مهم‌ترین تفاوت کرکره برقی غضروفی با دیگر کرکره برقی های موجود در بازار

کرکره برقی انواع مختلفی دارد که از هر یک از انواع آن می‌توان به تناسب محل و موقعیت مورد نیاز استفاده کرد. از انواع کرکره برقی موجود در بازار می‌توان به کرکره برقی آلومینیومی ، کرکره برقی رول گیتر، کرکره برقی فولادی و کرکره برقی فول پانچ و … اشاره کرد.

کرکره برقی غضروفی نوعی از کرکره برقی است که عملکردی مشابه با کرکره های معمولی دارد، اما میزان صدای این نوع از کرکره ها بسیار کمتر است. به‌طور کلی می‌توان گفت که کم‌صداترین کرکره در بازار است و می‌توانید برای واحد های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی از آنها استفاده کنید.

این نوع کرکره را می‌توان ایده‌آل‌ترین کرکره برای ورودی پارکینگ دانست، زیرا ضمن کم‌صدا بودن عملکرد خوبی در برابر شرایط محیطی دارد. این محصول می‌تواند مقاومت خوبی از خود در برابر سرما، گرما، طوفان و … نشان دهد. حتی در برابر سرقت نیز عملکرد خوبی دارد و می تواند در هر مکانی امنیت ساختمان شما را تامین کند.

شاید شکل ظاهری تیغه ها باعث شده تا این نوع کرکره را با نام کرکره برقی غضروفی نام‌گذاری کنند.

ساختار تیغه‌های غضروفی طوری طراحی شده تا هنگام باز و بسته شدن کرکره هیچ صدایی به گوش نرسد. دلیل این امر وجود یک پلاستیک تقریبا نرم در بین تیغه ها است.

کرکره برقی غضروفی -1

مشخصات کرکره برقی غضروفی

کرکره های غضروفی نیز تفاوت چندانی با دیگر کرکره ها ندارند. پس شاید شما برای اولین بار نتوانید از روی ظاهر آنها را تشخیص دهید و شناسایی کنید. اما ما قرار است در ادامه به بررسی مشخصات آن بپردازیم و شما را با آنها آشنا کنیم.

ده علت خرابی کرکره برقی و راهکاری رفع آنها
مشاهده

تیغه کرکره های غضروفی معمولا به ارتفاع ۸ سانتی متر و به شکل دو پل ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر فشارهای محیطی مقاوم باشند و به راحتی باز و بسته شوند.

همچنین برای ساخت چنین کرکره ای از آلیاژ آلومینیوم یا همان شمش آلومینیوم کمک گرفته می‌شود. این امر برای این است که در برابر زنگ‌زدگی و فشار محیطی وارده مقاوم باشد و همچنین وزن سبک تری داشته باشد.

در حالت استاندارد گفته می‌شود وزن یک متر مربع از کرکره برقی غضروفی باید حدود ۶ کیلوگرم باشد. البته ممکن است این میزان وزن در شرکت‌های سازنده مختلف متفاوت باشد. زیرا نوع آلیاژ و نوع اتصالات مورد استفاده تاثیر زیادی روی وزن کرکره دارد.

نوع قوس به‌کار گرفته شده برای ساخت کرکره های برقی غضروفی باید طوری باشد که کم‌ترین صدا را به هنگام باز و بسته شدن در محیط ایجاد کند.

همچنین متداول ترین عرض مورد سفارش کرکره برقی غضروفی در بازار داخلی ۶ متر است. البته با توجه به نیاز خود می‌توانید با سازنده صحبت کنید و عرض آن را کم و زیاد کنید.

ارتفاع چنین کرکره ای نیز به نیاز شما بستگی دارد، اما می‌توان تا ۶ متر ارتفاع آن را بالا برد. توجه داشته باشید که برای محاسبه اندازه کرکره برقی از کارشناسان باتجربه در این امر کمک بگیرید.

البته با افزایش عرض و ارتفاع کرکره ممکن است به سیستم مکانیکی کرکره (موتور) فشار زیادی وارد شود و در کوتاه مدت کرکره شما دچار خرابی گردد.

کرکره برقی غضروفی -2

روش به حرکت درآوردن کرکره برقی غضروفی

برای به حرکت درآوردن کرکره برقی غضروفی می‌توان از موتور ساید و توبولار استفاده کرد، همچنین شما می‌توانید برای این کار از موتورهای سانترال نیز استفاده کنید. برای تهیه موتور درب برقی با کیفیت می‌توانید با کارشناسان ادادور مشورت کنید.

روکش کرکره برقی استخر و مزایای آن
مشاهده

نوع موتور کرکره تاثیر زیادی در عملکرد و طول عمر کرکره شما دارد. بنابراین بهتر است در انتخاب آن دقت داشته باشید و از افرادی که در زمینه ساخت و یا فروش کرکره های برقی غضروفی تخصص دارند کمک بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله باتری کرکره برقی را نیز مطالعه کنید.

روش بالا بردن کیفیت کرکره برقی غضروفی

معمولا برای بالا بردن کیفیت تیغه ها و بدنه کرکره های برقی غضروفی  از رنگ الکترواستاتیک کوره ای استفاده می‌کنند تا تیغه ها و بدنه کرکره در برابر سایش و نیز نور خورشید مقاوم باشد.

در کنار استفاده از رنگ الکترواستاتیک کوره ای برای بالا بردن کیفیت کرکره برقی غضروفی، می توانید از موتور با کیفیت، اتصالات قوی و نیز قاب مناسب استفاده کنید.

نوع و چگونگی نصب نیز می تواند روی کیفیت کرکره تاثیر بگذارد، بنابراین می بایست در انتخاب مجری و نصاب کرکره خود دقت داشته باشید. پس توصیه می‌شود از یک شرکت متخصص مانند ادادور خدمات مورد نظر را دریافت کنید.

کرکره برقی غضروفی - 3

سایر نکات مهم هنگام نصب کرکره برقی غضروفی

علاوه بر موارد گفته شده، هنگام نصب کرکره برقی بهتر است تا پایان کار لیبل و کاور تیغه‌ها را از روی درب کرکره ای جدا نکنید. زیرا ممکن است در هنگام نصب به تیغه ها آسیب وارد شود.

یکی از ویژگی‌های مهم و بارز کرکره برقی غضروفی این است که آنها کاملا بی‌صدا هستند و با حرکت روان کار می‌کنند. پس نیاز است که نصاب شما موقع نصب تیغه ها دقت زیادی داشته باشد.

همچنین لازم است وی متناسب با استانداردهای موجود و با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد، آنها را درست نصب کند.

درب باز کن ریلی و مزایای آن
مشاهده

به این موضوع دقت داشته باشید که وجود یک غضروف آلومینیومی به شکل S است که باعث می‌شود تیغه‌های معمولی به صورت نرم در این نوع کرکره حرکت کنند.

غضروف آلومینیومی S شکل علاوه بر این که باعث می‌شود کرکره حرکت موقع باز شدن داشته باشد، زیبایی آن را نیز بیشتر می‌کند. مطمئن باشید از انتخاب این نوع کرکره هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

جهت دریافت مشاوره برای خرید انواع کرکره برقی و نصب کرکره برقی می‌توانید با کارشناسان ادادور تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره و پیش فاکتور، نصب کرکره برقی و اعزام نصاب و تعمیرکار کرکره برقی با کارشناسان فنی و فروش ما تماس بگیرید.
۰۹۱۲۴۳۰۰۲۷۲ | ۰۲۱−۴۶۱۳۵۶۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *