باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

درب ورودی ساختمان یکی از اجزاء مهم و اصلی در ساختمان محسوب می شود و فرقی نمیکند که کاربری آن تجاری ،مسکونی ،اداری و … باشد .همانطور که میدانید امروزه با پیشرفت علم و فناوری ، شکلی مدرن از کرکره دستی طراحی و ساخته شده است که به آن کرکره برقی می گویند.
کرکره برقی با استفاده از یک موتور الکتریکی و به وسیله فرمانی که از ریموت یا گوشی موبایل صادر شده ، باز و بسته میشود .
سیستم برق کرکره برقی از حساسیت بالایی برخوردار است ، در نتیجه اگر خللی هر چند کوچک به این سیستم وارد شود ، کارکرد کرکره برقی تحت تاثیر قرار گرفته و به درستی عمل نخواهد کرد.
در ابتدا به صورت کلی در رابطه با کرکره برقی و اجزای تشکیل دهنده آن صحبت خواهیم کرد و سپس به موضوع اصلی یعنی باز کردن کرکره برقی بدون ریموت می پردازیم.

1-کرکره برقی و اجزای تشکیل دهنده آن:

کرکره برقی و اجزای تشکیل دهنده آن
یکی از اجزای اصلی و مهم در هر کرکره برقی ، موتور الکتریکی به کار رفته شده در آن است.اصولا در نصب کرکره برقی از موتور های ساید و توبلار استفاده میشود که هر کدام از این موتورهای کرکره برقی ، کارکرد خاص خود و سیم کشی های متفاوتی دارند.
موتور توبلار یا تیوبلار کرکره برقی که به آن موتور لوله ای و توکار گفته میشود .معمولا این موتور ها مناسب برای مکان های کم تردد میباشند .
موتور ساید زنجیری کرکره برقی ، مناسب برای کرکره هایی با ابعاد بزرگ هستند .
همانطور که گفته شد با توجه به کارکرد متفاوت و نوع سیم کشی متفاوت در هرکدام ، اگر شرایط لازم برای کارکرد صحیح این موتورهای کرکره برقی مهیا نباشد ، عملکردشان دچار خلل میشود .در نتیجه آن هم در صورت فشردن دکمه ریموت ، کرکره برقی بالا و پایین نخواهد رفت .
از اجزای مهم دیگری که برای بالا و پایین رفتن یک کرکره برقی اهمیت زیادی دارد ، رسیور یا مدار کنترل کرکره برقی میباشد.

نصب انواع جک درب پارکینگ
مشاهده

مدار کنترل ها اصولا دارای 5 ورودی و همچنین 2 خروجی میباشند:
-یک ورودی برای بالا رفتن کرکره
-یک ورودی برا پایین آمدن کرکره
-یک ورودی به صورت مشترک
-دو ورودی دیگر در رسیورهای کرکره برقی برای فلاشر و سنسورها
به صورت کلی وجود هرگونه اختلال در کارکرد این اجزا ،مانند قطع شدن برق ساختمان ،خرابی هایی که در موتور کرکره برقی ممکن است رخ داده باشد، خرابی باتری و یا منبع تغذیه و … مانع از بالا و پایین رفتن کرکره برقی خواهد شد که در نتیجه آن ما باید دنبال راهی باشیم که بتوانیم بدون فشردن ریموت کنترل کرکره برقی ، کرکره را باز کنیم.

روش های باز کردن کرکره برقی بدون ریموت:

روش های باز کردن کرکره برقی بدون ریموت
– استفاده از آچار آلنی و یا کلید :

استفاده از آچار آلنی و یا کلید

ابتدا برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی ، برق ساختمان را قطع میکنیم ، بعد از آن باید از آچار آلن و یا کلیدی که در کرکره برقی تعبیه شده و برای باز کردن کرکره برقی درزمان قطعی برق در موتور گیربکس قرار داده شده است ؛ برای باز کردن کرکره برقی استفاده کنیم.

– باز کردن کرکره برقی بدون ریموت و با کمک برق اضطراری یا UPS:

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت و با کمک برق اضطراری یا UPSدر این روش در زمان قطعی برق و یا گم شدن ریموت خود میتوانید بدون نگرانی و بدون استفاده از ریموت ،کرکره را بالا و یا پایین بیاورید.در واقع UPS و یا منبع تغذیه ای که در کرکره برقی تعبیه شده است حتی هنگام قطعی برق ، برق اضطراری لازم برای باز کردن کرکره برقی را بدون استفاده از ریموت فراهم میکند.
– باز کردن کرکره برقی با استفاده از خلاص کن های موتور و دستی کردن کرکره برقی:
شایان ذکر است بسته به نوع درب، و نوع موتور به کار رفته در کرکره برقی نحوه بالا و پایین آوردن کرکره برقی متفاوت است.
باز کردن کرکره برقی که موتور به کار رفته در آن از نوع موتور ساید و زنجیر دار میباشد فقط با استفاده از زنجیر خلاص کن در صورت دسترسی به آن امکان پذیر است .
در صورتی که از موتور توبلار استفاده شده باشد ،از آچار خلاص کن استفاده میشود.
اگر موتور از نوع سانترال باشد(که البته به دلیل داشتن مشکلات زیادی که دارد استفاده از آن منسوخ شده) ، استفاده از خلاص کن که از طریق یک سیم کلاج که از موتور به یک دسته اهرمی متصل شده،با کشیدن آن کلاج آزاد میشود و می توان درب کرکره را بدون ریموت کنترل ، با دست به بالا و پایین حرکت داد و در را باز کرد.

تعمیر و نصب کرکره برقی در تهران
مشاهده

– باز کردن کرکره برقی بدون ریموت در زمان قطعی برق با استفاده از کلید دستی :

که همانند خلاص کن کرکره برقی به صورت دستی عمل میکند.

– بالا بردن کرکره برقی در زمان قطعی برق و بدون استفاده از ریموت کنترل:

در کنار موتور کرکره برقی یک باکسی وجوددارد که برای باز و بسته کردن کرکره برقی میتوان استفاده کرد . ابعاد این کنترل باکس 18 * 10 میباشد. با فشردن دکمه های stop – up – Down میتوانید اقدام به باز و بسته کردن کرکره برقی کنید.

– باز کردن کرکره برقی با استفاده از گوشی موبایل:

باز کردن کرکره برقی با استفاده از گوشی موبایل

برای تبدیل گوشی موبایل به ریموت کرکره برقی نیاز است که نرم افزارهای خاصی را در گوشی خود نصب کنید.همچنین توجه داشته باشید که گوشی تلفن همراه شما باید مجهز به مادون قرمز باشد تا بتوانید از این طریق سیگنال های مادون قرمز را ارسال و دریافت کنید. کنترل کرکره برقی با بلوتوث هم امکان پذیر است که برای استفاده از این روش لازم است که ارتباط اینترنتی در گوشی همراهتان فراهم باشد تا از طریق بلوتوث بتواند به کرکره برقی متصل شود.

– باز کردن کرکره برقی با استفاده از کلید دستی:

روشی دیگر است که هنگام قطعی برق میتوان با فشردن کلید های آن کرکره برقی را به راحتی بازو بسته کرد.

با استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله میتوانید بدون استفاده از ریموت کرکره برقی را باز و بسته کنید.
کارشناسان شرکت ادادور شما همراهان گرامی را در انتخاب و خرید کرکره برقی مناسب با سلیقه و بودجه شما همراهی خواهند کرد.

اهمیت نصب صحیح کرکره برقی
مشاهده

۱ نظر در “باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

  1. admina گفت:

    عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *