بسیار پیش آمده که مشتری خواسته موتور توبلار کرکره برقی را که به آن موتور لوله ای کرکره برقی یا موتور تیوبلار یا موتور داخل کرکره برقی می گویند با موتور ساید زنجیری و زنجیر دار تعویض کند.
حال اگر قصد دارید که موتور توبلار کرکره برقی تان را با موتور ساید زنجیری تعویض کنید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.
این مورد بیشتر برای درب پارکینگ ها اتفاق می افتد. دلیل آن هم این است که موتور های توبلار (Tubular) کرکره برقی برای تردد های بالا مناسب نیستند و به مرور زمان باعث بروز مشکلات و خرابی می شوند. به طوری که بعد از مدتی مشتری به این نتیجه می رسد که موتور توبلار لوله ای کرکره برقی خود را با موتور ساید زنجیری (Side) تعویض کند.
توصیه ما به مشتریانی که قصد خرید و نصب کرکره برقی برای درب پارکینگ منزل، محل کار یا ویلایشان را دارند این است که اگر تعداد تردد و باز و بست درب کرکره ای برقی زیاد است حتما از موتور ساید زنجیردار برای درب پارکینگ استفاده کنید. اما اگر تعداد پارکینگ ها و تعداد تردد و باز و بست درب چندان زیاد نیست می توانید از همان موتور توبلار و موتور توکار و لوله ای کرکره برقی استفاده کنید و مطمئن باشید که سال ها موتور بدون دردسر به شما سرویس و خدمات خواهد داد.
حال این سوال پیش می آید که چرا موتور ساید برای پارکینگ بهتر از موتور توبلار است و موتور ساید چه مزایایی نسبت به موتور توبلار دارد؟
موتور ساید و موتور توبلار کرکره برقیدر این جا به چند مورد از مزایای استفاده از موتور ساید کرکره برقی نسبت به موتور توبلار کرکره برقی می پردازیم:
۱- حرکت نرم تر، روان تر و بی صدا تر موتور ساید نسبت به موتور توبلار:
موتور ساید درب کرکره برقیبه این نکته دقت کنید که موتور ساید صدای کمتری به نسبت موتور توبلار ایجاد می کند. پس اگر صدای موتور توبلار درب کرکره برقی پارکینگ تان شما را آزار می دهد می توانید آن را با یک موتور ساید گیربکس دار قدرت مند تعویض کنید.
۲- قدرت و توان بیشتر موتور ساید کرکره برقی
موتور های ساید کرکره برقی به دلیل ساختار و مکانیزم گیربکسی که دارند دارای توان و قدرت بالاتری نسبت به موتور های توبلار کرکره برقی هستند.

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم، کدام تیغه کرکره برقی بهتر است؟
مشاهده

۳- گرم شدن و داغ شدن کم تر موتور ساید
دلیل آن این است که موتور ساید کرکره برقی در معرض جریان هوای آزاد قرار میگیرد و بر خلاف موتور توبلار که داخل لوله است بهتر و سریع تر خنک می شود.
۴- تعمیرات و نگهداری ساده تر موتور ساید
تعمیرات و نگهداری موتور ساید نسبت به موتور توبلار بسیار ساده تر است. در صورت خرابی موتور ساید کرکره برقی، موتور توسط سه پیچ که به صفحه پلیت متصل شده باز می شود و بعد از سرویس و تعمیر مجدد نصب خواهد شد. اما در رابطه با موتور توبلار، در صورت خرابی موتور توبلار، کل کرکره برقی بایستی باز و موتور توبلار از داخل شفت موتور بیرون آورده و تعمیر شود.معمولا قطعه ای که در موتور توبلار کرکره برقی دچار خرابی و مشکل می شود میکروسوئیچ موتور است که وظیفه قطع و وصل موتور در ارتفاع تنظیم شده را دارد.
و …
البته به این نکته توجه کنید که در برخی از پارکینگ ها به دلیل کوتاه بودن سقف، امکان این که موتور ساید بر روی کرکره برقی نصب شود وجود ندارد. به همین دلیل از موتور توبلار کرکره برقی استفاده می شود. در این موارد توصیه کارشناسی ما به شما استفاده از موتور های توبلار با کیفیت و قدرتمند بازار است.

نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نیست نوع سیم پیچی موتور ساید کرکره برقی است. توصیه ما به شما این است که اگر تعداد باز و بست و تردد درب کرکره ای شما زیاد است، حتما، تاکید می کنم حتما، از موتور ساید زنجیردار سیم پیچ مسی استفاده کنید تا نیاز کمتری به تعمیرات داشته باشید و موتور کرکره برقی شما عمر بیشتری داشته باشد.

اهمیت استفاده از جک ریلی
مشاهده

حالا که قصد دارید تا موتور توبلار کرکره برقی پارکینگ یا مغازه تان را با موتور ساید تعویض و جا به جا کنید، به نکات زیر دقت نمایید:موتور توبلار کرکره برقی – ارتفاع سقف بایستی به ما اجازه نصب موتور ساید را بدهد. اگر سقف خیلی کوتاه باشد، امکان نصب موتور ساید وجود نخواهد داشت.
– لوله، شفت و درام استفاده شده برای موتور های توبلار، لوله سایز ۸ یا همان لوله ۳ اینچ است. ولی لوله شفت و درام موتور ساید، لوله شفت سایز ۱۱ یا ۴ اینج است. دو راهکار وجود دارد برای تعویض موتور توبلار با ساید. یک این که لوله سایز هشت را با لوله سایز یازده تعویض کنیم که این خود یک هزینه جداگانه را به مشتری تحمیل می کند. گزینه دوم استفاده از همان لوله شفت سایز هشت موجود است و استفاده از یک اندکپ دوبلبرینگ یا تک بلبرینگ سایز هشت است. این اندکپ بر روی لوله موتور نصب است. در صورت فرسوده شدن این قطعه امکان تعویض آن در زمان نصب وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *