تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای

به طور کلی درب اتوماتیک شیشه ای یکی از پرکاربرد ترین محصولات درب اتوماتیک محسوب شده و به دلیل دارا بودن مزایای بسیارتوانسته جایگزین درب‌های قدیمی شود.درب اتوماتیک شیشه ای به خاطر جلوه زیبا و کارایی بسیاردر ساختمان‌های پرتردد مانند ساختمان‌های اداری، تجاری و… استفاده میشوند.
شرکت ادادور با به کارگیری فناوری‌های روز و با طراحی‌های فوق العاده، در زمینه تولید وفروش درب اتوماتیک شیشه ای در خدمت مشتریان گرامی میباشد.این درب‌ اتوماتیک شیشه ای با ریموت یا کلید قفل می‌شود که این خود موجب بالا رفتن امنیت خواهد شد.
همانطور که میدانید درب شیشه ای اتومات ،از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هرکدام در کارکرد صحیح و درست درب شیشه ای اتومات دخیل هستند .کوچکترین نقص و خرابی هرکدام یک از این اجزا ، موجب اختلال در کارکرد صحیح اپراتور درب شیشه ای خواهد شد که در صورت یافتن قطعه معیوب یا باید در صورت امکان تعمیر و یا به طور کل تعویض شود.برای شناسایی محل عیب یا عیب یابی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از افراد متخصص کمک بگیرید.
تعمیر درب اتوماتیک با گسترش استفاده از درب‌های اتوماتیک افزایش یافته است. با توجه به خودکار بودن این درب‌ها تعمیر قطعات آنها نیازمند به افراد متخصص است. اگر از افراد متخصص برای تعمیر و نگهداری درب‌های اتوماتیک خود استفاده کنید، علاوه بر کارکرد بهتر بر طول عمر در نیز افزوده می‌شود.
در این مقاله قصد داریم در مورد موضوعات پیرامون تعمیر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای صحبت کنیم. برای خرید موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای:

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

اطمینان حاصل کنید که باطری بکاپ شارژ می‌شود و باتری به درستی کار می‌کند

• از اتصال برق به دستگاه درب اتوماتیک شیشه ای اطمینان حاصل کنید،اگر هیچ نشانه ای از اتصال برق وجود ندارد، حتما برق ورودی به دستگاه و فیوز آن را بررسی نمایید.
• اگر در باز و بسته نمی‌شود، دکمه خاموش را برای ۱۵ ثانیه نگه داشته، اپراتور را خاموش کنید و سپس دوباره روشن کنید.
• از قرار نگرفتن شئ اضافه در مسیر سنسورها و درب اتوماتیک مطمئن شوید.
• از روشن بودن سنسورها مطمئن شوید.
• عملکرد ریموت کنترل و باتری آن را بررسی کنید.
پس از بررسی موارد فوق اگر همچنان عیب عملکرد درب اتوماتیک شما رفع نشده بود، بهتر است برای رفع نقص و عیب‌یابی از کارشناسان تعمیر درهای اتوماتیک شیشه‌ای کمک بگیرید.

انواع کرکره برقی آلومینیومی
مشاهده

همانطور که میدانید از جمله اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک شیشه ای عبارتند از :

اپراتور درب برقی شیشه ای
اپراتور درب برقی شیشه ای که از مهمترین اجزای یک درب اتوماتیک شیشه ای میباشد. کنترل باکس درب برقی شیشه ای
سنسور درب اتومات شیشه ای
چشمی درب اتوماتیک شیشه ای
ریموت کنترل درب شیشه ای برقی
موتور درب اتوماتیک شیشه ای
در هنگام نصب درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای علاوه بر شیشه، متعلقات و یراق آلات دیگری نیز استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها بر روی عملکرد درست درب شیشه ای برقی تاثیر گذار است. بنابراین بخشی از تعمیرات مربوط به درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای نیز به این متعلقات اختصاص دارد.

اگر درب اتوماتیک شیشه ای شما کار نمیکند، حتما بررسی کنید که موتور براشلس (Brashless) است یا یک موتور معمولی .در صورت استفاده از موتورهای زغالی بسته به تعداد تردد ، زغال موتور بایستی تعویض شود.

اختلال عملکرد اپراتور درب شیشه ای اتومات:

اختلال عملکرد اپراتور درب شیشه ای اتومات

درب اتومات شیشه ای مدل های مختلفی دارد که هرکدام ازاین مدل ها ممکن است با اپراتورهای متفاوت نیز همراه باشد که در قیمت درب اتومات شیشه ای تاثیر گذار است .همچنین درب های اتوماتیک شیشه‌ای از انواع موتور با برندهای مختلف استفاده می گردد. درب‌های شیشه‌ای وابسته به ابعاد و اندازه لت‌ها و همچنین تعداد باز و بسته شدن در روز، موتورهای مختلفی دارد، که این موتورها ممکن است در حین عملکرد دچار مشکلاتی شوند. برای تعمیر موتور درب‌های اتوماتیک حتما به یک کارشناس یا تکنسین نیازمندید. تکنسین‌های مجرب با پیدا کردن نقص موجود در موتور خرابی احتمالی را تشخیص داده و به تعمیر یا تعویض قطعه‌ی مورد نظر می‌پردازند.
اپراتور درب اتوامت شیشه ای شامل: موتور ، تسمه، کنترل باکس، هنگر ، برد و …

کرکره برقی رنگی و انواع آن
مشاهده

تعمیر چشمی درب اتومات شیشه ای:

تعمیر چشمی درب اتومات شیشه ای

برای بررسی درست بودن چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای کافی است چند بار از جلوی در رفت و آمد کنید. اگر در درست باز و بسته نمی‌شود، به احتمال زیاد عیب درب شیشه‌ای مربوط به چشمی آن است. برای مثال اگر در پس از ورود بسته نمی‌شود به احتمال زیاد چشمی و حسگر آن دچار اشکال شده و باید مورد بازبینی و در صورت نیاز تعمیر قرار گیرد. معمولاً در چنین مواردی فتوسل‌ها چک می‌شود. اگر مسیر چشمی درب اتومات شیشه ای کثیف شده باشد یا در مقابل نور خورشید نصب شده باشد سنسورها به خوبی کار نمی کنند .
تکنسین ها و متخصصین در تعمیر درب های اتومات ، علی الخصوص اختصاصی در حوزه تعمیر درب برقی شیشه ای،شمارا راهنمایی خواهند نمود.

تعمیر کنترل باکس درب برقی شیشه ای:

کنترل باکس درب شیشه‌ای در واقع مدار فرمان آن است و نقش مهم و اساسی در حرکت و کارکرد درب اتوماتیک دارد. اگر مجبور به تعمیر کنترل باکس درب شیشه‌ای خود شوید باید بدانید که سیستم برای برنامه‌ریزی جدید ریست می‌شود و تنظیمات قبلی آن از بین می‌رود. در واقع یکی از نشانه های خرابی و اختلال در کنترل باکس ها ، نگه نداشتن اطلاعات در زمان ریست شدن میباشد .همچنین ولتاژ دستگاه افت کرده و میکروکنترلرها از نو شروع به کار می‌کند.
کنترل باکس ها به نواسانات برق نیز بسیار حساس هستند و باید حتما نوسان گیر برق ومحافظ ولتاژ به طور مجزا قبل از برق ورودی به دستگاه نصب گردد و از آسیب به برد دستگاه جلوگیری کند.
سرعت باز و بسته شدن درب اتومات شیشه ای و همچنین تایم باز ماندن درب ها در واقع کارایی و عملکرد صحیح و درست کنترل باکس را نشان میدهد.

متعلقات و لوازم جانبی موتور ساید کرکره برقی
مشاهده

تعمیر ریل و کاور درب اتوماتیک شیشه‌ای:

تعمیر ریل و کاور درب اتوماتیک شیشه‌ای

به طور معمول ریل و کاور درب‌های اتوماتیک نیازمند تعمیر نیستند. این اجزای در معمولا خرابی نداشته و تنها بعد از استفاده چند ساله با توجه به میزان سایش ایجاد شده در آنها باید تعویض شوند. ریل ها و کاورهای ساییده شده در عملکرد صحیح در اختلال ایجاد می‌کند.پس بهترین راهکار تعویض آن میباشد.

تعمیر ریموت کنترل درب اتوماتیک شیشه ای:

تعمیر ریموت کنترل درب اتوماتیک شیشه ای

احتمال خرابی برای ریموت کنترل درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بسیار بالا است. با توجه به استفاده بیشتر از این قطعه و همچنین قرار گرفتن آن در معرض رطوبت آفتاب ، ضربات فیزیکی و سایر عوامل محیطی خرابی این قطعه بسیار زیاد بوده در نتیجه معمولاً در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.اصولا هر 6 ماه یکبار باید باتری ریموت کنترل ها تعویض شود.چرا که بیشترین استفاده از آنها میشود وباتری آن ضعیف تر عمل میکند.
در برخی موارد با فشردن دکمه روی ریموت در باز و بسته نمی‌شود. در مورد چنین اشکالاتی معمولا حافظه از بین رفته است یا اتصالات برقی دچار مشکل شده است‌.
سخن پایانی
اگرچه تعمیر و نگهداری درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ،نیازمند افراد متخصص است، اما داشتن اطلاعات کلی در مورد عیوب در شیشه ای اتومات، به شما کمک می‌کند تا شخصی را انتخاب کنید که به بهترین نحو توانایی رفع مشکل درب برقی شیشه ای مدنظر شما را داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا بخشی از معایب مربوط به درب‌های اتوماتیک شیشه ای و منشاء آنها را برای شما ذکر کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله به شما در تعمیر و نگه‌داری درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کمک کند.

در صورت نیاز برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و تنظیم درب اتوماتیک شیشه ای با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *