خرابی کرکره برقی به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این دلایل ممکن است عدم نگهداری درست باشد و یا ضربه  یا خوردگی باعث شود تا درب کرکره ای کار بیوفتد. در ادامه در مورد دلایل خرابی کرکره برقی بیشتر توضیح میدهیم.برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

عوامل خرابی کرکره برقی و راهکارها رفع آن

باز و بسته نشدن

از رایج ترین دلایل خرابی کرکره برقی، عدم باز یا بسته شدن آن است که علت های مختلفی منجر به بروز این مشکل میشود. علت اصلی باز و بسته نشدن درب کرکره ای مشکل ناشی از اتصال برق است که برای مطمن شدن بهتر است تا اتصال برق را چک کنید و سپس عملکرد کرکره را بررسی کنید.

برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

نیمه باز و بسته شدن

مشکل نیمه باز یا بسته شدن کرکره برقی بیشتر برای درب های کرکره ی مغازه ها و پارکینگ ها رایج است که دلایل مختلفی دارد. ممکن است علت این مشکل عملکرد نادرست سنسورها باشد که باید سنسورها در جای درست و مناسب نصب شود.کثیف بودن سنسور چشمی نیز از دیگر دلایل است که برای رفع آن باید چشمی را از گرد و غبار پاک کنید.

گیر کردن کرکره هنگام حرکت

در مواقعی ممکن است کرکره برقی در موقع حرکت گیر کند و در این شرایط باید با دست کرکره را باز یا بسته نمود. راه حل این مشکل روغن کاری است و حتی روغن کاری باعث کاهش دادن سرو صدای ناشی از حرکت نیز میشود. علاوه بر روغن کاری، در بازار روان کنندههایی نیز وجود دارد که میتوان در این زمینه از آن استفاده کرد.

کرکره برقی ضد سرقت
مشاهده

خرابی ریموت کنترل

باز و بسته کردن درب برقی توسط ریموت انجام میشود. در صورتی که با استفاده از ریموت درب اتوماتیک باز یا بسته نشود نیاز به تعویض دارد. عواملی مانند ضربه و نفوذ آب باعث خرابی ریموت ها میشود. اما در مواقعی ممکن است تنها با تعویض باطری ریموت مجددا کار کند.

آهسته حرکت کردن درب کرکره ای

اگر درب برقی با سرعت کم باز یا بسته شود به احتمال بسیار علت آن مربوط به آسب دیدن فنر است که برای رفع این مشکل باید تعمیر شود. پارگی فنر باعث کاهش یافتن سرعت کرکره برقی در موقع باز و بسته شدن میباشد.

خرابی موتور

موتور کرکره برقی یکی مهم ترین قطعات درب کرکره ای محسوب میشود. در صورتی خرابی موتور درب کرکره ای باید از کارشناسان کمک بگیرید.عملکرد اصلی کرکره برقی به صورت کلی توسط موتور است و به طور معمول موتور درب های کرکره ای از طول عمر زیادی برخوردار هستند. در صورت خرابی نیز نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض دارد. از نحوی تعمیر موتور درب کرکره ای چه میدانید؟

باز شدن خود به خود

در مواقعی نادر احتما دارد کرکره ها خود خود باز شود که به طور یقین برای ایمنی موضوعی نگران کننده است.برای عیب یابی و رفع این مشکل لازم از کارشناس و فردی متخصص برای حل این مشکل درخواست کنید. متخصصان ادادور تنها با یک تماس نسب به رفع مشکلات ناشی از خرابی درب کرکره ای اقدام می نمایند.

خرابی اندکپ

اندکپ یا یاتاقان نگهدارنده دوار است که با کتص کردنش به بلبرینگ ها به صفحه وصل می شوند و شفت را حول گردش به حرکت می اندازند،  در صورت خرابی اندکپ که مورد مهم در کرکره برقی است نیاز به تعویض فوری دارد.

تیغه کرکره برقی راک (تیغه سنگین)
مشاهده

خرابی تیغه

از دیگر عوامل خراب شدن درب کرکره ای تیغه های آن هستند. تیغه ها ممکن است در برابر ضربه آسیب دیده باشند و  یا ضربه می تواند باعث تغییر فرم آنها شود و منجر به مشکل در عملکرد درست تیغه ها شود.در صورت بروز مشکل در تیغه های کرکره برقی توسط ضربه و … نیاز است تا آنها را تعویض کنید. در این مقاله با انواع تیغه های درب کرکره ای آشنا شوید.

خرابی رسیور

یکی از مهم ترین قطعات درب برقی رسیور آن است که در صورت خرابی می تواند مشکلات مهمی را در عملکرد کرکره ایجاد کند.این قطعه مهم در برابر عوامل محیط  مانند برف و باران و یاتابش مستقیم نور خورشید آسیب میبیند. در صورت خرابی این قطعه حساس برای حل مشکل از کارشناسان درخواست کنید.

خرابی شفت

شفت کرکره برقی نگه دارنده رول کرکره است. متریال اصلی آن فولاد است که مقاومت بسیار بالایی دارد. شفت ها که در بالاترین مکان درب نصب شده و با چرخش موتور تنظیم می شوند. این قطعه اندازه های مختلفی دارد که بر اساس نوع موتور تعیین می شود.

مشکل در فیوز و دستگاه مرکزی

برای اطمینان از سالم بودن دستگاه مرکزی و فیوز به صدای دستگاه مرکزی توجه کنید و دکمه ای ریموت کنترل را بزنید، اگر صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شد، به این معن است که ریموت، فیوز و دستگاه مرکزی  سالم هستند و در صورتی که از دستگاه مرکزی صدایی شنیده نشد ابتدا باید از سلامت فیو را بررسی کنید، در صورت سالم بودن به احتمال زیاد مشکل از برد مدار یا سیم های ورودی به آن است.

لوله شفت و درام کرکره برقی را بشناسیم
مشاهده

خرابی فتوسل

در صورت استفاده از کرکره برقی های هوشمند زمانی که کرکره برقی باز شده اما بسته نمی شود علت آن کار نکردن فتوسل است اگر فتوسل، تمیز و  تراز نباشد می توانند منجر به رخ دادن چنین مشکلاتی شوند. بنابراین حتما فتوسل باید در مکان مناسب قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *