یکی از انواع کرکره برقی، کرکره برقی رولگیتر یا رول گیتر است. به این کرکره برقی در زبان انگلیسی roll gate گفته می شود. دلیل اینکه به این کرکره برقی ضد سرقت گفته می شود، این است که نفوذ و برش این نوع از کرکره برقی و درب برقی، برای سارقان کاری بسیار دشوار و زمان بر است.
این نوع از کرکره برقی معمولا با نام های زیر شناخته می شود:
– کرکره برقی رولگیتر
– کرکره برقی رول گیتر
– کرکره برقی امنیتی
– کرکره برقی ضدسرقت (ضد سرقت)
– کرکره برقی لوله ای
– کرکره برقی نرده ای
– کرکره برقی لوله استیل
– کرکره برقی بانک
و….کرکره برقی ضد سرقت رولگیتر

کرکره برقی رول گیتر که به آن کرکره برقی ضدسرقت و امنیتی نیز گفته می شود، دارای مشخصات ظاهری و فنی است که در این مقاله به صورت کامل به آن می پردازیم.
اگر قصد خرید کرکره برقی رولگیتر را دارید یا می خواهید از قیمت کرکره برقی رول گیتر آگاه شوید، حتما تا پایان این مقاله که در واقع راهنمای خرید کرکره برقی رولگیتر محسوب می شود با ما همراه باشید.

در این مقاله به نکات زیر پرداخته شده و به این سوالات پاسخ داده خواهد شد:

۱- کرکره برقی رول گیتر (رولگیتر) چیست و از چه ساختاری تشکیل شده است؟
۲- کرکره برقی رولگیتر چه کاربرد هایی دارد؟

۳- انواع کرکره برقی رولگیتر به همراه مشخصات فنی
۴- چیدمان و چینش کرکره برقی رولگیتر
۵- رنگ بندی انواع کرکره برقی رولگیتر
۶- ریل کرکره برقی رولگیتر
۷- قیمت کرکره برقی رولگیتر
۸- مونتاژ کرکره برقی رولگیتر
۹- نصب کرکره برقی رولگیتر
۱۰- موتور کرکره برقی رولگیتر
۱۱- خرید کرکره برقی رولگیتر
با مقاله راهنمای خرید کرکره برقی رول گیتر همراه باشید تا انتخاب آگاهانه و مناسبی داشته باشید.

۱- کرکره برقی رول گیتر (رولگیتر) چیست و از چه ساختاری تشکیل شده است؟کرکره برقی رول گیتر لوله استیل با میلگرد ۱۲
بدنه کرکره برقی رول گیتر از لوله های استیل ضد زنگ تو خالی تشکیل شده است که با میلگرد آهنی سایز ۱۲ و ۸ توپر پر میشود. دو سر این میلگرد های آهنی رزوه شده و با مهره و از طریق تسمه های گالوانیزه به هم متصل می شوند. به همین دلیل این نوع از کرکره برقی را کرکره برقی ضدسرقت و امنیتی می نامند. برای سر تیغه و تیغه ابتدایی کرکره برقی رولگیتر از تیغه آلمینیومی ده سانتی سنگین استفاده می کنیم. تیغه انتهایی کرکره برقی رول گیتر نیز یک پروفیل آهنی ۲۰ در ۶۰ است که بر روی زمین قرار می گیرد. ضخامت لوله های استیل به کار رفته در این نوع از درب برقی و کرکره برقی ۱.۵ میلیمتر است که فقط نقش یک کاور و پوشش را برای میل گرد آهنی دارد.
مزایای خرید و نصب کرکره برقی رول گیتر در زیر آورده شده است. با توجه به این مشخصات، کرکره برقی رول گیتر را می توان جزء انواع جدید کرکره برقی دانست.
۱-۱- دیده شدن ویترین مغازه و فروشگاه، حتی در زمان بسته بودن کرکره برقی رول گیتر
۲-۱- قابلیت نورگیر بودن و عبور نور خورشید در صورت استفاده به عنوان کرکره برقی پنجره، تراس و بالکن و ….
۳-۱- امنیت بالا و ضد سرقت بودن کرکره برقی رولگیتر
۴-۱- غیرقابل اشتعال و ضد آتش بودن کرکره برقی رولگیتر
۵-۱- قابلیت تبادل هوا در کرکره برقی رولگیتر
حتما بایستی این نکته را یادآور شویم که، کرکره برقی رول گیتر جزء انواع جدید کرکره برقی و رولاپ (رول آپ) و درب برقی و کرکره اتوماتیک محسوب می شود.قیمت کرکره برقی رولگیتر

موتور کرکره برقی آنتی کرش دار
مشاهده

۲- کرکره برقی رولگیتر چه کاربرد هایی دارد؟
از کاربرد های کرکره برقی رول گیتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کرکره برقی بانک، صرافی،جواهر فروشی، طلافروشی و هر جایی که نیاز به امنیت بالایی دارد
– کرکره برقی مغازه و فروشگاه
– کرکره برقی ویترین بوتیک ها در پاساژ و فضاهای داخلی و روباز
– کرکره برقی پنجره و حفاظ درب
– کرکره برقی درب حیاط و پارکینگ
– کرکره برقی تراس و بالکن
و ….
در واقع کاربرد اصلی کرکره برقی رول گیتر، استفاده از آن به عنوان کرکره برقی و رولاپ (رول آپ) در پروژه هایی است که شما نیاز دارید در زمان بسته بودن کرکره برقی، دید کافی داشته باشید، هم چنین همزمان نیاز به امنیت بالایی نیز داریم.
در بخش بعدی به انواع کرکره برقی رولگیتر اشاره کرده و با جزئیات به بررسی هر بخش از آن می پردازیم.

۳- انواع کرکره برقی رولگیتر به همراه مشخصات فنیکرکره برقی رول گیتر لوله استیل با میلگرد ۸

کرکره برقی رول گیتر شرکت ادا دور، خود به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
۱-۳- کرکره برقی رول گیتر لوله استیل با میلگرد ۱۲
۲-۳- کرکره برقی رول گیتر لوله استیل با میلگرد ۸
تفاوت این دو نوع کرکره برقی رول گیتر در زیر آمده است:
– وزن
– فاصله لوله ها از یکدیگر (تراکم لوله ها)
وزن کرکره برقی رولگیتر میلگرد هشت حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم است و وزن کرکره برقی رولگیتر میلگرد دوازده حدود ۱۲ تا ۱۴ کیلوگرم است.
فاصله لوله ها در کرکره برقی رولگیتر میلگرد ۸، ۷ سانتی متر است و فاصله لوله ها در کرکره برقی رولگیتر میلگرد ۱۲، ۱۰ سانتی متر است.

نصب کرکره برقی مغازه
مشاهده

۴- چیدمان و چینش کرکره برقی رولگیتر
چینش، چیدمان و مونتاژ کرکره برقی رول گیتر به دو روش کلی انجام می شود. روش های مونتاژ و چیدمان کرکره برقی رولگیتر در زیر آمده است:
۱-۴- چینش و چیدمان ستونی، ساده یا منظم کرکره برقی رولگیتر
این روش چینش و چیدمان همان روش معمول و مرسوم است. بدین صورت که تمامی تسمه ها در یک راستا و به صورت عمودی مونتاژ می شوند. به این روش مونتاژ و چیدمان، چینش ستونی یا ساده و منظم می گویند.
۲-۴- چینش و چیدمان آجری و نامنظم کرکره برقی رولگیتر
در این روش مونتاژ، همان طور که از نام آن مشخص است، چیدمان و چینش به صورت ستونی انجام می شود.
در رابطه با چینش و چیدمان کرکره برقی رول گیتر به این نکته توجه کنید که هر دو روش مونتاژ برای هر دو نوع کرکره برقی رول گیتر میلگرد ۸ و ۱۲ قابل اجرا می باشد. هم چنین به دلیل وقت گیر بودن چیدمان آجری، قیمت کرکره برقی رولگیتر با چیدمان آجری از چیدمان ستونی گرانتر است.
این که چینش و چیدمان کرکره برقی رول گیتر شما ستونی باشد یا آجری، کاملا یه مسئله سلیقه ای است و این دو روش مونتاژ چندان تفاوتی با هم ندارند.

۵- رنگ بندی انواع کرکره برقی رولگیتر
رنگ قطعات و لوله استیل کرکره برقی رول گیتر نقره ای رنگ و یا همان سیلور است. امکان آبکاری کردن این قطعات به رنگ طلایی نیز وجود دارد. ولی توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید. چرا که به مرور زمان تغییر رنگ اتفاق خواهد افتاد. از طرفی رنگ نقره ای و سیلور کرکره برقی رول گیتر زیبایی زیادی دارد و نیازی به تغییر رنگ آن نیست.

۶- ریل کرکره برقی رولگیتر
یکی از نکاتی که در زمان نصب کرکره برقی رول گیتر بایستی به آن توجه کرد، ریل آن است. چرا که ریل های کرکره برقی معمولی که عرض کف آن ها ۴ سانتی متر است، برای کرکره برقی رول گیتر مناسب نیستند. توصیه ما این است که از ریل های آهنی لبه ۱۰ سانت یا عمق ۱۰ سانتی متر با عرض کف ۶ سانت استفاده کنید. دلیل آن هم این است که کرکره برقی رولگیتر داخل ریل های معمولی گیر می کند. بنابراین در هنگام خرید و نصب کرکره برقی رولگتیر به این نکته ظریف توجه کنید.

میکروسوییچ موتور ساید کرکره برقی
مشاهده

۷- قیمت کرکره برقی رولگیترانواع کرکره برقی رولگیتر به همراه مشخصات فنی
قیمت کرکره برقی رول گیتر به نکات زیر بستگی دارد:
– قطر میلگرد کرکره برقی رولگیتر
– وزن کرکره برقی رولگیتر
– فاصله میله های رولگیتر از یکدیگر
– نوع تیغه انتهایی کرکره برقی رول گیتر
– نوع چیدمان و چینش کرکره برقی رول گیتر
و ….
حتما قبل از انتخاب نوع کرکره برقی رولگیتر به نکات آمده در بالا توجه کنید تا یک کرکره برقی رول گیتر با قیمت مناسب خرید و نصب کنید.

۸- مونتاژ کرکره برقی رولگیتر
مونتاژ و تولید کرکره برقی رول گیتر کاری زمان بر است، در قیاس با کرکره های برقی آلمینیومی.
تمامی میلگرد های به کار رفته در کرکره برقی، از هر دو سر باید رزوه شوند. تیغه ابتدایی و سرتیغه استفاده شده در کرکره برقی رول گیتر هم از نوع آلومینیومی ده سانتی سنگین است. اگر چیدمان آجری باشد، مونتاژ کرکره برقی رول گیتر سخت تر و نیازمند زمان بیشتری خواهد بود. یکی از دلایل گران بودن کرکره برقی رولگیتر، دشواری و زمان بر بودن مونتاژ آن است.

۹- نصب کرکره برقی رولگیتر
نصب کرکره برقی رول گیتر، دقیقا مشابه کرکره های برقی دیگر است. فقط در هنگام نصب بایستی از ریل مخصوص کرکره برقی رولگیتر استفاده کنید تا کرکره برقی داخل ریل گیر نکند. با توجه به وزن زیاد کرکره برقی، امکان نصب آن به صورت انفرادی در ابعاد بزرگ وجود ندارد. از طرفی نصب این نوع از کرکره برقی، نیاز به دانش و تجربه بالا دارد. حتما در هنگام خرید و نصب کرکره برقی رولگیتر به این موارد دقت کنید.

۱۰- موتور کرکره برقی رولگیتر
با توجه به سنگین بودن و وزن بالای کرکره برقی رول گیتر، حتما بایستی از یک موتور کرکره برقی قدرتمند برای این نوع از درب برقی رولاپ استفاده کرد. موتور ساید زنجیردار و موتور ساید زنجیری می تواند گزینه مناسبی برای این نوع از کرکره برقی باشید. هم.چنین موتور توبلار لوله ای و توکار با توان بالا، مثل موتور توبلار صنعتی کرکره برقی هم می تواند انتخاب مناسبی باشید.

۱۱- خرید کرکره برقی رولگیتر
برای خرید کرکره برقی رول گیتر و نصب کرکره برقی رول گیتر و دریافت قیمت کرکره برقی رول گیتر، فقط کافیست با ما در ارتباط باشید. امیدواریم، این مقاله راهنمای خرید کرکره برقی رول گیتر به شما مشتریان گرامی در خرید و انتخاب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *