درب اتوماتیک شیشه ای متشکل از مجموعه ای از قطعات است که نقش اصلی و مهم را در عملکرد صحیح این دستگاه ایفا میکنند.درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک دارای انواع مختلفی میباشند که از انواع آنها می‌توان درب اتوماتیک شیشه‌ای تک لت، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دو لت، منحنی و درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی یا چهار لت را نام برد. اما کیفیت قطعات این نوع درب نکته مهمی است که در موقع خریدن باید به آنها توجه کنید.در ادامه با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

شاید در ظاهر یک درب شیشه ای اتوماتیک تنها سنسورها، شیشه ها و فریم های دور شیشه قابل مشاهده باشد اما در واقع بگوییم که تمام قطعات اصلی در اپراتور و داخل ریل و کاور دستگاه قرار دارند که عملیات باز و بسته شدن درب، ارتباط مسقیم با عملکرد درست این قطعات دارد. این قطعات شامل:.برای خرید  موتور درب برقی از سایت دیدن کنید.

اپراتور

بخش اصلی درب اتوماتیک شیشه ای اپراتور میباشد که از موتور، میکروکامپیوتر ویا برد ، چشمی و یا سنسور تشکیل شده است. همچنین قطعات دیگر از جمله هرزگرد، پولی سر موتور، تسمه، استوپر، هانگر، شاسی و کاور اپراتور را میتوان نام برد که با توجه به نوع اپراتور هر کدام از آنها متفاوت است.

موتور

موتور درب اتوماتیک شیشه ای قطعه اصلی آن میباشد. برای درب اتوماتیک موتور های مختلف با برند های گوناگون وجود دارد که محبوب ترین آن موتور دانکر آلمان است که از قطعات با کیفیت تشکیل شده است که کارکرد خوب و همچنین عمر طولانی دارد..

قیمت جک ریلی پارکینگ
مشاهده

کنترل باکس

کنترل باکس یا مادر بورد، نقش اتاق فرمان را درب اتوماتیک شیشه ای دارد که وظیفه آن کنترل موتور، قفل و سرعت باز و بسته شدن و قفل شدن دستگاه است.کنترل باکس تورمکس منوی ساده داشته و همچنین نمایشگر خطا و تتنظیمات دیجیتال دارد.

کنترل باکس درب های اتوماتیک امکان اتصال به سیستم ساختمان دارند و قابلیت فعال شدن دارند. با تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید.

قطعات کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای

کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای متشکل از یک جعبه موتور است که شامل گیربکس، شفت و سایر قطعات داخلی میباشد. کنترل باکس قابلیت این را دارد که در هنگام ارسال سیگنال ها برای  باز شدن درب از طرف سنسورها، توسط حرکت گیربکس، چرخ دنده ها را به حرکت درآورده و درب را باز کند و بعد از زمان مشخص شدهکه قابل تنظیم دستی است به صورت اتوماتیک درب بسته شود. به طور کلی یک درب اتوماتیک شیشه ای تحت فرمان کنترل باکس میباشد و بدون وجود کنترل درب باز و بسته نخواد شد.

هرزگرد

هرز گرد از دیگر قطعات مهم است که برای افزایش فاصله بین دو محور تسمه استفاده میشود که باعث میشود که موتور یکنخوات و یک زمان حرکت کند.

علاوه بر این، در قسمت هایی که میزان قدرت انتقال کم باشد از هرگزد استفاده میشود. اگر آسیبی به تسمه برسد باعث شده تا هرگزگرد دچاراختلال شود.

فریم

برای هر شیشه سکوریت که در درب اتوماتیک قرار دارد از ۴ عدد فریم استفاده میشود. دور هر شیشه سکوریت به صورت افقی و عمودی یک یا دو عدد پروفیل قراردارد. پروفیل های افقی درقسمت های پایین و بالای شیشه قرار دارد و پروفیل کف و عمودی نیز در طرفین آن قرار گرفته است که به اصطلاح به آن ها پروفیل بغل می گویند.

بهترین مارک جک پارکینگ در ایران
مشاهده

زیبایی درب اتوماتیک شیشه ای تا حد زیادی به فریم آن بستگی دارد که معمولا از رنگ سفید استفاده میشود.

فریم انواع مختلفی دارند و یکی از پر کاربردترین آنها، فریم آلومینیومی که آلیاژ مرغوبی دارد و سبک مقاوم است و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.از تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای چه میدانید؟

 ریموت کنترل

کاربرد ریموت کنترل ها شبیه به کلید ها برای قفل استهر ریموت کنترلی یک کد اختصاصی دارد که رسمور آن را شناسایی کرده و برای آن تعریف میشود. این رسیور تنها کدهایی را که برای آن قابلیت تعریف داشته باشند را شناسایی میکنند و همین دلیل امنیت زیادی دارند.

سنسور

سنسور برای تشخیص موانع بین درب و برای تردد در موقع بسته شدن لته درب به کار برده میشود. این سیستم افراد را هنگام تردد و همچنین جهت حرکت را تشخیص میدهد. عواملی مانند نور لامپ فلورسنت اشعه ایکس، بارش باران و برف  و ضربات به سنسو بروی عملکرد آن میتواند تاثیر منفی بگذارد

هنگر(قلطک)

در مورد این قطعه درب اتوماتیک شیشه ای باید گفت که  لت  روی هنگرهایی که داخل ریل مونتاژ شده اند، سوار شده و توسط موتور روی ریل به حرکت در می آیند.

قفل برقی

قفل برقی برای بالا بردن امنیت دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد.قفل شیشه سکوریت دارای براکت های مخصوص هستند که جهت نصب ر روی درب شیشه‌ای تعبیه شده اند.قرار داشتن این براکت ها روی قفل‌ برقی باعث میشود که نیازی نباشد تا روی درب‌های شیشه‌ سکوریتی از براکت جداگانه ای استفاده شود.

جدیدترین نوع قفل‌های برقی، مگنتی یا شفتی هستند که برای نصب روی انواع درب شیشه‌ سکوریتی استفاده میشوند.این قفل شیشه سکوریت باید دارای امنیت بالایی باشد..

کلید کنترل دستی بدون سیم و وایرلس موتور کرکره برقی
مشاهده

باتری بک آپ

وظیفه ی برق دهی به سیستم درب اتوماتیک در هنگام قطعی برق را بر عهده دارد

کلید تعیین وضعیت

با کلید تعیین وضعیت تنظیم حالت های مختلف باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای از جمله حالت بازشوی کامل، نیمه بازشو انجام میشود.

ریل

تمامی یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای روی ریل مونتاژ می شوند  که محل حرکت هنگرها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *