انواع موتور کرکره برقیدر کرکره های برقی به طور کلی از ۳ نوع موتور استفاده می شود :

نوع ۱: موتور توبلار (Tubular) یا لوله ای
نوع ۲: موتور ساید (Side) یا زنجیری(موتور زنجیردار)
نوع ۳: موتور سانترال (Central) یا مرکزی

در نصب کرکره برقی، باتوجه به شرایط پروژه، وزن و ارتفاع کرکره از یکی از سه نوع موتور کرکره بالا استفاده می شود. که تشخیص نوع موتور به عهده نصاب کرکره است. نصاب با اتکا به تجربه و دانش خود، هم چنین با لحاظ موارد فوق بایستی یک نوع موتور مناسب را برای پروژه انتخاب کند.
شایان ذکر است که موتور نوع 3، یعنی موتور سانترال بیشتر در کرکره یا درب سکشنال(Sectional) کاربرد دارد.
در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع موتورهای کرکره برقی بپردازیم.
پس با ما همراه باشید

موتور توبلار یا موتور تیوبلار کرکره برقی :
موتور توبلار کرکره برقیموتور توبلار کرکره برقی یا موتور تیوبلار کرکره برقی برای کرکره‌های سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخلاف موتورهای ساید از قدرت کمتری برخوردار هستند همچنین مناسب برای مکان هایی با میزان تردد نسبتا پایین و وزن سبک میباشد .
تقسیم بندی موتور توبلار کرکره برقی با توجه به وزن تیغه هایی که میتواند به حرکت دراورد انتخاب میشود که سنجش این عدد بر حسب واحد نیوتون متر (Nm) انجام می گیرد. موتور توبولار ساده کرکره برقی قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی تا وزن 140 نیوتن و موتور توبولارکرکره برقی صنعتی توانایی باز و بسته کردن کرکره برقی تا وزن 500 نیوتن را داراست. به طور کلی موتور کرکره برقی توبلار برای استفاده در کرکره های سبک رایج تر و مناسب تر است. نصب موتور کرکره برقی توبلار پیچیدگی های خاص خود را دارد و توسط متخصصین در این زمینه قابل نصب است.

کلید کنترل دستی بدون سیم و وایرلس موتور کرکره برقی
مشاهده

شایان ذکر است که سرعت موتور توبلار کرکره برقی به نسبت موتورهای ساید بیشتر بوده ، نیاز به فضای کمتر و صدای آن‌ها نیزبه نسبت موتور ساید کرکره برقی پایین تر است. ولتاژ کاری موتور توبلار کرکره برقی۲۲۰ ولت میباشد.همچنین موتور توبلار کرکره برقی یا موتور لوله ای کرکره برقی قابلیت برق اضطراری یا UPS ندارند چرا که فقط موتورهایی با ولتاژ ۲۴ ولت می‌توانند به منبع تغذیه وصل شده و کار کنند.

موتور ساید کرکره برقی :
موتور ساید-کرکره برقیموتور ساید کرکره برقی قابلیت حرکت دادن کرکره هایی با وزن بالا دارد ، به همین دلیل از آنها برای باز و بسته کردن درب های سنگین استفاده می شود. موتور ساید کرکره برقی به دلیل داشتن قدرت و گشتاور بالا برای نصب در مکان هایی که کرکره به صورت مداوم باز و بسته می شود، مناسب است. موتور کرکره برقی ساید در توان ها و برندهای مختلف عرضه میشود که مشتریان گرامی با توجه به نیاز خود ، وزن درب و میزان ترددی که برای یک ورودی وجوددارد میتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.
موتور ساید کرکره برقی در قدرت های مختلف و برای کرکره هایی با وزن های 300، 500، 800 و 1000 کیلوگرم عرضه می شود. قدرت مورد نیاز برای یک موتور ساید بستگی به نیاز کاربر و نوع کاربری آن دارد. این موتورها مناسب برای کرکره های پارکینگی، فروشگاهی، محیط های تجاری و صنعتی میباشد .
مزیت اصلی موتور ساید کرکره برقی، راحتی و سهولت در استفاده و کنترل آن است. موتورهای کرکره برقی ساید از مکانیزم های گیربکس و شفت برای تبدیل حرکت چرخشی موتور به حرکت خطی برای جابجایی کرکره ها استفاده می کنند.
موتور ساید کرکره برقی دارای دو ولتاژ ۲۴ ولت DC که قابلیت اتصال UPS یا برق اضطراری دارد و ولتاژ 220 ولت یا AC هستند تا به راحتی کرکره ها را به صورت عمودی به بالا و پایین حرکت دهند.. ولتاژهای ۲۲۰ ولت بدون برق اضطراری هستند. این مدل موتورهای کرکره برقی که UPS ندارند به کمک خلاص کن دستی در شرایط اضطراری، کرکره را بالا و پایین می‌برند.
در اماکنی که حتما نیاز به به کارگیری یو پی اس هست، موتور ساید کرکره برقی قابلیت استفاده دارد و یکی از بارزترین ویژگی ها و مزایای موتور ساید کرکره برقی که دارای یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه هستند این است که در زمان قطعی برق و شرایط اضطراری ، می توان بدون استفاده از ریموت درب اتوماتیک کرکره ای را باز و بسته نمود.

نصب کرکره برقی مغازه
مشاهده

موتور سانترال(Central) یا مرکزی:موتور سانترال کرکره برقی
موتور سانترال کرکره برقی در قسمت وسط کرکره قرار می گیرد و به دو فنر متصل می شود.درواقع دلیل نامگذاری موتورسانترال کرکره برقی به دلیل قرارگیری موتور در وسط شفت کرکره می باشد. نصب موتور سانترال کرکره برقی به دلیل ساختار ساده ای که دارد دارای پیچیدگی خاصی نیست و مناسب برای کرکره های قدیمی میباشد که نیاز است تبدیل به کرکره های اتوماتیک شوند ، درواقع مناسب برای کرکره هایی قدیمی است که با تکنولوژی های جدید میخواهند بصورت اتوماتیک و برقی دربیایند ودر عین حال نیازی به اعمال تغییرات اساسی در ساختار کلی کرکره وجود ندارد. البته استفاده از موتور سانترال کرکره برقی در سال های اخیر نسبتا کمتر شده است. این نوع موتور با نصب در مرکز کرکره به همراه دو فنر، نیروی تعادلی و توازن را در عملکرد کرکره ایجاد می کند. با پیشرفت فناوری، موتور توبلار و موتور ساید برای نصب بر روی کرکره برقی کاربرد پیدا کردند که بهبود عملکرد و کارایی آنها را افزایش داد. با این حال، موتور کرکره برقی سانترال هنوز هم در برخی مکان ها استفاده می شود.
قیمت موتور کرکره برقی از نوع سانترال تفاوت زیادی با موتور های ساید ندارد، اما کاربرد کمتری دارد.همچنین باید گفت که مناسب برای مکان هایی با تردد متوسط ودرب هایی نسبتا سبک میباشد .

قیمت موتور کرکره برقی:
قیمت موتور کرکره برقی با توجه به نوع ، برند و توان آن متفاوت است.جهت دریافت و استعلام قیمت موتورهای کرکره برقی با کارشناسان فروش شرکت ادا دور در ارتباط باشید.

بهترین تیغه کرکره برقی
مشاهده

خرید موتور کرکره برقی:
برای خرید موتور کرکره برقی می توانید از طریق شماره های تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

فروش موتور کرکره برقی:
فروش موتورهای کرکره برقی به صورت عمده و خرد انجام می شود. همچنین فروش موتورهای کرکره برقی به صورت آنلاین و حضوری می باشد.

با آگاهی از پارامترهای فوق می‌توانید موتور ساید و موتور توبلار مناسب را برای کرکره برقی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *