در این مقاله تخصصی در رابطه با میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی به موارد و نکات زیر پرداخته و به تمامی سوالات در این باره پاسخ می دهیم.
۱- میکروسوییچ موتور ساید چیست و چه وظیفه ای دارد؟
۲- نشانه ها و علائم خرابی میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی.
۳- آموزش تنظیم میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی.
۴- تعویض و تعمیر میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی.
۵- قیمت میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی.
۶- خرید میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی.
با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. در این مقاله سعی شده تا هر چه لازم است تا در رابطه با میکروسوئیچ موتور ساید بدانید در اختیار شما دوستان قرار گیرد.

۱- میکروسوییچ موتور ساید چیست و چه وظیفه ای دارد؟
یکی از قطعات مهم در موتور های ساید زنجیری، میکروسوئیچ یا میکروسوییچ (micro switch) است. وظیفه اصلی این قطعه موتور ساید تعیین حد بالا و پایین جهت قطع موتور است. به بیانی دیگر این میکرو سوئیچ است که به موتور فرمان می دهد که در چه نقطه و سطحی موتور کرکره برقی را متوقف کند.
تصویری که مشاهده می کنید مربوط به میکروسوییچ موتور ساید زنجیری و زنجیردار است که با یک پوشش پلاستیکی یا فلزی پوشانده شده است.
میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی شامل یک باکس می شود که در داخل آن چهار عدد لیمیت سوییچ (Limit Switch) وجود دارد. با تنظیم میکروسوییچ موتور ساید، شما می توانید میزان باز و بسته شدن درب کرکره برقی تان را به شکلی دقیق تنظیم کنید. مکانیزم عملکرد میکرو سوییچ موتور ساید دارای مکانیزمی الکترومکانیکی است. به این صورت که چرخش شفت موتور از طریق چرخ دنده های واسط به میکروسوییچ منتقل می شود. در برخی از موتور های پیشرفته تر بازار مثلا موتور ساید کرکره برقی برند اورال (Oral) و بارزانته (Barzante) از انکودر به جای میکروسوئیچ استفاده شده است. البته موتور های ساید بارزانته هم لیمیت الکترونیکی (انکودر) دارند و هم لیمیت سوییچ و میکروسوییچ. انکودر قطعه ای است که با شمارش تعداد دور چرخش شفت موتور، جایگاه موتور را تعیین می کند که انواع مختلفی نیز دارد. در هنگام خرید موتور ساید دقت کنید که در صورت خرابی انکودر (Encoder) موتور ساید کرکره برقی، قطعه آن به سختی پیدا می شود. این در حالی است که میکروسوییچ به فراوانی در بازار موجود است و تعویض آن هم چندان دشوار نیست و هزینه خیلی زیادی نیز نخواهد داشت.

موتور ساید بتا کرکره برقی
مشاهده

۲- نشانه ها و علائم خرابی میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی
معمولا یکی از علل خرابی موتور ساید، خراب بودن میکروسوئیچ است.
حال این سوال پیش می آید که از کجا متوجه شویم که میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی پارکینگ یا مغازه ما خراب شده است.
ایرادت و اشکالات زیر در عملکرد موتور نشان دهنده خرابی میکروسوییچ موتور ساید شما است:
– باز شدن بیش از حد درب کرکره برقی
– فشرده شدن بیش از حد تیغه ها بر روی زمین در زمان باز شدن درب کرکره برقی
– باز نشدن کامل درب کرکره برقی
این علائم و نشانه دو دلیل می تواند داشته باشد:
۱- میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی شما تنظیم نیست و یا از تنظیم خارج شده.
۲- میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی شما خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

در ابتدا توصیه ما به شما این است که یک بار دیگر میکروسوئیچ موتور ساید زنجیری تان را تنظیم کنید. اگر دوباره با مشکلات بالا مواجه شدید، این بدان معنی است که میکروسوییچ موتور زنجیردار شما خراب شده و بایستی تعویض گردد.

۳- آموزش تنظیم میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی.
در یک مقاله جداگانه به تفصیل، به آموزش تنظیم میکروسوییچ موتور ساید می پردازیم.
اما در اینجا نحوه تنظیم حد بالا و پایین میکروسوئیچ را آموزش می دهیم.
توجه کنید که تنظیم میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی از طریق دو پیچ تنظیم که بر روی محور میکروسوئیچ تعبیه شده است انجام می شود.
لطفا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
۱-۳- ابتدا برق موتور ساید کرکره برقی را کاملا قطع کنید.
۲-۳- سپس مطابق تصویر زیر، کاور فلزی یا پلاستیکی میکروسوییچ موتور ساید را بردارید.
۳-۳- سپس با استفاده از دو پیچ و دو چرخدنده که در تصویر مشاهده می کنید، حد بالا و پایین موتور کرکره برقی ساید زنجیری را تنظیم کنید.

آموزش نصب چشمی کرکره برقی و جک پارکینگ بتا
مشاهده

۴- تعویض و تعمیر میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی.
از آنجایی که میکروسوئیچ موتور ساید چندان قیمت بالایی ندارد، شاید تعمیر آن برای مشتریان چندان بصرفه نباشد. به همین دلیل در صورت خرابی میکروسوییچ موتور ساید، بهترین گزینه تعویض آن با یک مدل جدید و نو است.
تعویض میکروسوئیچ نیز به این صورت است که ابتدا سیم های آن را باز کرده، سپس با باز کردن پیچ ها و اتصالات آن، باکس میکروسوییچ را کاملا باز کرده و میکروسوئیچ جدید را به جای مدل قدیمی بر روی موتور ساید می بندیم.

۵- قیمت میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی
جهت استعلام قیمت میکروسوئیچ موتور ساید با کارشناسان فروش شرکت ادا دور تماس بگیرید یا از طریق فروشگاه سایت اقدام به خرید نمایید.

۶- خرید میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی.
خرید میکروسوئیچ موتور ساید کرکره برقی به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. برای خرید آنلاین میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی می توانید از طریق فروشگاه خرید کنید یا با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *