سنسور چشمی که به آن فتوسل (Photocell) درب بازکن برقی نیز گفته می شود، در واقع یک تجهیز الکترونیکی است که با انتشار یه پرتو مادون قرمز (Infrared Beam) موانع را اعم از انسان، حیوانات، اشیا و …. تشخیص داده و با ارسال یک سیگنال به برد مدار فرمان یا رسیور درب اتوماتیک، مانع از بسته شدن درب می شود.
چشمی ها را میتوان به کرکره های برقی، جک های بازویی پارکینگ و جک (موتور) های ریلی متصل کرد.

 

حتما به این نکته توجه کنید که برد مدار فرمان جک هاب بازویی پارکینگ و جک های ریلی دارای یک ماژول و ترمینال جهت اتصال به سنسور چشمی هستند.
ولی آیا در مورد برد مدار فرمان یا رسیورهای کرکره برقی هم این گونه است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. اکثر بردهای مدار فرمان کرکره برقی فاقد امکان اتصال سنسور چشمی هستند.

 

حال راهکار چیست؟

راهکار استفاده از برد مدار فرمان یا رسیور به اصطلاح فول کانال (Full Channel) است. فارغ از اینکه موتور کرکره برقی شما ساید باشد یا توبلار، جهت اتصال سنسور چشمی به سیستم درب اتوماتیک و برقی پارکینگ منزل یا محل کارتان، باید یک برد فول کانال تهیه کنید.
برد های فول کانال بتا و دورپا در مجموعه ادا دور موجود هستند. بردهای مدار فرمان یا رسیورهای فول کانال، خود به دو دسته بندی کلی تقسیم می شوند:
۱- برد مدار فرمان یا رسیور فول کانال موتور ساید کرکره برقی
۲- برد مدار فرمان یا رسیور فول کانال موتور توبلار کرکره برقی

 

درب باز کن ریلی و مزایای آن
مشاهده

حتما در هنگام تهیه برد و رسیور فول کانال جهت اتصال سنسور چشمی، به نوع موتور کرکره برقی توجه کنید.
حال حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که بهتر است این سنسورهای چشمی را در کجا ها و برای چه درب های استفاده کنیم؟
معمولا برای درب های پارکینگ مراکز مسکونی و تجاری از چشمی استفاده می شود. این قطعه الکترونیکی میتواند مانع از ایجاد خسارت های جانی و مالی احتمالی شود.
مکانیزم عملکرد این چشمی ها به این صورت است:
یکی از چشمی ها به عنوان فرستنده (Transmitter) عمل میکند که به اصطلاح به آن چشمی مادر میگویند، و چشمی دیگر به عنوان گیرنده(Reciever) پرتو مادون قرمز عمل خواهد کرد. به این نکته توجه کنید که این پرتو نامرئی می باشد. فرکانس این پرتو بر حسب کیلو هرتز و طول موج آن در حد چند نانو متر می باشد.
ولتاژ کاری چشمی ها ۱۲ تا ۲۴ ولت (AC/DC 24–12) می باشد.
حتما در تهیه چشمی برای کرکره برقی و جک پارکینگ منزل یا محل کارتان به این نکته توجه کنید که حتما چشمی استاندارد و با کیفیت تهیه کنید، چرا که اگر از چشمی های بی کیفیت و غیراستاندارد استفاده شود، در صورت خرابی چشمی هیچ فالت(Fault) و آلارمی به برد سیستم ارسال نمیشود، و چشمی از مدار خارج خواهد شد بدون اینکه اپراتور متوجه این موضوع شود.

 

مورد دیگری که حتما باید به آن توجه شود، استفاده از کابل تلفن ۰،۶ تمام مس شیلددار و فویل دار برای اتصال چشمی ها به یکدیگر و برد مدار فرمان است. استفاده از یک کابل با کیفیت و استاندارد، مانع از ایجاد نویز در سیستم خواهد شد.
برندهای چشمی موجود در سایت فروشگاهی شرکت ادا دور:
– چشمی سیماران
– چشمی یال
– چشمی گلدن گیت
– چشمی سوپرلایف
جهت خرید، تعمیر، تعویض و نصب سنسور چشمی کرکره برقی، جک بازویی پارکینگ و جک ریلی با ما تماس بگیرید.

بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *