فرقی ندارد که برای امنیت و یا زیباسازی از کرکره برقی برای محل زندگی و کسب و کار خود استفاده می‌کنید، در هر صورت این کرکره‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار شگفت انگیزی دارند و موجبات امنیت، آسایش و اطمینان خاطر شما را فراهم می‌کنند.

یکی از آپشن‌هایی که کرکره برقی را مطمئن‌تر و با ایمنی بیشتر همراه می‌کند، قفل است. با استفاده و نصب قفل کرکره برقی مغازه و هم چنین قفل کرکره برقی پارکینگ اجازه ورود افراد ناشناس و یا سرقت اموال در محیط کار و محل زندگی‌تان را نمی‌دهید.

از جایی که کرکره برقی‌ها ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند، قفل کرکره برقی نیز بسیار متنوع است. از این رو در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع قفل کرکره برقی آشنا کنیم تا بتوانید با آشنایی کامل به خرید و نصب کرکره برقی اقدام کنید.

انواع قفل کرکره برقی کدام است؟

به طور کلی قفل‌های کرکره برقی در بازار در مدل‌های زیر در دسترس قرار دارند:

1-قفل ضد سرقت کرکره برقی

برای جلوگیری از سرقت توسط خلاص کن کرکره برقی، از قفل‌های ضد سرقت برقی استفاده می‌شود. در این شرایط جا قفلی روی تیغه انتهایی که روی زمین نصب می‌شود، قرار می‌گیرد و جفت آن روی خود کرکره برقی دقیقا مقابل آن نصب می‌گردد.

زمانی که درب کرکره برقی بسته می‌شود، این دو صفحه جاقفلی کنار هم قرار می‌گیرند و سپس می‌توانید از یک قفل معمولی یا کتابی استفاده کنید تا کرکره قفل شود.

2-قفل معمولی کرکره برقیقفل معمولی کرکره برقی

این نوع که از ساده ترین قفل‌ها برای کرکره برقی محسوب می‌شود به این ترتیب است که هر بار که می‌خواهید کرکره را باز کنید، باید آن را جدا کنید و زمانی که می‌خواهید کرکره را ببندید دوباره باید آن را نصب کنید.

کرکره برقی رنگی و انواع آن
مشاهده

این قفل‌ها بیشتر برای نصب برای کرکره‌های قدیمی و کلاسیک توصیه می‌شوند.

3-قفل اتوماتیک کرکره برقی (ریموت دار)قفل اتوماتیک کرکره برقی (ریموت دار)

در این جا باز و بسته شدن کرکره برقی فقط با ریموت کنترل می‌شود. زمانی که توسط این ریموت کرکره را قفل می‌کنید، اتصال برق به کرکره قطع می‌شود و تیغه‌های بالا در یک محفظه مخصوص قفل می‌شوند. از این رو تا زمانی که ریموت نباشد، امکان باز شدن قفل و بالا رفتن کرکره وجود ندارد.

4-قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی

این قفل در واقع یک نوع قفل دستی است که می‌تواند برق کرکره را قطع کند. محل قرارگیری و نصب این قفل داخل کرکره است و در بیرون تنها می‌توانیم جای ورود کلید را مشاهده کنیم. این امر اجازه نمی دهد تا هر کسی به قفل دسترسی داشته باشد. از این رو می‌توانیم آن را نوعی قفل مخفی نیز بدانیم.

مشخصات مشترک انواع قفل کرکره برقی

  • بدنه مستحکم و قدرتمند
  • محافظت بالای زبانه آن‌ها در برابر فشارهای محکم
  • به دلیل استفاده از کلید چهار پر، امنیت این قفل‌ها بالا است
  • به طور کلی برای این که زبانه 5 سانتی متری قفل از جای خود خارج شده و در نهایت قفل باز شود، کلید باید 360 درجه بچرخد
  • محل نصب قفل از دسترس مردم به دور است
  • امکان تخریب آن وجود ندارد، چرا که در داخل نصب می‌شود

بهترین قفل کرکره برقی چیست؟

قفل‌های برقی و ریموت دار بهترین و امن ترین قفل کرکره برقی به شمار می‌روند، چرا که می‌تواند امنیت بالایی را ایجاد کنند و اجازه ورود سارق به  داخل را نمی دهند.

هزینه نصب کرکره برقی
مشاهده

انواع قفل کرکه برقی ریموت دار:

1-قفل برقی ریموتی مقابل

این مورد بیشتر برای درب‌های مدیریتی در شرکت‌ها و یا برای کرکره‌های ضد سرقت و مواردی از این دست پیشنهاد می‌شود و معمولا برای نصب کرکره برقی توصیه می‌شود. به طور مثال منشی شرکت می‌تواند با این ریموت درب مدیریت را باز و بسته کند.

2-قفل برقی ریموتی کله گاوی

این نوع از رایج ترین قفل‌ها برای انواع کرکره‌های برقی به شمار می‌رود. این قفل‌ها می‌توانند با کلید و آیفون باز شوند. کاربرد این نوع قفل ریموتی کرکره برقی بیشتر برای درب‌های آهنی، کرکره برقی پارکینگ و درب‌های ورودی منازل است.

3-قفل برقی ریموت کنترلی شفتی

این نوع نسبت به قفل‌های ریموتی مقابل امنیت بیشتری دارند، چرا که حساسیت بیشتر آن‌ها موجب شده است تا امنیت بیشتری داشته باشند و هم چنین زیبایی ظاهری منحصر به فردی دارند.

این قفل‌ها از یک شفت ساخته شده اند و می‌توانند در هنگام قطعی‌های برق ناگهانی مانند آتش سوزی، زلزله و غیره به طور اتوماتیک باز شوند، از این رو افراد دیگر در محل حادثه محبوس نمی شوند.

4-قفل برقی ریموتی الکترومغناطیسی

این نوع نیز درست مانند قفل شفتی امنیت بالایی دارد، چرا که در مواقع بحران اضطراری به طور خودکار می‌توانند باز شوند تا افراد بتوانند سریعا محل حادثه را ترک کنند. اما تنها تفاوت میان این دو قفل این است که قفل ریموتی الکترومغناطیسی بر خلاف قفل هایشفتی روکار نصب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *