رسیور موجب می‌شود تا کرکره برقی به راحتی باز و بسته شود و از این رو نقش بسیار مهمی در سیستم کرکره برقی دارد. به عبارت دیگر این رسیور است که سیگنال‌های باز و بسته شدن را دریافت می‌کند و به موتور کرکره برقی ارسال می‌نماید.

یکی از قطعاتی که برای راه اندازی تمام کرکره های برقی به آن نیاز است رسیور کرکره برقی میباشد که در انواع برندها و با کیفیت های مختلف در بازار موجود میباشد .رسیور موجب می‌شود تا کرکره برقی به راحتی باز و بسته شود و از این رو نقش بسیار مهمی در سیستم کرکره برقی دارد. به عبارت دیگر این رسیور است که سیگنال‌های باز و بسته شدن را دریافت می‌کند و به موتور کرکره برقی ارسال می‌نماید.

شرکت ادا دور که فروش عمده و کلی به همکاران و نصاب‌های فعال در این حوزه و هم چنین فروش خرد و جزئی و خدمات نصب، تعمیرات و راه اندازی کرکره برقی را به مشتریان گرامی در تهران و سراسر ایران ارائه می‌دارد، در این مقاله شما را به طور کامل با رسیور کرکره برقی آشنا می‌نماید.

رسیور کرکره برقی چیست؟رسیور کرکره برقی چیست؟
همان طور که از نام رسیور (Receiver) مشخص است این قطعه از اجزای مهم در سیستم کرکره برقی محسوب می‌شود و نقش اصلی و مهم آن این است که کرکره برقی را باز و بسته کند. این قطعه در قسمت فوقانی وبالای ریل کرکره برقی و در نزدیکی موتور کرکره برقی نصب می شود.

اگر بخواهیم به وظیفه رسیور به طور دقیق تر اشاره کنیم باید بگوییم که رسیور کرکره برقی فرمانی که کاربر توسط ریموت ارسال می‌کند را دریافت می‌نماید و بعد از این که آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، به موتور کرکره برقی ارسال می‌کند تا نیروی لازم برای اجرای آن را مهیا نماید. می‌توانیم بگوییم که رسیور به گونه‌ای مانند یک واسطه پیام را از ریموت به موتور انتقال می‌دهد.
منظور از تجزیه و تحلیل سیگنال توسط رسیور این است که مشخص می‌کند که آیا فرکانس فرمان دریافتی با فرکانس دستگاه یکی است یا خیر. این امر نشان می‌دهد که کرکره برقی با سایر ریموت کرکره برقی‌ها باز و بسته نمی شود. در واقع رسیور کرکره برقی می‌تواند به خوبی تشخیص دهد که آیا فرکانسی که از ریموت فرستاده می‌شود با فرکانس کلی این کرکره برقی مطابقت دارد یا خیر و در صورت وجود هر گونه مغایرت اجازه کارکرد را به دستگاه نمی دهد.

انواع کرکره برقی آلومینیومی
مشاهده

ازجمله مزایای رسیور کرکره برقی عبارتند از:
• عدم نیاز به استفاده از نیروی انسانی جهت بازو بسته کردن درب
• انجام عملیات در کوتاهترین زمان ممکن ،درواقع سیگنال های دریافتی از ریموت درمدت زمانی کوتاه به موتور ارسال میشود.
• افزایش سرعت عمل
• تنظیم صحیح بازوبسته شدن کرکره برقی
• دارای سنسورهایی برای کنترل درب جهت عدم برخورد درب با زمین
• وجود رسیور کرکره برقی و اتوماتیک باز و بسته شدن کرکره موجب شده است که زمان و انرژی زیادی را صرف نکنید و در نهایت از امنیت مغازه و اجناس داخل آن اطمینان حاصل کنید.
• درصورت خرابی به راحتی قابل تعویض است
• نصب راحت در زمانی کوتاه

با توجه به این که کرکره برقی در انواع و اشکال مختلفی طراحی شده است و در بازار در دسترس قرار دارد، از آن می‌توان در کاربردهای مختلفی از جمله محیط‌های فروشگاهی، مراکز خرید، پاساژها، مغازه‌های حاشیه خیابان، درب پارکینگ ساختمان‌ها و غیره.
این که کدام یک از انواع کرکره برقی را خریداری کنید به نوع استفاده و میزان آن بستگی دارد. به طور مثال کرکره برقی درب پارکینگ خانگی با کرکره برقی مغازه یا پاساژ متفاوت است.

انتخاب، نصب و نگهداری از رسیور برقی

با توجه به این که کرکره برقی در انواع و اشکال مختلفی طراحی شده است و در بازار در دسترس قرار دارد، از آن می‌توان در کاربردهای مختلفی از جمله محیط‌های فروشگاهی، مراکز خرید، پاساژها، مغازه‌های حاشیه خیابان، درب پارکینگ ساختمان‌ها و غیره.
این که کدام یک از انواع کرکره برقی را خریداری کنید به نوع استفاده و میزان آن بستگی دارد. به طور مثال کرکره برقی درب پارکینگ خانگی با کرکره برقی مغازه یا پاساژ متفاوت است.

قبل از انتخاب و نصب رسیور باید ابتدا در مورد موتور کرکره برقی اطلاعات داشته باشیم. به طور کلی موتور کرکره برقی سه نوع دارد: ساید، توبولار و سانترال که هم در عملکرد و هم در ظاهر با هم تفاوت دارند.
در نهایت برای انتخاب رسیور باید بر اساس آپشن‌های مورد نظر و انتظارتی که دارید و هم چنین کارکرد دستگاه، دست به انتخاب بزنید.
بعد از نصب، نگهداری از رسیور کرکره برقی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، چرا که باید در برابر عواملی هم چون تابش نور خورشید، نفوذ آب، ضربات و عوامل طبیعی در امان باشد. رسیور کرکره برقی در صورت عدم نگهداری مناسب می‌تواند دچار از کار افتادگی یا تاخیر در عملکرد شود و هم چنین ممکن است ایرادیابی و تعمیر رسیور به زمان و هزینه زیادی نیاز داشته باشد.
شناسایی صحیح سیگنال های دریافتی توسط رسیور، نشان از عملکرد صحیح آن میباشد . رسیور کرکره برقی معمولا تا فاصله 70 متری میتوانند سیگنال هارا شناسایی و دریافت کنند.

معرفی کرکره‌ برقی شفاف شیشه ای
مشاهده

نصب رسیور کرکره برقیدر صورتی که شرایط زیر وجود داشته باشد رسیور کرکره برقی عملکرد صحیحی نخواهد داشت و عملیات بازو بسته شدن درب کرکره برقی با اختلال مواجه خواهد بود:

نفوذ آب: یکی از شایع ترین عوامل خرابی رسیور معمولا نفوذ آب در آن است. مهم است که هنگام شستشو و یا بارش باران مراقب باشید که آب به داخل رسیور نفوذ نکند به این منظور می‌توان از یک روکش پلاستیکی روی آن استفاده کرد.
تابش مستقیم خورشید: در بعضی از مکان ها به دلیل وجود شرایط اقلیمی خاص مثل شهرهای جنوبی کشور به دلیل تابش مستقیم زیاد وهوای بسیار گرم امکان آسیب رسیدن به رسیور کرکره برقی بالاتر است در نتیجه پیشنهاد میشود برای جلوگیری از این امر از سایبان روی رسیور کرکره برقی استفاده کنید.
تنظیمات اشتباه: نصب کرکره برقی موضوعی تخصصی میباشد درنتیجه برای راه اندازی آن یک فرد متخصص در این حوزه ویا نصاب حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند به خوبی تمامی تنظیمات رسیور را انجام دهد، به گونه‌ای که هیچ یک از عملکردهای دستگاه با مشکل مواجه نشود.
عوامل طبیعی: ورزش طوفان و بارش باران می‌تواند یکی از عوامل مخرب باشد که همانطور که گفته شد فقط نیاز دارید تا رسیور را به خوبی دورپیچ کنید و آن را از آسیب دور نگه دارید.
به طور کلی باید از رسیور در مقابل این عوامل مراقبت و نگهداری کنید:

  • نفوذ آب: مهم است که هنگام شستشو و یا بارش باران مراقب باشید که آب به داخل رسیور نفوذ نکند به این منظور می‌توان از یک روکش پلاستیکی روی آن استفاده کرد.
  • تابش مستقیم خورشید: بهتر است برای جلوگیری از این امر از سایبان روی رسیور کرکره برقی استفاده کنید.
  • تنظیمات اشتباه: یک متخصص نصاب حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند به خوبی تمامی تنظیمات رسیور را انجام دهد، به گونه‌ای که هیچ یک از عملکردهای دستگاه با مشکل مواجه نشود.
  • عوامل طبیعی: ورزش طوفان و بارش باران می‌تواند یکی از عوامل مخرب باشد که به این ترتیب فقط نیاز دارید تا رسیور را به خوبی دورپیچ کنید.
درب باز کن ریلی و مزایای آن
مشاهده

رسیور موتور ساید کرکره برقی:
یکی از لوازم جانبی های کرکره برقی رسیور و یا برد موتور کرکره برقی می باشد که در موتور ساید کرکره برقی داخل پک موتور قرار دارد ، اگر شما یک موتور ساید کرکره برقی خریداری کنید داخل پک موتور ساید کرکره برقی رسیور موتور درج شده است و نیازی نیست که جدا خریداری کنید.

 مزایای استفاده از رسیو کرکره برقیرسیور موتور توبلار کرکره برقی:
اگر کارشناس نصب کرکره برقی ،موتور توبلار را برای نصب انتخاب کردند باید به صورت جدا رسیور موتور توبلار کرکره برقی خریداری شود چون بر عکس موتور ساید،کرکره برقی که داخل پک آن رسیور درج شده است اما در موتور های توبلار رسیور قرار ندارد و باید جدا تهیه شود.

قیمت رسیور کرکره برقی:قیمت رسیور کرکره برقی
همه چیز به برند و کیفیت رسیور بستگی دارد. در واقع مانند هر کالای دیگر، هر چه رسیور کرکره برقی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.
بهتر است قبل از خرید حتما تحقیق کنید و مدلی را انتخاب کنید دقیقا با کرکره برقی و کاربردی که مد نظر دارید، هم خوانی داشته باشد.
هم چنین توصیه می‌کنیم که رسیور کرکره برقی را از نمایندگی و شرکت معتبری خریداری کنید و هیچ وقت به خاطر ارزانی کیفیت این دستگاه را قربانی نکنید.

رسیور موتور ساید کرکره برقی:رسیور موتور ساید کرکره برقی آلومینیومی
 یکی  از لوازم جانبی های کرکره برقی رسیور و یا برد موتور کرکره برقی می باشد که در موتور ساید کرکره برقی داخل پک موتور قرار دارد ، اگر شما یک موتور ساید کرکره برقی خریداری کنید داخل پک موتور ساید کرکره برقی رسیور موتور درج شده است و نیازی نیست که جدا خریداری کنید.

رسیور موتور توبلار کرکره برقی: رسیور برد توبلار کرکره برقی برد موتور توبلار کرکره برقی
 اگر کارشناس نصب کرکره برقی ،موتور توبلار را برای نصب انتخاب کردند باید به صورت جدا رسیور موتور توبلار کرکره برقی خریداری شود چون بر عکس موتور ساید،کرکره برقی که داخل پک آن رسیور درج شده است اما در موتور های توبلار رسیور قرار ندارد و باید جدا تهیه شود.

شرکت ادادور آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز در تهران و سراسر ایران می‌باشد و امکان خرید حضوری و آنلاین را برای شما مشتریان عزیز فراهم نموده است. برای خرید، نصب و تعمیر کرکره برقی و قطعات آن مانند رسیور کرکره برقی می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *