کرکره برقی فول پانچ نوعی از انواع کرکره برقی مورد توجه در بازار داخلی است که به دلیل عملکرد خوب و نیز کیفیت عالی، توانسته است توجه همگان را به خود جلب کند. یکی از مشخصه‌های مهم چنین کرکره ای، وجود روزنه‌های ریز (سوراخ) در سطح تیغه‌های آن است. این امر باعث می‌شود کاربر تا حدودی به داخل مغازه، پارکینگ و …  مشرف باشد.

همچنین روزنه‌های موجود در سطح کرکره باعث می‌شود که تهویه فضای داخلی نیز به خوبی انجام شود و هوای تازه و نیز نور به داخل فضا نفوذ پیدا کند. معمولا برای بالا بردن امنیت چنین کرکره هایی پشت آن را یک لایه شیشه قرار می‌دهند.

کرکره برقی فول پانچ-3

یکی از کاربردهای مهم چنین کرکره هایی، استفاده برای پارکینگ‌هاست. با کمک این نوع کرکره، فضای داخلی پارکینگ روشن‌تر خواهد بود و مصرف انرژی برق شما نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، روزنه‌های موجود روی این نوع از کرکره برقی، باعث می‌شوند آلودگی (دود اگزوز) ایجاد شده توسط خودروها به خارج از پارکینگ هدایت شود. این امر به سلامتی ساکنین کمک خواهد کرد.

معمولا روزنه‌های موجود روی کرکره های برقی فول پانچ به شکل مستطیل، دایره، مربع و … هستند، البته سازنده می‌تواند برای زیبایی نمای ساختمان آنها را در طرح‌های مختلف تولید کند.

شما حتی می‌توانید به صورت سفارشی آنها را از ادادور ، تولید کننده انواع درب کرکره ای و موتور درب برقی تهیه کنید.

انواع کرکره برقی فول پانچ

این نوع از کرکره برقی را با توجه به جنس آن می‌توان به دو دسته کلی دسته‌بندی کرد:

  1. کرکره فول پانچ گالوانیزه و فولادی
  2. کرکره فول پانچ آلومینیوم
تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای
مشاهده

توجه داشته باشید ممکن است شما این نوع کرکره را با نام دیگری مانند، کرکره تمام پانچ، کرکره آبکشی یا درب کرکره ای تمام پانچ بشناسید، هر سه عنوان مربوط به کرکره های برقی فول پانچ هستند.

معمولا تفاوت‌های کلی در این کرکره ها به نوع جنس کرکره مربوط می‌شود به طوری که سازندگان برای بالا بردن کیفیت آن از آلیاژ اکسترود آلومینیوم، ورق گالوانیزه یا از فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنند.

کرکره برقی فول پانچ-4

کرکره فول پانچ با آلیاژ آلومینیوم

یکی از مزیتهای بسیار مهم این نوع کرکره فول پانچ، مقاومت و استحکام آن در برابر محیط اطراف خود است، آلیاژ آلومینیوم می‌تواند در برابر زنگ زدگی، رطوبت و فشار مقاومت کند. علاوه بر این اتصالات آن بسیار مستحکم است بنابراین کرکره شما با این آلیاژ طول عمر زیادی خواهد داشت. همانند آن‌چه که در کرکره برقی آلومینیومی معمولی شاهد آن هستیم.

کرکره فول پانچ با آلیاژ فولاد گالوانیزه

قیمت کمتر نسبت به کرکره فول پانچ آلومینیومی یکی از مزیت‌های مهم کرکره برقی فول پانچ گالوانیزه است. به نوعی می‌توان گفت در بازار، اقتصادی‌ترین تیغه کرکره مربوط به کرکره های گالوانیزه و فولادی است.

از دیگر مزایای مهم این محصول می‌توان به سوراخ‌های موجود بر روی تیغه‌ها اشاره کرد که می‌تواند نور را فضای داخلی هدایت کند و باعث تهویه طبیعی محیط داخلی شما شود.

باید گفت از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی بین تیغه‌های کرکره فولادی با تیغه‌های کرکره آلومینیومی وجود دارد، معمولا تیغه‌های کرکره فولادی به شکل تک جداره ساخته می‌شوند، در صورتی‌که تیغه‌های کرکره آلومینیومی به شکل دو جداره تولید می‌شوند.

پلی کربنات چیست؟
مشاهده

معمولا ضخامت تیغه‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است و تیغه‌های دوجداره آلومینیومی ضخامت کمتری از تیغه‌های تک جداره فلزی دارند.
یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع کرکره در نوع پانچ کردن آنهاست. معمولا در کرکره برقی آلومینیومی فول پانچ، سازنده نمی‌تواند به طور کامل تیغه‌ها را پانچ کند، در صورتی‌که در نوع فلزی این امکان برای سازنده فراهم است تا بتواند تیغه‌ها را به صورت کامل پانچ کند.

کرکره برقی فول پانچ-2

مزیت‌های مهم کرکره برقی فول پانچ

کرکره های برقی فول پانچ در مقایسه با کرکره های معمولی مزیت‌های زیادی به‌همراه دارند که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به دلیل وجود سوراخ‌های متعدد در سطح کرکره، سطح ایمنی بسیار بالا می‌رود.
  • افزایش زیبایی نماهای ساختمانی به دلیل طرح خاص و زیبا.
  • امکان عبور نور و هوا به داخل پارکینگ و دیگر فضاها و امکان تهویه طبیعی فضاهای مختلف.
  • امکان هدایت دود اگزوز خودروها از داخل پارکینگ به بیرون.
  • مناسب برای ویترین‌های تبلیغاتی مغازه، جهت نمایش نمای داخلی ویترین.

شما با خرید کرکره های برقی فول پانچ می‌توانید به خوبی نیازهای امنیتی و عملکردی خود را برآورده کنید. شما می‌توانید این محصول را از ادادور تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *