انواع درب اتوماتیک شیشه ای

از پرکاربرد ترین محصولات درب اتوماتیک ، درب شیشه ای اتومات میباشد .درب اتوماتیک شیشه ای ، دارای مزایا و ویژگی های زیادی است که باعث شده است جایگاه ویژه تری نسبت به دیگر انواع درب های اتومات به خود اختصاص دهد .
در ادامه به ویژگی ها و مزایای درب اتوماتیک شیشه ای همچنین انواع درب شیشه ای اتومات خواهیم پرداخت.
با ماهمراه باشید.
1. درب اتوماتیک شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد ؟
2. انواع درب اتوماتیک شیشه ای کدامند؟
3. قیمت درب شیشه ای اتومات به چه نحو محاسبه میشود؟
4. خرید و نصب درب اتوماتیک شیشه ای به چه صورت امکان پذیر است ؟

1- درب اتوماتیک شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد ؟

درب اتوماتیک شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد
همانطور که گفته شد ؛ درب شیشه ای اتومات بسیار پرکاربرد در بین درب های اتوماتیک میباشند و به خاطر جلوه زیبایی که دارد در ساختمان‌هایی که میزان تردد بالایی دارند ، مانند ساختمان‌های اداری، تجاری و…بسیار کاربرد دارند.علاوه بر ظاهر زیبایی که به محیط میبخشد دارای امنیت بالایی است و با استفاده از یک ریموت کنترل میتوان آن را قفل کرد.
شرکت ادادور با به کارگیری فناوری‌های روز و با طراحی‌های مدرن، در زمینه تولید و فروش درب اتوماتیک شیشه ای در خدمت مشتریان گرامی می باشد.
درب اتوماتیک شیشه‌ای نوعی از درب برقی است که از پنل‌های شیشه‌ای متحرک ساخته شده است. این درب‌ها دارای قاب فلزی (آهنی یا آلومینیومی) مقاوم هستند که در ابعاد و مدل‌های متنوع در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرند. استفاده از این درب شیشه ای اتومات برای قسمت ورودی ساختمان‌ های مختلف اداری، تجاری، مسکونی و حتی فروشگاه‌ها علاوه بر زیبایی محیط، کنترل تردد و ورود و خروج را نیز ساده تر می‌ کند.
از جمله مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد درب اتوماتیک شیشه ای یا درب برقی شیشه ای عبارتند از:
• قابلیت نصب در هر ابعاد و در هرمکانی که مد نظر مشتریان است و صرفه جویی در فضا
• ایجاد جلوه و ظاهری زیبا
• ایجاد امنیت بالا درب اتوماتیک شیشه ای ؛ چرا که سیستم‌ های مدیریت یکپارچه ساختمان، اطفاء حریق، دزدگیر و…. به سیستم درب اتوماتیک متصل هستند.
• قابلیت نصب و فعال سازی انواع قفل‌های الکترومکانیکی بر روی درب اتوماتیک شیشه ای
• کنترل دما و جلوگیری از وارد شدن آلاینده ها در اماکن پر تردد
• عبور حداکثری نور به محیط داخل
• سهولت در تردد و مناسب برای مکان های پرتردد
• بهینه سازی مصرف حرارتی و برودتی
• عایق صدا و حرارت
• کاهش استهلاک درب
• مناسب افراد کم توان و سالمند
• امکان مشاهده دکوراسیون داخلی ساختمان و اجناس داخل فروشگاه ها و مغازه ها
• قابلیت کنترل با ریموت کنترل
• قابلیت اتصال به پوش باتن و شسی و انواع کلید های لمسی(Touch)
• قابلیت اتصال خروج اضطراری(Emergency Exit)

راهنمای خرید موتور کرکره برقی ساید
مشاهده

همچنین شایان ذکر است که درب شیشه ای اتومات دارای اجزای مهمی است که عبارتند از :

اپراتور که جزو مهمترین و اصلی ترین بخش و اجزای درب اتوماتیک شیشه ای محسوب میشود که خود اپراتور شامل : موتور، قفل برقی، باتری، استابلایزر یا منبع تغذیه و مرکز کنترل میباشد.
از جمله مهمترین اپراتورهای درب شیشه ای می توان موارد زیر اشاره کرد:

FAAC ایتالیا موتور دانکر ساخت آلمان (dunkermotoren) ایبریا ساخت اسپانیا(Iberia) Unique یونیک LABEL ایتالیا Holux آلمان CAME ایتالیا LENZE چین
FAAC ایتالیا
موتور دانکر ساخت آلمان (dunkermotoren)
ایبریا ساخت اسپانیا(Iberia)
Unique یونیک
LABEL ایتالیا
Holux آلمان
CAME ایتالیا
LENZE چین
موتور کورماس ساخت ترکیه (Kormas)
Barzante چین و Sesamo

2- انواع درب اتوماتیک شیشه ای:

انواع درب اتوماتیک شیشه ای
• درب اتوماتیک شیشه ای تاشو
• درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
• درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و یا اسلایدی
• درب اتوماتیک شیشه ای گردان
• درب اتوماتیک شیشه ای کرو
• درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو:

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو
نام های دیگری که درب اتوماتیک شیشه ای تاشو با آن شناخته میشوند، درب اتوماتیک اتوبوسی یا درب برقی فولدینگ ویا آکاردئونی میباشد.مناسب برای فضاها و راهروهای کم عرض است.در این مدل از درب توماتیک شیشه ای از فضا حداکثر استفاده به عمل می آید. درب شیشه ای تاشو یا اتوبوسی علاوه بر زیبایی،موجب سهولت در عبور و مرور شده و همچنین کاهش تلفات انرژی را همراه خواهیم داشت. شایان ذکر است برای مسیر های خروج اضطراری ،به اندازه باز شوی درب باید توجه کرد؛ زیرا در این شرایط سرعت خروج افراد اهمیت پیدا می کند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی:

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
در این نوع از انواع درب اتوماتیک شیشه ای یعنی درب شیشه ای تلسکوپی حرکت لت ها به جای اینکه به سمت مخالف باشد ، به یک طرف حرکت میکنند.
هر دو لت در این حالت متحرک میباشد و بر روی یکدیگر حرکت میکنند. لت دوم با سرعت1/2 نسبت به لت اول حرکت می کند تا با سرعت مناسب و هماهنگ با هم به سمت دیوار یا لت ثابت تعبیه شده برسند.همچنین شایان ذکر است که درب اتومات شیشه ای تلسکوپی ، مناسب فضاهایی می باشد که نیاز حداکثری به بازشوی ورودی آنها است.
درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و یا اسلایدی:
باز و بسته شدن این درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدین(Sliding) به صورت خطی و در راستای محور افق به صورت اسلایدی و کشویی است .ازجمله مزیت های این درب‌ها این است که فضای زیادی را اشغال نمی کنند و می‌توان آن‌ها را به صورت فریم دار و بدون فریم(Frame Less) نیز طراحی و اجرا کرد.
درب اتوماتیک شیشه ای گردان : همانطور که از نام آن پیداست حرکت آن بصورت گردان میباشد .مناسب برای مراکز تجاری، بیمارستان ها، هتل ها و… میباشد .این مدل از درب شیشه ای دارای ظاهری زیبا و جلوه ای متفاوت نسبت به انواع دیگر از درب های شیشه ای میباشد.
درب اتوماتیک شیشه ای کرو:
درب اتوماتیک شیشه ای کرو به صورت منحنی یا قوس دار طراحی می شود و یکی از لاکچری ترین درب های اتوماتیک محسوب شده و تحت عنوان درب اتوماتیک قوسی یا کرو در بازار شناخته می شوند. همچنین باید گفت که می توان این درب ها را به صورت نیم دایره یا دایره کامل اجرا نمود.

متعلقات و لوازم جانبی موتور ساید کرکره برقی
مشاهده

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ:

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ
درب برقی شیشه ای مدل لولایی و یا سوئینگ به دلیل وجود اپراتور وموتور وچشمی ها به جای باز وبسته شدن با دست،با استفاده از سنسورها به صورت اتوماتیک حول محور لولا باز وبسته می شود. همچنین درب اتوماتیک شیشه ای لولایی به صورت یک لنگه و دو لنگه باز و بسته می شود و با چشم الکترونیکی یا دستگاه کارت خوان یا ریموت کنترل از راه دور مورد استقاده قرار می گیرد.
3. قیمت درب شیشه ای اتومات به چه نحو محاسبه میشود؟
اولین مورد تذثیر گزار در قیمت درب برقی شیشه ای نوع اپراتور به کارر فته در آن است .به طور مثال موتور دانکر ساخت آلمان (dunkermotoren) و هالوکس از جمله اپراتورهایی هستند که قیمت نسبتا بالاتری نسبت به دیگر اپراتور ها دارند.
یکی از عوامل تاثیرگزار دیگر در تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای ، نوع فریم آن است. ضخامت فریم هرچه بیشتر باشد ،آلومینیوم و مواد اولیه بیشتری در آن بکار رفته و قیمت درب اتوماتیک شیشه ای را بالا می برد. ولی نمیتوان اینطور هم در نظر گرفت که همیشه هم ،فریم ضخیم مطلوب باشد و چرا که فریم های خیلی ضخیم دید مغازه و داخل ساختمان را کم می کند. پس اینطور تصور نکنین که هرچقدر فریم ضخیم تر و گرانتر باشد بهتر است.
مورد بعدی پوشش روی فریم است ، رنگ کوره ای الکترو استاتیک سفید ارزانترین قیمت را دارد ، فریم های غیر سفید و آبکاری آنادایز شده رنج قیمت متوسط را دارد و فریم هایی با کاور ورقه های استین لس استیل گرانترین فریم ها به شمار می آیند.جهت اطلاع از قیمت درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان فروش شرکت ادادور در ارتباط باشید.
4. خرید و نصب درب اتوماتیک شیشه ای به چه صورت امکان پذیر است ؟
جهت اطلاع از نحوه خرید و نصب درب اتومات شیشه ای با کارشناسان فروش شرکت ادادور در ارتباط باشید.

آموزش کد دادن ریموت کرکره برقی و بلوتوثی بتا ۲۰۰۷
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *