته باشید موتور توبلار برای کرکره های نسبتا کوچک که وزن کمی هم دارند استفاده می شود. این نوع از موتور مناسب برای مکان های کم تردد می باشد. برای کرکره های برقی سنگین و بزرگ از موتور توبلار صنعتی استفاده می کنیم.

موتور ساید کرکره برقی:

موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید زنجیری کرکره برقی برای کرکره هایی با ابعاد بزرگ تر گزینه مناسبی هستند. این موتورها گشتاور و قدرت بالایی داشته و هزینه نگهداری و تعمیرات کمتری دارند.

موتور سانترال کرکره برقی:

موتور سانترال کرکره برقی

از موتور سانترال کرکره برقی برای کرکره‌هایی با وزن متوسط استفاده میشود و مناسب مکان هایی با میزان تردد متوسط میباشد. نصب این موتورها به نسبت موتورهای دیگر ساده تر است.از این موتورها برای تبدیل کردن کرکره‌های قدیمی به کرکره برقی استفاده می‌شود.

ریل کرکره برقی:

ریل کرکره برقی
هر کرکره اتوماتیک دارای قسمتی است که تیغه ها از آن عبور کنند. به این قسمت ریل گفته می شود و برای جلوگیری از سایش بین ریل و تیغه های کرکره برقی از لاستیک داخل ریل استفاده می شود. ریل های این کرکره را معمولا از آلیاژ آهن و آلومینیوم می سازند. برای تیغه هایی که دارای جنس گالوانیزه باشند، ریل های آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای تیغه هایی که از جنس آلومینیوم و یا پلی کربنات باشند استفاده از ریل های آلومینیوم مناسب است.
قوطی کرکره اتوماتیک:
برای این که بتوان ریل کرکره را در در دو طرف چهارچوب نصب کرد به قوطی احتیاج است که قوطی های دارای اندازه مختلف را بر اساس ابعاد کرکره برقی باید انتخاب کرد.

تفاوت تیغه کرکره برقی ۸۰ و ۱۰۰ چیست؟
مشاهده

شفت یا لوله درب کرکره ای:

شفت یا لوله کرکره برقی
تیغه های کرکره برقی به دور شفت رول می شوند که از جنس فولاد می باشد. اگر موتور کرکره توبلار باشد سایز شفت را 8 در نظر می گیرند. اما برای موتور های ساید سایز 11 مناسب خواهد بود.

صفحه پلیت کرکره اتوماتیک:

صفحه پلیت موتور ساید کرکره برقی
صفحه‌های پلیت بر روی قوطی نصب می‌شوند تا موتور روی آن نصب شود که اگر موتور توبلار باشد از صفحه پلیت توبلار و اگر موتور ساید باشد از صفحه پلیت ساید استفاده میکنیم

جا قفلی :

جا قفلی برقی و دستی کرکره برقی
اگر بخواهیم امنیت کرکره برقی را بیشتر از حالت معمول کنیم می توان قفل هایی را در قسمت انتهایی تیغه نصب کرد. نصب جا قفلی صرفا برای مطمئن تر کردن استفاده از کرکره مورد نظر می باشد. با انواع جا قفلی درب کرکره ای آشنا شوید و به دو صورت جا قفلی برقی و جا قفلی دستی قابل نصب است که برای اطمینان بیشتر پیشنهاد میکنم از جا قفلی برقی کرکره برقی استفاده کنید

اندکپ یا یاتاق کرکره برقی:

اندکپ یا یاتاق کرکره برقی
اندکپ‌ها نگه‌دارنده‌هایی هستند که آن را روی صفحه‌ی پلیت نصب می‌کنند.

مرکز کنترل یا برد کرکره برقی:

مرکز کنترل یا برد کرکره برقی
برد کرکره برقی همان طور که از نامش پیداست وظیفه فرمان‌های ارسال شده به موتور را دارد

برق اضطراری کرکره برقی یو پی اس UPS:

برق اضطراری کرکره برقی یو پی اس UPS
اساس کار این دستگاه این است که برق را در باتری مخصوص ذخیره کند تا در زمان نبودن و قطعی برق کرکره از کار نیفتد.
4. قیمت کرکره برقی چگونه محاسبه میشود؟

قیمت کرکره برقی بستگی به نوع تیغه ، برند ومشخصات فنی آن ، همچنین نوع موتور و متعلقات آن بستگی دارد.برای اطلاع از قیمت کرکره برقی ونحوه خرید کرکره برقی با کارشناسان فروش شرکت ادادور در تماس باشید.

5. خرید و فروش کرکره برقی به چه صورت امکان پذیر است؟
خرید و فروش کرکره برقی به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است. برای اطلاع از نحوه خرید و فروش کرکره برقی با کارشناسان فروش شرکت ادادور در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *