تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید کرکره برقی را با ریموت باز کنید ولی ناگهان متوجه می‌شوید که برق رفته است و یا خرابی رخ داده است، آن هم در حالی که عجله دارید و باید خود را سریعا به جایی برسانید؟ یا شاید هم ریموت کنترل خود را گم کرده باشید. حتی تصور چنین اتفاقی نیز آدم را آشفته می‌کند.

با ما در ادامه همراه باشید تا روش هایی را برای بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت با شما در میان بگذاریم.

روش باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

روش باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

این روزها کرکره برقی برای بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. کرکره برقی به راحتی با ریموت بالا و پایین می‌رود، اما اگر در شرایطی گیر افتاده‌اید که به ریموت دسترسی ندارید، یا قطعی برق به وجود آمده است و یا هر دلیل دیگر، از این روش‌ها استفاده کنید تا بتوانید کرکره برقی را بالا ببرید.

1.استفاده از سیم مستقیما به موتوراستفاده از سیم مستقیما به موتور درب کرکره برقی

اگر دلیل اصلی شما قطعی برق نیست می‌توانید سیمی را مستقیم به موتور کرکره برقی وصل کنید تا جریان الکتریکی وارد موتور دستگاه شود و بتوانید بالا و یا پایین رفتن آن را کنترل کنید.

2-استفاده از دستگیره دستی

همیشه پیشگیری بهتر است درمان است، بنابراین توصیه می‌کنیم از پیش یک دستگیره دستی روی کرکره برقی نصب کنید تا بتوانید در موارد ضروری آن را به صورت دستی بالا و پایین ببرید.

در اکثر مواقع این دستگیره را در نزدیکی موتور کرکره برقی نصب می‌کنند که با چرخاندن آن به راحتی کرکره حرکت می‌کند.

3-استفاده از دزدگیر خانه

بهتر است از قبل کرکره برقی را به دزدگیر خانه خود متصل کنید. اگر این کار را از قبل انجام داده باشید، به راحتی می‌توانید به وسیله اپلیکیشنی که در گوشی همراه خود دارید یا به وسیله کنترل پنل، کرکره را بالا و پایین کنید. علاوه بر این که این روش شما را در شرایط بحرانی نجات می‌دهد، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا از راه دور کرکره را کنترل کرده و به خوبی برنامه ریزی کنید.

کرکره برقی رول گیتر ضد سرقت و امنیتی
مشاهده

4-استفاده از موتورهای باطری داراستفاده از موتورهای باطری دار دی سی کرکره برقی

شاید به وسیله این تکنیک بتوانید کرکره را به طور موقت باز کنید، اما به هر حال هزینه بالاتری نسبت به موتورها عادی دارد و هم چنین ممکن است باطری‌ها منقضی شوند و مجبور شوید بعد از یکسال آن‌ها را نیز تعویض کنید.

5-برق اضطراری یا UPS

UPS همان منبع تغذیه بدون وقفه است. به عبارت دیگر مکانیسم آن به این ترتیب است که انرژی را در خود ذخیره می‌کند و زمانی که قطعی برق به وجود می‌آید، به طور اتوماتیک وارد عمل می‌شود.

معمولا در بسیاری از اماکن عمومی و مجتمع‌های تفریحی، تجاری و حتی ساختمان‌ها و برج‌های چندین طبقه از کرکره برقی استفاده می‌شود که به UPS مجهز است که می‌تواند بین 3 تا 24 ساعت در خود انرژی ذخیره کند.

جالب است بدانید که تکنولوژی این سیستم به گونه‌ای است که حتی اگر برق در حین باز و بسته شدن کرکره قطع شود، می‌تواند شرایط اضطراری را تشخیص دهد و درب را به طور کامل باز و یا بسته کند.

6-درب کرکره اتوماتیک

ابتدا برق را قطع کنید. باید یک آچار آلن تهیه کنید و آن را در موتور گیربکس بچرخانید تا درب باز شود. مراقب باشید که آسیبی به موتور گیربکس وارد نکنید، چرا که از مهمترین قسمت‌های کرکره اتوماتیک محسوب می‌شود.

هم چنین تمام درهای اتوماتیک یک کلید مخصوص دارند که هنگام نصب کرکره برقی در محل مشخص خود نصب می‌گردند. زمانی که می‌خواهید دستی را خلاص کنید حتما این کلید را در راستای محور گیربکس قرار دهید و آن را بچرخانید.

تعمیر موتور کرکره برقی
مشاهده

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت برای انواع موتورها

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت برای موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید کرکرهبرقی

اگر موتور کرکره برقی شما از نوع ساید است، باید به سراغ زنجیر خلاص کن بروید. وقتی زنجیر خلاص کن را به سمت عقربه‌های ساعت بچرخانید، درب کرکره به سمت بالا حرکت می‌کند، اگر برعکس عقربه‌های ساعت بچرخانید درب به سمت پایین حرکت می‌کند. البته از موتور ساید شما باطری دار باشد، نیاز به چنین کاری نیست.

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت برای موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار نسبت به موتور ساید مصرف کمتری دارد و استفاده از آن به صورت دستی نیز بسیار سخت است.

برای این که کرکره برقی با موتور توبلار را بالا و پایین ببرید، ابتدا باید سمت چپ و راست لوله را نگاه کنید تا قلاب را بیابید. حالا یک آچار بردارید و قلاب را بچرخانید به این ترتیب درب می‌تواند به سمت بالا و پایین حرکت ‌کند.

3-موتور سانترال کرکره برقی

موتور سانترال کرکرهبرقی

به دلایل زیادی از جمله وجود شفت و فنری بودن، نحوه عملکرد، شکل درب و خراب شدن سریع فنرها، این موتور کنار گذاشته شده است. اما در هر صورت برای خلاص کردن موتور‌های سانترال باید از سیم کلاجی استفاده کنید که از موتور به یک دسته یا باکس اهرمی وصل شده است. این سیم کلاج را بکشید تا آزاد شود و به این ترتیب می‌توانید درب کرکره را به سمت بالا و پایین به راحتی حرکت دهید.

نکات نگهداری از کرکره برقی

  • اصلا هیچ جسمی را به کرکره آویزان نکنید و یا اجازه ندهید بار اضافه‌ای روی آن تحمیل شود، در غیر این صورت به موتور فشار می‌آید و مشکلاتی بروز می‌کند.
  • بهتر است نحوه نگهداری از کرکره برقی را خوب بلد باشید و هم چنین سعی کنید هر 6 ماه یکبار کرکره را روغن کاری کنید.
  • بهتر است در صورت بروز مشکل ابتدا با متخصصان ما تماس بگیرید چرا که در اکثر موارد اقدام خودسرانه برای درست کردن مشکلات بوجود آمده در کرکره برقی تنها کار را بدتر می‌کند. در نهایت به این ترتیب مطمئنا متحمل هزینه‌های بیشتری می‌شوید.
  • همچنین می‌توانید مدل‌هایی از کرکره را انتخاب کنید که به ریموت نیازی ندارد، به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران خراب شدن درب پارکینگ خود باشید.
موتور ساید بتا کرکره برقی
مشاهده

کلام آخر

اگر کاسب هستید و می‌خواهید از اجناس داخل مغازه مراقبت کنید و یا اگر می‌خواهید خودرو شما در پارکینگ خانه‌تان در امنیت کامل قرار داشته باشد، بهتر است از کرکره برقی استفاده کنید تا دیگر نگران امنیت اموال خود نباشید.

اگر هم کرکره برقی را با ریموت انتخاب کردید و در مواقع اضطراری به ریموت دسترسی نداشتید، می‌توانید از راه‌کارهایی استفاده کنید که در این مقاله با شما عزیزان در میان گذاشتیم.

تیم متخصص ادادور همواره همراه مشتریان عزیز در نصب، نگهداری، ترمیم و تعمیر کرکره برقی است. پس هر زمان که با مشکلی مواجه شدید یا سوالی داشتید، متخصصین ما را در جریان بگذارید، تا خیلی ساده و راحت و در مدت زمان اندکی کرکره برقی خود را به حالت اول برگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *