درب اتوماتیک شیشه‌ای در ساختمان‌های مختلف و تنظیمات این درها به دغدغه‌ی بسیاری از مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. معمولاً  وابسته به میزان استفاده از در و تعداد تردد‌های انجام شده از آن، در پس از مدتی دچار معایبی می‌شود.  این معایب بر روی کارایی درها تاثیر می‌گذارد. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

درهای اتوماتیک در دوره‌های زمانی مشخص وابسته به حجم تردد از آنها نیازمند تنظیمات مجدد هستند. به این معنی که برخی از قطعات فنی آنها از مدار اصلی خود خارج می‌شود و یا خود لت‌های در نیاز به ریگلاژ دوباره دارند.

در این مقاله قصد داریم در مورد عیوب درب‌ اتوماتیک و نحوه ی رفع آنها بیشتر صحبت کنیم.

 مشکلات درب‌ اتوماتیک شیشه ای

مشکلات و عیوب متفاوتی ممکن است برای درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای به وجود آید. اما به طور کلی منشا همه‌ی این مشکلات می‌تواند عوامل زیر باشد:برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

  • مشکل در هنگر
  • خرابی چشمی درب
  • افتادگی  کامل یا متوقف‌شدن لت های درب
  • خراب شدن و از کار افتادگی ریموت
  • خرابی سنسور

برای مثال درب، در زمان مناسب فرمان باز و بسته شدن را به موتور صادر نمی‌کند. یا هنگام باز و بسته شدن ضربه می‌زند.  در برخی موارد حساسیت بسیار بالای سنسورهای درهای خود کار باعث می‌شود که با هر حرکتی از مقابل در بدون اینکه شخص قصد ورود یا خروج از را داشته باشد، لت‌های درب شیشه‌ای به صورت اتوماتیک باز شده و در واقع باز و بسته شدن بی علت این درها علاوه بر تاثیرگذاری بر طول عمر آنها،  آزار دهنده نیز باشد.

فروش نصب و خرید کرکره برقی سوله و انبار
مشاهده

برای تنظیم درست درب‌های شیشه‌ای در مرحله اول باید بدانید که عیب در شما مربوط به کدام بخش آن است. سپس تنظیمات متناسب با آن بخش را تغییر دهید. البته توجه داشته باشید که همیشه تنظیمات درب‌های اتوماتیک  ساده نیستند. گاهی لازم است برای انجام تنظیمات از متخصصان کمک بگیرید.

 تنظیمات چشمی درب‌ اتوماتیک

اگر ورودی شما به شکلی است که می‌خواهید قبل از ورود افراد و در فاصله بیشتری با آنها در باز شود، باید از سنسورهای مایکروویو استفاده کنید. این گونه چشمی‌ها به صورت نیم دایره بوده و برای بسته نشدن درب در زمانی که فردی بین آن قرار گرفته از چشمی‌های جانبی استفاده می‌کنند.

چشمی درب‌های اتوماتیک وظیفه ارسال فرمان باز و بسته شدن را به موتور در برعهده دارند. بنابراین اگر درب شما در هنگام باز و بسته شدن و زمان آن دچار مشکل است، حتماً تنظیمات چشمی آن به هم ریخته است. اصولاً در فروشگاه‌هایی که در نزدیکی پیاده‌رو و در معرض ورود و خروج افراد هستند از چشمی‌های خطی استفاده می‌شود. این مدل چشمی از باز و بسته شدن بیهوده در بر اثر ترددهای درون پیاده رو جلوگیری می‌کند و در تنها برای افرادی باز می‌شود که به صورت قطع می‌خواهند وارد فروشگاه شوند. از تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای چه میدانید؟

برای تنظیم سنسور یا چشمی درب‌ اتوماتیک ابتدا باید در آن را باز کنید و درون سنسور به نام پتانسیومتر یا ولوم بسیار ریزی وجود دارد. این قطعه وظیفه تنظیم کردن حساسیت سنسور را  برعهده دارد. اگر درب شیشه ای مورد استفاده شما در مکان‌های پر رفت و آمد نصب شده است. بهتر است حساسیت آن را پایین بیاورید. چرا که افزایش باز و بسته شدن درب‌ها بر روی استهلاک آنها تاثیر مستقیم دارد.

راهنمای خرید انواع ریل کرکره برقی
مشاهده

 تنظیم سرعت درب اتوماتیک شیشه ای

سرعت باز و بسته شدن درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای یکی از دغدغه‌های استفاده کنندگان از این محصول است. وابسته به نوع کاربرد، سرعت باز و بسته شدن این درها می‌تواند متفاوت باشد. در هنگام نصب، تنظیمات پیش فرضی برای این درها در نظر گرفته شده که بر روی آنها اعمال می‌شود. اما شما می‌توانید وابسته به نوع کاربرد و نیاز خود این تنظیمات را تغییر دهید.

برای تغییر در تنظیم سرعت درب‌ اتوماتیک باید از روش پروگرام کردن استفاده کنید. برای اینکار کافیست دکمه set/stop را بر روی ریموت کنترل فشار داده و برای ۵ ثانیه نگه دارید تا به حالت پروگرام کردن وارد شوید.

با روشن شدن یکی از چراغ های نشانگر هر یک از LED ها مطمئن خواهید شد که در حال عملیات هستید. برای اعمال تنظیمات سرعت درب شیشه‌ای LED های L1 تا L8 کاربرد دارند. به این ترتیب که  شما در ابتدا کلید set را فشار داده و چند ثانیه صبر میکنید تا LED1 فعال شود. با استفاده از گزینههای close یا open کلیدی LED3 را که مربوط به تنظیم سرعت درب اتوماتیک انتخاب کنید.

پس از این مرحله یکی از کلیدهای L1 تا L8 را بر اساس نوع نیاز خود انتخاب کنید کلید L1 مربوط به سرعت بسیار آهسته ،کلید L2 سرعت آهسته، کلید L3 سرعت معمولی و L4 سرعت عادی است. برای سرعت های بالا نیز از کلیدL5  استفاده می‌شود. سرعت‌های بسیار زیاد با کلید L6 و کلید L7 برای برنامه آهسته بسته شدن و با سرعت باز شدن است. برای کلید L8 نیز بسته شدن معمولی و باز شدن با سرعت بالا در نظر گرفته شده است.

تعمیر جک درب پارکینگ
مشاهده

 تنظیمات کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای

برای تنظیمات جدید کنترل باکس درب اتوماتیک توسط کلید دیجیتال دکمه setting را دو بار پشت سر هم فشار دهید. گزینه enter pass ظاهر می‌شود. اینک برای کد دادن ریموت جدید دکمه‌های lock- full open-partial open-automatic را فشار دهید و در ادامه با ظاهر شدن عبارت learning یکی از دکمه‌های ریموت را فشرده تا عدد ریموت ست شده روی کلید دیجیتال نمایش داده شود.

برای حذف کردن تمامی ریموت‌ها پس از ورود به منو دکمه‌های full open-full open-full open-partial openرا فشار می‌دهیم. در ادامه با ظاهر شدن کلمه clear all حافظه پاک می‌شود. برای فعال کردن قفل صفحه کلید و استفاده از رمز پنج رقمی باید اول به منوی تنظیمات وارد شده و سپس به ترتیب دکمه‌های automatic-full open-exit-partial open را می زنیم در ادامه کلمه keypad locked نمایش داده می‌شود که نشانه قفل شدن صفحه کلیداست. حال پس از هر بار قفل شدن دکمه‌های full open-full open-automatic-partial open-lock صفحه کلید را فشار داده تا رمز باز شود.

سخن پایانی

اگرچه تنطمات درب  شیشه‌ای اتوماتیک نسبتا ساده است و شما می‌توانید شخصا آن را انجام دهید اما دامنه‌ی این تنظیمات گسترده بوده و در برخی موارد تنها باید توسط افراد متخصص انجام شود. گاهی لازم است قطعه‌ای تعمیر یا تعویض شود. بنابراین اگر درب شما مشکل جدی مواجه است. حتما از نمایندگی‌های معتبر کمک بخواهید.

۱ نظر در “تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای

  1. Thank you a lot for sharing this with all of us you really recognize what you are speaking about!
    Bookmarked. Please also discuss with my web site =). We could have a hyperlink exchange arrangement between us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *