میکروسوییچ موتور توبلار کرکره

در این مقاله به صورت تخصصی به میکروسوئیچ موتور توبلار (تیوبلار) کرکره برقی پرداخته و به موارد و نکات زیر می پردازیم و به تمامی سوالات در این باره پاسخ می دهیم.
۱- میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی چیست و چه وظایفی دارد؟
۲- سایز و اندازه میکروسوییچ موتور توبلار
۳- نشانه ها و علائم خرابی و عیب فنی در میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی چیست؟
۴- آموزش تصویری تنظیم میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی
۵- تعمیر و تعویض میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی
۶- قیمت میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی
۷- خرید میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی

 

میکروسوئیچ توبلار

پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا هر آنچه لازم است در رابطه با میکروسوئیچ موتور توبلار لوله ای را بدانید. در این مقاله سعی شده تا هر چه لازم است تا در رابطه با میکروسوئیچ موتور تیوبلار بدانید را در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی چیست و چه وظایفی دارد؟

یکی از قطعات مهم در موتور های توبلار، که به موتور لوله ای، موتور توکار، توبولار و تیوبلار کرکره برقی نیز شناخته می شوند، میکروسوئیچ یا با املایی دیگر، میکروسوییچ (micro switch) است. وظیفه اصلی این قطعه در موتور توبلار کرکره برقی، تعیین حد بالا و پایین جهت قطع موتور کرکره برقی است. به بیانی دیگر این میکرو سوئیچ است که به موتور تیوبلار لوله ای فرمان می دهد که در چه نقطه و سطحی موتور کرکره برقی را متوقف کند. در واقع میزان و حد باز و بسته شدن کرکره برقی به وسیله میکروسوئیچ قابل تنظیم است.
تصویری که مشاهده می کنید مربوط به میکروسوییچ موتور توبلار است که به گونه ای طراحی شده است که داخل لوله موتور توبلار قرار می گیرد.
میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی به صورت یک پک کامل مشابه آن چه در تصویر دیدید به فروش می رسد. با تنظیم میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی، شما می توانید میزان باز و بسته شدن درب کرکره برقی تان را به شکلی دقیق تنظیم و تعیین کنید. دقت کنید که مکانیزم عملکرد میکرو سوییچ موتور توبلار به صورت الکترومکانیکی است.

نصب کرکره برقی تراس و بالکن
مشاهده

سایز و اندازه میکروسوییچ موتور توبلار

سایز میکروسوئیچ موتور توبلار به قطر لوله موتور بستگی دارد. به صورت استاندارد دو قطر و دو کد برای قطر موتور توبلار لوله ای و توکار وجود دارد.
قطر 59:
این اندازه بر حسب میلیمتر است. معمولا این سایز از میکروسوئیچ برای موتور های توبلار کرکره برقی ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ نیوتن مناسب است و با کد 59M بر روی پلاک موتور تیوبلار نمایش داده می شود. دقت کنید که این کد بر روی بدنه موتور توبلار نیز حک شده است.
به عنوان مثال به تصویر زیر دقت کنید:

قطر لوله موتور توبلار این تصویر مربوط به موتور توبلار ۱۴۰ نیوتن ایکوال است. کد محصول RR59M-140Nm/9rpm است.
عدد 59 قطر موتور بر حسب میلیمتر، 140 گشتاور موتور بر حسب نیوتن متر و 9، سرعت یا همان دور موتور بر دقیقه است.

قطر 45:
این اندازه بر حسب میلیمتر است. معمولا این سایز از میکروسوئیچ برای موتور های توبلار کرکره برقی ۶۰، ۸۰، ۱۲ متر مربعی و ۱۴ متر مربعی مناسب است و با کد 45M بر روی پلاک موتور تیوبلار نمایش داده می شود. دقت کنید که این کد بر روی بدنه موتور توبلار نیز حک شده است.
به عنوان مثال به تصویر زیر دقت کنید:
موتور توبلاراین تصویر مربوط به موتور توبلار 60 نیوتن ایکوال است. کد محصول RR45-60Nm/12rpm
عدد 45 قطر موتور بر حسب میلیمتر، 60 گشتاور موتور بر حسب نیوتن متر و 12، سرعت یا همان دور موتور بر دقیقه است.

نشانه ها و علائم خرابی و عیب فنی در میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی چیست؟

معمولا یکی از علل خرابی موتور توبلار کرکره برقی، خراب بودن میکروسوئیچ آن است.
حال این سوال پیش می آید که از کجا متوجه شویم که میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی مغازه و فروشگاه یا پارکینگ ما خراب شده است.
ایرادت و اشکالات زیر در عملکرد موتور توبلار لوله ای نشان دهنده خرابی میکروسوییچ موتور شما است:
– باز شدن بیش از حد درب کرکره برقی
– کارکرد بی وقفه و بدون توقف موتور توبلار کرکره برقی
– فشرده شدن بیش از حد تیغه ها بر روی زمین در زمان بسته شدن درب کرکره برقی
– باز نشدن کامل درب کرکره برقی
این علائم و نشانه ها دو دلیل اصلی می تواند داشته باشد:
۱- میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی شما تنظیم نیست و یا از تنظیم خارج شده.
۲- میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی شما خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

برد فول کانال کرکره برقی
مشاهده

در ابتدا توصیه فنی ما به شما این است که یک بار دیگر میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی تان را تنظیم کنید. اگر دوباره با مشکلات بالا مواجه شدید، این بدان معنی است که میکروسوییچ موتور توبلار شما خراب شده و بایستی تعویض گردد.

آموزش تصویری تنظیم میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی

آچارتنظیم میکروسوییچ

در یک مقاله جداگانه به صورت کامل، به آموزش تنظیم میکروسوییچ موتور توبلار لوله ای می پردازیم.
اما در اینجا نحوه تنظیم حد بالا و پایین میکروسوئیچ را به صورت خلاصه آموزش می دهیم، امیدواریم که این آموزش کاربردی و مفید باشد.
توجه کنید که تنظیم میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی از طریق دو پیچ تنظیم آلنی که بر روی سر موتور تعبیه شده است انجام می شود.
همان طور که در تصویر می بینید با استفاده از یک آچار پلاستیکی آلنی که معمولا در جعبه موتور توبلار موجود است، دو پیچی را که علامت مثبت (+) و منفی (–) دارند را می چرخانیم و به این روش حد بالا و پایین موتور توبلار لوله ای کرکره برقی را تنظیم می کنیم.

تعمیر موتور توبلار

در تنظیم میکروسوئیچ موتور توبلار دقت و حوصله کافی را به خرج دهید تا بدون آسیب، میکروسوئیچ موتور لوله ای شما تنظیم شود. از بستن آچار تنظیم میکروسوییچ به سر دریل یا پیچ گوشتی شارژی جدا خودداری کنید که می تواند باعث آسیب به میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی شود.

 

تعویض میکروسوییچ موتور توبلار

تعمیر و تعویض میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی

تعمیر میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی کاری پیچیده و زمان بر است. به همین دلیل در صورت خرابی میکروسوئیچ موتور توبلار، آن را تعویض می کنند.
با توجه به پیچیدگی فنی و دشواری تعویض میکروسوییچ موتور توبلار، این کار از نصاب کرکره برقی بر نمی آید و حتما نیاز است که موتور به تعمیرگاه شرکت منتقل شده و توسط تعمیرکار مجرب سرویس های لازم بر روی موتور انجام شود.

کرکره برقی رنگی و انواع آن
مشاهده

قیمت میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی

جهت استعلام قیمت میکروسوئیچ موتور توبلار و یا تعمیر و تعویض میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی با کارشناسان فروش شرکت ادا دور تماس بگیرید یا از طریق فروشگاه سایت اقدام به خرید نمایید.

خرید میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی

خرید میکروسوئیچ موتور توبلار کرکره برقی به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. برای خرید آنلاین میکروسوییچ موتور توبلار کرکره برقی می توانید از طریق فروشگاه خرید کنید یا با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *