آموزش باز و بسته کردن دستی کرکره برقی

در این مقاله سعی داریم به آموزش بازکردن درب کرکره برقی به صورت دستی و با دست، در زمان قطع برق و خرابی موتور کرکره بپردازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا بتوانید در صورت قطع برق و یا خرابی موتور، کرکره برقی تان را به صورت دستی بالا و پایین و باز و بسته کنید.
این آموزش به صورت تصویری و ویدئو آماده شده تا دوستانی که موتور کرکره برقی شان خراب شده یا به دلیل قطعی برق نمی توانند کرکره برقی شان را باز و بسته کنند، به سادگی این کار را انجام دهند.
همان طور که در جریان هستید، در موتور های کرکره برقی بدون باتری پشتیبان و یو پی اس، در صورت قطع برق و خرابی موتور، امکان باز و بسته کردن کرکره برقی به صورت دستی وجود دارد.
در این مقاله به هر دو نوع موتور کرکره برقی توبلار و ساید می پردازیم و روش های باز و بسته کردن درب کرکره ای و بالا و پایین کردن درب کرکره ای به صورت دستی را به شما دوستان به صورت تصویری آموزش می دهیم.
۱- باز و بسته کردن کرکره برقی به صورت دستی با موتور توبلار:

باز و بسته کردن کرکره برقی به صورت دستی با موتور توبلار

یکی از انواع موتور کرکره برقی موتور توبلار (Tubular) است. به این موتور کرکره برقی، موتور تیوبلار، موتور توبولار، موتور لوله ای یا موتور توکار نیز گفته می شود.
حال این سوال پیش می آید که در صورت قطع برق یا خرابی موتور، چگونه کرکره برقی را که موتور آن توبلار است، باز و بسته یا بالا و پایین کنیم.
در هنگام خرید موتور توبلار، یک آچار شبیه به آچار آلن، در جعبه موتور به خریدار تحویل داده می شود.
تصویر این آچار را در زیر می بینید.
برای باز و بسته کردن کرکره برقی با موتور توبلار گام به گام مراحل زیر را طی کنید:
– ابتدا آچار را در محلی که برای این کار تعبیه شده، مطابق تصویر زیر قرار دهید.
– با چرخاندن این آچار در جهت ساعت گرد و پاد ساعت گرد (خلاف جهت عقربه های ساعت) کرکره برقی به صورت دستی بالا و پایین می شود و یا به عبارتی باز و بسته می شود.
در صورتی که موتور شما در ارتفاع بالایی نصب شده است، و ارتفاع کرکره برقی شما زیاد است، بهتر است از یک هندل مخصوص این کار استفاده کنید. تصویر هندل موتور توبلار کرکره برقی با دسته بلند در زیر آمده است. استفاده از این هندل به شما کمک می کند تا درب را با سرعت بالاتری به صورت دستی باز و بسته کنید.
در باز و بسته کردن درب کرکره برقی با موتور توبلار لوله ای و توکار، باید کمی صبر داشته باشید چرا که سرعت آن بسیار کند است.
توجه کنید که در زمان باز و بسته کردن درب کرکره برقی با موتور توبلار لوله ای به صورت دستی، حتما از ابزار، آچار و هندل مخصوص این کار استفاده کنید. استفاده از ابزار های نامناسب و غیر استاندارد می تواند باعث ایجاد صدمات مکانیکی به موتور شود.

بهترین مارک جک پارکینگ در ایران
مشاهده

۲- باز و بسته کردن کرکره برقی به صورت دستی با موتور ساید:

باز و بسته کردن کرکره برقی به صورت دستی با موتور ساید

یکی از انواع موتور کرکره برقی موتور ساید (Side) است. به این موتور کرکره برقی، موتور ساید، موتور زنجیری، موتور زنجیردار، موتور گیربکسی یا موتور بیرون کرکره برقی نیز گفته می شود.
حال این سوال پیش می آید که در صورت قطع برق یا خرابی موتور، چگونه کرکره برقی را که موتور آن ساید است را باز و بسته یا بالا و پایین کنیم.
در موتور ساید کرکره برقی، یک رشته زنجیر فولادی، در داخل کیسه موتور قرار گرفته است. این زنجیر برای این در نظر گرفته شده تا در زمان قطع برق یا خرابی موتور ساید، بتوانید کرکره برقی را بالا و پایین و باز و بسته کنید.
برای باز و بسته کردن کرکره برقی با موتور ساید گام به گام مراحل زیر را طی کنید:
– ابتدا مطابق تصویر کلاچ موتور را در وضعیت خلاص قرار می دهیم.
– سپس با کشیدن یکی از دو طرف زنجیر، کرکره برقی شما باز و بسته خواهد شد.
در اینجا باز هم یادآوری می کنیم که در باز و بسته کردن درب کرکره برقی با موتور ساید زنجیری، باید کمی صبر داشته باشید چرا که سرعت باز و بسته شدن درب کرکره ای به صورت دستی بسیار کند است.
حتما دقت کنید که در زمان باز و بسته کردن درب کرکره برقی با موتور ساید زنجیردار به صورت دستی، کلاچ موتور در حالت خلاص باشد، در غیر این صورت زنجیر کار نکرده و امکان آسیب دیدن موتور وجود دارد.
امیدواریم آموزش های داده شده به شما کمک کند تا به صورت دستی بتوانید کرکره برقی مغازه و فروشگاه یا پارکینگ تان را بالا و پایین و باز و بسته کنید.
در پایان اگر قطع برق در منطقه شما زیاد است، توصیه می کنیم از موتور های باتری دار و یو پی اس دار استفاده کنید تا نیازی به باز و بسته کردن درب به صورت دستی نداشته باشید.

تکنیک های کاهش صدای کرکره برقی
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *