یکی از انواع کرکره برقی، رولاپ (رول آپ) و کرکره اتوماتیک، کرکره برقی فولادی و کرکره برقی آهنی است. در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی مشخصات فنی، ظاهری، قیمت و دیگر مشخصات این نوع از کرکره برقی می پردازیم. در این مقاله که راهنمای خرید کرکره برقی فولادی و کرکره برقی آهنی محسوب می شود، به ترتیب نکات و موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.کرکره برقی فولادی رنگ کرم
۱- کرکره برقی فولادی چیست و چگونه تولید می شود؟
۲- انواع کرکره برقی فولادی.
۳- وزن کرکره برقی فولادی.
۴- کاربرد های کرکره برقی فولادی.
۵- رنگ های کرکره برقی فولادی.
۶- ریل فولادی و ریل آهنی کرکره برقی.
۷- قیمت کرکره برقی فولادی.
۸- خرید کرکره برقی فولادی.
۹- نصب کرکره برقی فولادی.
حال به تشریح سوالات و موارد مطرح شده در بالا می پردازیم.
۱- کرکره برقی فولادی چیست و چگونه تولید می شود؟
یکی از انواع کرکره برقی، کرکره برقی آهنی و کرکره برقی فولادی است. این نوع از کرکره برقی، همان طور که از نام آن مشخص است، از ورق آهن تولید می شود. به این صورت که ورق آهن ابتدا برش خورده، سپس در دستگاه رول فورمینگ فرم و قوس داده می شود و پس از آن اسید شویی شده و وارد اتاق رنگ شده تا به روش الکترواستاتیک کوره ای رنگ شود.
این نوع از کرکره برقی، بر خلاف تیغه کرکره برقی آلمینیومی که دو جداره است، تک جداره و یک جداره هستند. در واقع تیغه کرکره برقی فولادی،یک ورق آهن فرم خورده است. ارتفاع تیغه های کرکره برقی فولادی ۱۰ سانتی متر یا ۸ سانتی متر است. نوع هشت سانتی متری معمولا رایج تر است. چرا که هر چه عرض تیغه فولادی و تیغه آهنی کمتر باشد، حرکت و رول شدن آن دور لوله شفت بهتر و نرم تر انجام می شود و سر وصدای کمتری هم در حین حرکت ایجاد می کند. ضخامت ورق آهن کرکره برقی آهنی و فولادی معمولا ۱ میلی متر است. هر چند امکان تولید آن در ضخامت های بیشتر وجود دارد.
در بازار این نوع از کرکره برقی و اتوماتیک، با نام های زیر شناخته می شود:
– کرکره برقی آهنی
– کرکره برقی فولادی
کرکره برقی ضدسرقت
کرکره برقی گالوانیزه
کرکره برقی تک جداره و ….
تیغه کرکره برقی فولادی پانچ دایره ای
که نام کرکره برقی گالوانیزه یه اشتباه رایج است که در مورد این نوع از تیغه های کرکره برقی به کار برده می شود. چرا که ورق آهن این نوع از کرکره های برقی گالوانیزه نیست، بلکه آهن سیاه است.
هم چنین به این نوع از کرکره برقی، کرکره برقی ضد سرقت نیز و امنیتی نیز می گویند. دلیل این که به کرکره برقی فولادی ضدسرقت گفته می شود، استحکام بالا، وزن سنگین و مقاومت بالای آن در برابر ضربات فیزیکی و مکانیکی است.
یک نکته بسیار مهم در خرید کرکره برقی فولادی، انتخاب و خرید موتور آن است. با توجه به وزن زیاد و سنگین بودن کرکره برقی آهنی بایستی از یک موتور کرکره برقی ساید یا توبلار قوی و قدرتمند استفاده کرد. این مسئله بسیار مهم است. در هنگام خرید موتور کرکره برقی به این نکته توجه کنید.

چاپ لیزری روی درب کرکره برقی
مشاهده

‌۲- انواع کرکره برقی فولادی
کرکره های برقی فولادی بر اساس عرض تیغه، ضخامت ورق و ظاهر آن به چند دسته تقسیم می شوند.
دسته بندی کرکره برقی فولادی و آهنی بر اساس عرض تیغه:
– تیغه کرکره برقی فولادی ۸ سانتی متر (۸۰ میلی متر):
عرض این نوع از تیغه کرکره برقی فولادی هشت سانتی متر یا هشتاد میلیمتر است.
– تیغه کرکره برقی فولادی ۱۰ سانتی متر (۱۰۰ میلی متر):
عرض این نوع از تیغه کرکره برقی فولادی ده سانتی متر یا صد میلیمتر است.

دسته بندی کرکره برقی فولادی و آهنی بر اساس نوع کپس:
– کرکره برقی فولادی کپس خور
– کرکره برقی فولادی بدون کپس
توجه کنید که کرکره های برقی فولادی شرکت ادا دور از نوع بدون کپس است. این نوع از کرکره برقی آهنی که نیازی به کپس ندارد، دارای دوام و استقامت بالاتری نسبت به مدل کپس دار و کپس خور است. چرا که کپس کرکره های برقی فولادی به دلیل وزن زیاد، شکسته می شوند.

در یک دسته بندی دیگر می توان کرکره های برقی فولادی را به دو دسته زیر تقسیم کرد:
– کرکره برقی فولادی ساده تک جداره
– کرکره برقی فولادی پانچ دار یا فول پانچ
کرکره های برقی پانچ دار خود به دوسته تقسیم می شوند:
– کرکره برقی فولادی با پانچ سوزنی یا پانچ دایره ای:
این نوع از کرکره برقی آهنی بر روی بدنه آن پانچ هایی به شکل سوراخ سوراخ گرد و دایره ای وجود دارد.
– کرکره برقی فولادی با پانچ ستاره ای:
این نوع از کرکره برقی آهنی، همان طور که از نامش مشخص است، دارای پانچ و سوراخ های به شکل ستاره است.تیغه کرکره برقی فولادی تک جداره

موتور ساید بتا کرکره برقی
مشاهده

۳- وزن کرکره برقی فولادی
وزن کرکره برقی آهنی و فولادی به ضخامت ورق آن بستگی دارد. اگر ورق تیغه کرکره برقی را ۱ میلی متر در نظر بگیریم، وزن هر متر مربع آن حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم خواهد بود. در صورت پانچ خوردن تیغه کرکره فولادی، وزن تیغه ۳ تا ۴ کیلوگرم بر متر مربع کاسته می شود.

در کرکره های برقی فولادی بزرگ، برای کاهش وزن کرکره می توان تیغه های میانی درب را پانچ دار و از نوع ورق پانچی انتخاب کرد.

۴- کاربرد های کرکره برقی فولادی
کرکره های برقی فولادی را می توان به عنوان یک درب برقی با ضریب امنیت بالا و ضدسرقت به کار برد. معمولا از تیغه کرکره برقی فولادی در موارد زیر استفاده می شود:
– کرکره برقی فروشگاه و مغازه
– کرکره برقی پارکینگ و درب حیاط
– کرکره برقی درب واحد
– کرکره برقی بانک و موسسات مالی
– کرکره برقی صرافی، طلافروشی و …
– کرکره برقی تراس و بالکن
– کرکره برقی پنجره های قدی کوچک و بزرگ
– کرکره برقی درب انبار و سوله
و ….
از این نوع از کرکره برقی می توان در تمامی پروژها استفاده کرد. پروژه هایی با ابعاد بزرگ یا پروژه هایی با ابعاد کوچک.
فقط در هنگام خرید کرکره برقی آهنی و فولادی به این نکته توجه کنید که در مکان هایی که رطوبت هوا زیاد است و هوا شرجی است، استفاده از این نوع از کرکره برقی چندان توصیه نمی شود. چرا که ممکن است به مرور زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی شود. اما در اکثر مناطق کشور ما که آب و هوایی نسبتا خشک دارند، این نوع از کرکره برقی می تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین تیغه کرکره برقی
مشاهده

۵- رنگ های کرکره برقی فولادی
امکان تولید کرکره برقی فولادی و آهنی مشابه کرکره برقی آلمینیومی در رنگ ها و الوان مختلف وجود دارد. رنگ ها مثل سفید، مشکی براق، مشکی مات، طوسی، قهوه ای، شکلاتی و ….
رنگ ریل های نیز می تواند مشابه یا متفاوت با رنگ تیغه ها باشد.

۶- ریل فولادی و ریل آهنی کرکره برقی.
برای کرکره های فولادی و آهنی، بایستی از ریل آهنی با عمق ۶ سانتی متر یا عمق ۱۰ سانتی متر استفاده کرد. ریل کرکره برقی آهنی می تواند زهوار سرخود یا زهوار آلمینیوم باشد. استحکام و ضخامت ورق ریل تاثیر زیادی در استحکام و ضدسرقت بودن کرکره برقی دارد.

۷- قیمت کرکره برقی فولادی
قیمت کرکره برقی آهنی به ضخامت ورق تیغه ها، نوع ریل، رنگ و ساده یا پانچی بودن آن بستگی دارد. جهت دریافت قیمت کرکره برقی فولادی و استعلام قیمت کرکره برقی آهنی با کارشناسان فروش شرکت ادا در در ارتباط باشید.تیغه کرکره برقی پانچ ستاره ای

۸- خرید کرکره برقی فولادی
برای خرید کرکره برقی آهنی کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید یک کرکره برقی فولادی و آهنی یاری خواهند کرد.

۹- نصب کرکره برقی فولادی
نصب کرکره برقی فولادی دقیقا مشابه کرکره برقی آلومینیومی است. هر چند نصب کرکره برقی آهنی به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *